Gemeenteblad van Bergeijk
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Bergeijk | Gemeenteblad 2020, 202125 | Beleidsregels |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Bergeijk | Gemeenteblad 2020, 202125 | Beleidsregels |
Beheerregeling basisregistratie personen (BRP) gemeente Bergeijk 2020
Hoofdstuk 2: Aanwijzen functionarissen
Het college van burgemeester en wethouders wijst functionarissen aan die belast worden met (zie bijlage 1):
Hoofdstuk 3: Het informatiebeheer
De informatiebeheerder beheert de gemeentelijke voorziening, het gegevensmagazijn en het autorisatiebesluit.
De informatiebeheerder adviseert het college van burgemeester en wethouders over de navolgende aspecten die voortvloeien uit deze basisregistratie te weten:
Hoofdstuk 4: Het gegevensbeheer
De gegevensbeheerder BRP beslist binnen 5 werkdagen over het in behandeling nemen van meldingen van een overheidsorganen, waarbij gerede twijfel bestaat over de juistheid van een in de gemeentelijke voorziening van de basisregistratie personen opgenomen (authentieke) gegevens en stelt het overheidsorgaan in kennis van de genomen beslissing.
De gegevensbeheerder BRP is bevoegd, in overleg met het afdelingshoofd Bedrijfsvoering en Publiekszaken, vanuit de in artikel 11 bedoelde verantwoordelijkheid de gegevensverwerkers aanwijzingen te geven betreffende de opname en bijhouding van gegevens in de gemeentelijke voorziening voor de basisregistratie personen.
Hoofdstuk 5: Het systeembeheer
De systeembeheerder is verantwoordelijk voor de continuïteit en het technisch onderhoud van de gemeentelijke voorziening voor de basisregistratie personen (hierna toepassingssysteem genoemd).
Hoofdstuk 6: Het (functioneel)applicatiebeheer
De applicatiebeheerder is verantwoordelijk voor de gehele of gedeeltelijke uitvoering van de uitwijkprocessen zoals beschreven in de uitwijkprocedure van het Informatiebeveiligingsplan.
Hoofdstuk 9: De toezichthouder
De toezichthouder als bedoeld in artikel 4.2 van de Wet BRP, is verantwoordelijk voor het toezicht op de naleving van de verplichtingen van de burger ingevolge hoofdstuk 2, afdeling 1, paragraaf 5 van de Wet BRP.
De toezichthouder controleert of de burger voldoet zijn verplichtingen met betrekking tot de inschrijving in de BRP (artikel 2.38), de wijziging van diens adres (2.39), het rechtmatig gebruik van een briefadres (2.40 t/m 2.42), zijn vertrek uit Nederland (2.43), de verstrekking van alle inlichtingen die nodig zijn voor de bijhouding van de BRP.
De toezichthouder ziet er op toe dat, indien de burger niet zelf aan zijn verplichtingen voldoet of kan voldoen, de verplichtingen worden vervuld door degene die daartoe bevoegd is op grond van de artikelen 2.49 en 2.50 van de Wet BRP.
De toezichthouder voert zijn werkzaamheden uit in samenspraak met de gegevensverwerker en koppelt het resultaat van zijn werkzaamheden terug aan de gegevensverwerker.
Hoofdstuk 10: Het beveiligingsbeheer
De beveiligingsbeheerder is het aanspreekpunt op het gebied van informatiebeveiliging en bevordert het beveiligingsbewustzijn bij management en medewerkers.
Hoofdstuk 11: Het beveiligingscontrol
De controller informatiebeveiliging is verantwoordelijk voor het toezicht op de naleving van de beveiligingsmaatregelen en -procedures zoals uitgewerkt in het Informatiebeveiligingsplan, met inachtneming van het voor de gemeente vastgestelde Informatiebeveiligingsbeleid.
De controller informatiebeveiliging is bevoegd om het management dwingende adviezen te geven, ten aanzien van de naleving van beveiligingsvoorschriften, die voortvloeien uit de Wet BRP en het Informatiebeveiligingsplan.
Hoofdstuk 12: Fraudecoördinator
De fraudecoördinator is verantwoordelijk voor het nagaan van signaleringen over fraude- en/of twijfelgevallen bij de identificatie of het opgeven van informatie aan de gemeente. Denk hierbij ook aan adresfraude.
De fraudecoördinator is bevoegd om binnengemeentelijke bronnen te raadplegen en te combineren met als doel om fraudegevallen op te sporen.
De in deze regeling opgenomen bepalingen gelden voor de gemeentelijke voorzieningen als bedoeld artikel 1.2 juncto 1.4 van de Wet BRP, evenals voor de in de gemeentelijke voorziening genoemde aangehaakte gegevens en voor de basisgegevens uit de BRP die zich in het gegevensmagazijn bevinden.
Burgemeester en wethouders van de Gemeente Bergeijk,
H.A.J. Loos
Secretaris
A. Callewaert-de Groot
Burgemeester
Bijlage 1: Aanwijzing van beheerfunctionarissen door burgemeester en wethouders
Op grond van artikel 2 van de Beheerregeling basisregistratie personen (BRP) gemeente Bergeijk 2020 zijn de navolgende beheerfunctionarissen aangewezen:
Als informatiebeheerder is aangewezen: Afdelingshoofd bedrijfsvoering en Publiekszaken
Als plaatsvervanger is aangewezen: Gemeentesecretaris
Als beveiligingsbeheerder is aangewezen: CISO/Informatiebeveiligingsbeheerder
Als plaatsvervanger is aangewezen: Gegevensbeheerder
Als privacybeheerder is aangewezen: Privacyofficer
Als plaatsvervanger is aangewezen: Gegevensbeheerder
Als systeembeheerder is aangewezen: Systeembeheerders en netwerkbeheerders SSC de Kempen
Als plaatsvervanger is aangewezen: Systeembeheerders en netwerkbeheerders SSC de Kempen
Als toezichthouder is aangewezen: Toezichthouders cluster handhaving en Medewerkers cluster Publiekszaken
Als plaatsvervanger is aangewezen: Toezichthouders cluster handhaving en Medewerkers cluster Publiekszaken
De controle op Informatiebeveiliging
Als controller informatiebeveiliging is aangewezen: CISO/Informatiebeveiligingsbeheerder
Bijlage 2: Aanwijzing van beheerfunctionarissen door de informatiebeheerder
Op grond van artikel 3 van de Beheerregeling basisregistratie personen (BRP) gemeente Bergeijk 2020 zijn de navolgende beheerfunctionarissen aangewezen:
Als gegevensbeheerder BRP is aangewezen: Coordinator Publiekszaken
Als plaatsvervanger is aangewezen: Medewerker Publiekszaken
Naast de gegevensbeheerder BRP zijn tevens belast met het berichtenverkeer:
Als applicatiebeheerder BRP is aangewezen: Coordinator Publiekszaken
Als plaatsvervanger is aangewezen: Medewerker Publiekszaken
Als fraudecoördinator BRP/PNIK is aangewezen: Coordinator Publiekszaken
Als plaatsvervanger is aangewezen: Medewerker Publiekszaken
Als gegevensverwerkers worden alle medewerkers van het cluster Publiekszaken aangewezen.
Afnemen verklaringen artikel 2.8, lid 2 van de Wet basisregistratie personen
De bevoegdheid tot het namens het college van burgemeester en wethouders afnemen van de in artikel 2.8, lid 2, onder sub e, van de Wet basisregistratie personen, bedoelde verklaring wordt toegekend aan:
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2020-202125.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.