Wijziging van de Verordening op de rekenkamer

 

De raad van de gemeente Den Haag,

 

gelet op artikel 81a van de Gemeentewet,

 

Gezien het voorstel van het presidium van 13 mei 2020;

 

Besluit vast te stellen de Verordening tot wijziging van de Verordening op de rekenkamer.

 

Artikel I

De Verordening op de rekenkamer wordt als volgt gewijzigd:

 

a. Artikel 11, lid 6 wordt als volgt gewijzigd :

 

De rekenkamer stelt betrokkenen in de gelegenheid om binnen een door haar te stellen termijn, die tenminste drie weken bedraagt, hun reactie aan de rekenkamer te geven op de juistheid en volledigheid van het concept onderzoeksrapport. Betrokkenen zijn in elk geval degenen, wier taakuitvoering (mede) voorwerp van onderzoek is of is geweest. De rekenkamer bepaalt voorts wie als betrokkenen wordt aangemerkt. De rekenkamer stelt vervolgens het college in de gelegenheid binnen een door haar te stellen termijn, die ten minste drie weken bedraagt, zijn reactie aan de rekenkamer te geven op de conclusies en aanbevelingen van het onderzoeksrapport.

 

b. Aan artikel 11 Werkwijze wordt een nieuw tweede lid toegevoegd, onder vernummering van de huidige leden 2 tot en met 8 tot lid 3 tot en met 9:

 

2. De rekenkamer hanteert voor het opvragen van documenten en inlichtingen zoals bedoeld in artikel 183 en 184 van de wet een informatieprotocol ter bevordering van een tijdige en volledige verkrijging van informatie ten behoeve van het onderzoek waarvoor de informatie is opgevraagd.

 

Artikel II

Dit besluit treedt in werking onmiddellijk na bekendmaking.

 

Aldus besloten in de raadsvergadering van 3 juni 2020.

De griffier, Lilianne Blankwaard-Rombouts en de voorzitter, Johan Remkes.

 

Naar boven