Mandaatbesluit Basisregistratie Ondergrond (BRO) Uithoorn 2019

Het college van burgemeester en wethouders;

 

gelezen het voorstel van de afdeling Bedrijfsvoering Duo+, Team Juridisch Zaken;

 

gelet op het bepaalde in de Wet Basisregistratie Ondergrond (hierna Wet BRO).

 

overwegende dat:

 

voor de efficiënte uitvoering van voormelde wet- en regelgeving het nodig is dat door het college specifieke bevoegdheden aan specifieke functies worden gemandateerd en dat door het college aanwijzingsbesluiten worden genomen;

 

het college per 1 januari 2016 aan de directeur van Duo+ mandaat heeft verleend voor het nemen en uitvoeren van besluiten op grond van de Wet BRO en het besluit BRO;

 

het college daarbij tevens de bevoegdheid heeft gemandateerd tot het aanwijzen van ambtenaren, belast met formele vaststelling, beheer, toetsing, opmaken proces-verbaal en constatering op grond van de Wet BRO;

 

het verleende mandaat niet volledig is qua taken en aan te wijzen ambtenaren.

 

dat dit mandaatbesluit derhalve aanvulling behoeft, in die zin dat het voor de efficiënte uitvoering van voormelde wet- en regelgeving het nodig is dat namens het college specifieke bevoegdheden aan specifieke functies worden gemandateerd en dat door het college een uitgebreider mandaat wordt verleend tot het nemen van aanwijzingsbesluiten,

Besluit

  • 1.

    De bevoegdheid tot het aanwijzen van ambtenaren, belast met beheer, toetsing, vaststelling geometrie, opmaken proces-verbaal van constatering en opmaken schriftelijke verklaringen inzake wijziging in feitelijke situatie, in mandaat te verlenen aan de directeur Duo+, met het recht om deze bevoegdheid in ondermandaat neer te leggen bij het hoofd van de afdeling bedrijfsvoering van Duo+.

  • 2.

    De directeur Duo+ mandaat te verlenen om de navolgende taken en bevoegdheden uit te voeren, met het recht van ondermandaat aan het hoofd bedrijfsvoering van Duo+:

    • -

      het aanleveren van een brondocument met betrekking tot de ondergrond van Nederland of het continentaal plat aan Onze Minister op grond van artikel 9 van de wet BRO;

    • -

      het opnieuw aanleveren van een brondocument aan Onze Minister als op grond van artikel 12, eerste lid van de Wet BRO een brondocument is teruggezonden zoals in artikel 12, tweede lid van de Wet BRO;

    • -

      het zoals bedoeld in artikel 30 van de wet BRO:

      • i.

        onder opgaaf van redenen melden aan Onze Minister van gerede twijfel over de juistheid van een in de registratie ondergrond opgenomen authentiek gegeven over een verkenning, gebruiksrecht of constructie of het ontbreken van een dergelijk gegeven in de registratie ondergrond;

      • ii.

        onder opgaaf van redenen melden aan Onze Minister van gerede twijfel over de schematische weergave van de ondergrond op een bepaalde plaats binnen een in de registratie ondergrond opgenomen authentiek model of over een authentiek gegeven over dat model;

      • iii.

        aan Onze Minister doen van het verzoek om het authentiek model tussentijds te actualiseren.

    • -

      het, voor zover dat ingevolge artikel 33, tweede lid noodzakelijk is, onderzoeken van het authentieke gegeven en het verstrekken van de resultaten van het nader onderzoek, aan Onze Minister, zoals bedoeld in artikel 33, derde lid van de wet BRO.

  • 3.

    Van de mandatering is uitgezonderd:

    • -

      het beslissen op bezwaren die tegen de in mandaat genomen besluiten zijn ingediend.

  • 4.

    De directeur Duo+ mandaat te verlenen, met ondermandaat aan het hoofd van de afdeling bedrijfsvoering, om als beheerder en plaatsvervangend beheerders van de basisregistratie grootschalige topografie aan te wijzen:

    • -

      adviseur gegevens van de uitvoeringsorganisatie Duo+, van de afdeling bedrijfsvoering, team I&A;

    • -

      landmeter van de uitvoeringsorganisatie Duo+, van de afdeling bedrijfsvoering, team I&A;

    • -

      beheerder systemen en applicaties van de uitvoeringsorganisatie Duo +, van de afdeling bedrijfsvoering, team I&A.

  • 5.

    Als ambtenaren belast met de uitvoering van Wet BRO, het Besluit BRO en de regeling BRO, aan te wijzen:

    • -

      adviseur gegevens van de uitvoeringsorganisatie Duo+, van de afdeling bedrijfsvoering, team I&A;

    • -

      beheerder basisregistratie van de uitvoeringsorganisatie Duo+, van de afdeling bedrijfsvoering, team I&A;

    • -

      landmeter van de uitvoeringsorganisatie Duo+ van de afdeling bedrijfsvoering, team I&A;

    • -

      beheerder systemen en applicaties van de uitvoeringsorganisatie Duo+, van de afdeling bedrijfsvoering, team I&A;

    • -

      medewerkers van Gemeente De Ronde Venen die gedetacheerd zijn bij afdeling bedrijfsvoering, team I&A, middels een Dienstverleningsovereenkomst tussen beide Gemeenten.

Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de dagtekening van het Gemeenteblad waarin het wordt geplaatst en werkt daarbij terug tot en met 1 januari 2016.

 

Aldus besloten door burgemeester en wethouders, 6 januari 2020

De secretaris,

drs. E.M. Voorhorst

De burgemeester,

dhr. P.J. Heiliegers

Naar boven