Vastgestelde besluiten gemeentelijke coördinatieregeling bestemmingsplan ‘Runstraat 9-11 Schaijk’ en omgevingsvergunning ‘Runstraat 9-11 Schaijk’

Bekendmaking

Burgemeester en wethouders van Landerd maken bekend dat op grond van de gemeentelijke coördinatieregeling (afdeling 3.6.1. van de Wet op de ruimtelijke ordening) en artikel 3.4. van de Algemene wet bestuursrecht de volgende besluiten met ingang van 22 juni 2020 gedurende zes weken gelijktijdig ter inzage worden gelegd:

  • Het door de gemeenteraad op 28 mei 2020 (gewijzigd) vastgestelde bestemmingsplan ‘Runstraat 9-11’. Daarbij heeft de gemeenteraad besloten om op grond van artikel 6.12 van de Wet ruimtelijke ordening geen exploitatieplan vast te stellen;

  • De door het college van burgemeester en wethouders op 12 juni 2020 verleende omgevingsvergunning voor het verbouwen van twee winkels naar twee appartementen aan het adres Runstraat 9-11 in Schaijk.

Bestemmingsplan en omgevingsvergunning

Het bestemmingsplan en de omgevingsvergunning hebben betrekking op Runstraat 9-11 in Schaijk. Met het bestemmingsplan en de omgevingsvergunning wordt mogelijk gemaakt dat twee bestaande winkels gelegen aan de Runstraat 9-11 worden omgebouwd tot twee appartementen. In het bestemmingsplan worden de bestemmingen, zoals wonen en tuin, vastgelegd op een kaart. Daarbij worden voorschriften gegeven voor het bouwen op en het gebruik van de grond. De omgevingsvergunning regelt dat de winkels mogen worden verbouwd tot appartementen en onder welke voorwaarden dat moet gebeuren.

Coördinatiebesluit

Op 24 oktober 2019 heeft de gemeenteraad van Landerd besloten het bestemmingsplan ‘Runstraat 9-11’ en de daarbij behorende omgevingsvergunning te coördineren. Deze coördinatie is geregeld in afdeling 3.6.1. van de Wet op de ruimtelijke ordening. De coördinatieregeling houdt in dat het bestemmingsplan en de bijbehorende omgevingsvergunning gecoördineerd worden voorbereid en bekendgemaakt. Vanwege deze coördinatie worden de besluiten nu gelijktijdig ter inzage gelegd.

Het plan en de omgevingsvergunning bekijken?

Het bestemmingsplan en de omgevingsvergunning (met alle bijbehorende stukken) liggen met ingang van 22 juni 2020 tot 3 augustus 2020 voor een ieder ter inzage.

Het bestemmingsplan is ook digitaal raadpleegbaar via de landelijke voorziening: www.ruimtelijkeplannen.nl met planidentificatienummer: NL.IMRO.1685.BPSCH2020RUNSTR911-VG01.

Instellen van beroep:

Vanaf maandag 22 juni 2020 kan gedurende een termijn van zes weken beroep worden ingesteld bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Deze mogelijkheid staat open voor belanghebbenden die tijdig een zienswijze hebben ingediend of kunnen aantonen dat zij daartoe redelijkerwijs niet in staat zijn geweest. Verder is het voor belanghebbenden (die wel of geen zienswijze hebben ingediend) mogelijk schriftelijk beroep in te stellen tegen de wijzigingen die in het bestemmingsplan zijn aangebracht. Het beroepschrift moet op grond van artikel 6.5 van de Algemene wet bestuursrecht zijn ondertekend en dient ten minste te bevatten:

  • -

    Naam en adres van de indiener;

  • -

    Dagtekening;

  • -

    Een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht;

  • -

    De redenen waarom u het niet eens bent met het besluit.

Als beroep wordt ingesteld, is griffierecht verschuldigd.

De besluiten treden in werking met ingang van de eerste dag na afloop van de beroepstermijn van zes weken. Heeft u op tijd beroep ingesteld en wilt u niet dat het besluit in werking treedt?

Dan moet u een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Het besluit treedt dan pas in werking nadat op uw verzoek is beslist. Als u een verzoek om voorlopige voorziening indient moet u daar ook griffierecht voor betalen.

Vragen?

Voor een toelichting of eventuele vragen kunt u contact opnemen met de gemeente Landerd, mevrouw S. van de Ven, telefoonnummer 0486-458111 of via email sandra.vandeven@landerd.nl.

Naar boven