Gemeente Heerlen - Wet bodembescherming, Heerlerbaan 240, instemmen met saneringsplan

 

 

BEKENDMAKING

 

 

SANERINGSREGELING WET BODEMBESCHERMING

 

Burgemeester en Wethouders van Heerlen maken op grond van artikel 3:44 lid 1, onderdeel a van de Algemene wet bestuursrecht bekend dat op 30 juli 2020 een besluit (met kenmerk Z-20204947) is genomen met betrekking tot het instemmen met een saneringsplan voor Heerlerbaan 240 te Heerlen.

 

Het betreft de locatie kadastraal bekend gemeente Heerlen, sectie F, nummer 5317.

 

Voor nadere informatie over het saneringsplan kunt u tot en met 21 augustus 2020 contact opnemen met mw. H. Berghs (tel 045 560 4240). Vanaf 24 augustus kunt u contact opnemen met mw. N. Gilissen-Hensgens (tel 045 560 4261).

 

Terinzagelegging

De stukken liggen van 5 augustus 2020 tot en met 15 september 2020 ter inzage bij de infobalie in de publiekshal van het Stadhuis, Geleenstraat 27 te Heerlen van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 16.00 uur en op woensdag en donderdag van 16.00 tot 20.00 uur.

 

Bij onze publiekshal kunt u alleen op afspraak terecht. Er mogen voorlopig maximaal 10 personen in de publiekshal. U kunt hiervoor bellen met de infobalie 045 560 5040 of 14045 of via onze web-site www.heerlen.nl een afspraak inplannen.

 

Conform artikel 6:7 van de Algemene wet bestuursrecht, is het mogelijk om tot 16 september 2020 bezwaar in te dienen.

 

Tegen vergoeding van de kosten wordt een afschrift van de ter inzage gelegde stukken verstrekt.

 

Indienen bezwaar

Binnen de termijn van de terinzagelegging bestaat de mogelijkheid om conform artikel 6:7 van de Algemene wet bestuursrecht bezwaar in te dienen.

 

Op grond van het bepaalde in de Algemene wet bestuursrecht kan bezwaar worden ingesteld op het voornoemde besluit bij Burgemeester en Wethouders van de gemeente Heerlen.

 

Het bezwaarschrift moet worden ondertekend en moet tenminste bevatten:

a. de naam en het adres van de indiener;

b. de dagtekening;

c. een omschrijving van de het besluit waartegen het bezwaar is gericht;

d. de gronden van het bezwaar.

 

U moet uw bezwaarschrift richten aan: Burgemeester en Wethouders van gemeente Heerlen, t.a.v. Domein Ruimte, Team Bouw- en milieutoezicht en bodem, postbus 1, 6400 AA Heerlen.

 

Voorlopige voorziening

 

Het indienen van een bezwaar heeft geen schorsende werking. Om die reden kan degene die bezwaar maakt, op grond van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht, verzoeken om een voorlopige voorziening bij de Voorzitter van de afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag.

 

Het verzoek dient aan de Voorzitter van voornoemde Afdeling te worden gedaan, met ten minste een vermelding van de naam en het adres van de indiener, de dagtekening van het beroep, een vermelding van het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen en de datum en kenmerk van het besluit. Het besluit wordt niet van kracht voordat op dat verzoek is beslist.

 

Voor de indiening van een verzoek om voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd. De secretaris van de Raad van State bericht de indiener over de hoogte van het griffierecht en voor welke datum dit bedrag dient te zijn bijgeschreven. Het griffierecht wordt terugbetaald als de zaak gunstig voor de indiener afloopt.

 

Tevens bestaat de mogelijkheid om digitaal beroep in te stellen en een verzoek om voorlopige voorziening in de dienen via https://digitaalloket.raadvanstate.nl. Hiervoor is een elektronische handtekening (DigiD) nodig. Op de genoemde site van de Raad van State staan de exacte voorwaarden vermeld.

 

Naar boven