Gemeenteblad van Sittard-Geleen
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Sittard-Geleen | Gemeenteblad 2020, 196408 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Sittard-Geleen | Gemeenteblad 2020, 196408 | Overige besluiten van algemene strekking |
Aanpassing organisatiebesluit gemeente Sittard-Geleen 2013
Onder 3.1. wordt onder het kopje ‘hoofdstructuur van de organisatie’ de tekst gewijzigd in:
De organisatie is samengesteld uit
Onder 3.1.6 wordt onder het kopje ‘teamindeling cluster concern’ de tekst gewijzigd in:
Dit cluster heeft een kaderstellende, adviserende en ondersteunende rol op de terreinen bestuurszaken, communicatie, openbare orde en veiligheid, bedrijfsvoering richting concern, alsmede kaderstelling en ondersteuning op de bedrijfsvoeringstaken richting de organisatie.
Hoofdtaken: adviseert en ondersteunt het bestuur, het management en de organisatie op het gebied van bestuurlijke besluitvorming, bestuurszaken, communicatie en representatie, lobby en public affairs.
Hoofdtaken: ondersteunen burgemeester in zijn wettelijke taak op het gebied van openbare orde en veiligheid; regisseursrol op het terrein van de integrale veiligheid.
Hoofdtaken: het adviseren over algemene en strategische kaders en begrotingsregels; het ontwerpen van een modus om deze toe te passen en te handhaven; de advisering over de kadering en monitoring van teamopgaven; adviseren over checks and balances binnen het directieteam. De werkgebieden zijn financiën, organisatie, planeconomie, juridisch waarbij de kaders eigendom zijn van uiteindelijk de gemeentesecretaris / algemeen directeur. Concern control is gepositioneerd bij de algemeen directeur.
Hoofdtaken: werkt op strategisch – tactisch niveau primair ten behoeve van de directeuren, om op deze manier opgave gericht, integraal, team overstijgend te adviseren over de beleidscyclus en de bedrijfsvoering. Tot de taken behoort eveneens het samenstellen van de concern p&c producties vanuit of in samenwerking met het team Financiën. Tevens toetsen van de mate waarin gesteund kan worden op de toereikendheid van de beheersmaatregelen (interne controle) van de teams. Business control is gepositioneerd bij de directeur bedrijfsvoering.
Hoofdtaken: advisering en ondersteuning op gebied van gemeente brede inkoop, aanbestedingen, verzekeringen, services, front-office, huisvesting, Arbeidsomstandigheden, bedrijfshulpverlening.
Automatisering en dataservices
Hoofdaken: Advisering en ondersteuning op het gebied van (technisch) applicatiebeheer en helpdesk 1 #_ftn1
Hoofdtaken: advisering en ondersteuning van het lijnmanagement bij de ontwikkeling en uitvoering van HRM-beleid en -regelgeving, arbeidsomstandigheden en bedrijfshulpverlening, verzorgen van personeels-, salaris- en trajectadministratie, personeelsadvies/ondersteuning aan (hoger en midden) management op terrein van doelgroepen medewerkers (onder meer Participatiewet en Wsw) en directe ondersteuning van medewerkers waar vereist.
Hoofdtaken: het eigenaarschap van de P&C-producten en de financiële adviesfunctie (ambtelijk en bestuurlijk); presentatie van de p&c cyclus aan college en raad; volgende (deels wettelijke) taken : treasury, kenniscentra (bbv, btw, vpb), interne controle (advisering over interne controle en toetsing van getroffen beheersmaatregelen), voeren van de financiële administratie.
Onder 4.2 wordt onder het kopje ‘gemeentesecretaris / algemeen directeur’ de tekst gewijzigd in:
De Gemeentesecretaris / Algemeen Directeur vervult de rollen van:
De Gemeentesecretaris / Algemeen Directeur geeft hiërarchisch leiding aan de Adjunct Gemeentesecretaris / Directeur, de concerncontroller, de clusterhoofden, de teammanagers van de teams die ressorteren onder het cluster Concern, alsmede aan het Euregionaal Historisch Centrum, de Stadsschouwburg en Museum Het Domein.
Onder 4.3 wordt onder het kopje ‘adjunct gemeentesecretaris / directeur’ de tekst gewijzigd in:
Aan de Adjunct Gemeentesecretaris / Directeur Bedrijfsvoering kunnen specifieke taken worden opgedragen waaronder de verantwoordelijkheid voor de aansturing van een of meer onderdelen van de organisatie en bijzondere taken en projecten.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2020-196408.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.