Mandaatbesluit Basisregistratie Grootschalige Topografie

Het college van burgemeester en wethouders;

 

gelezen het voorstel van de afdeling Bedrijfsvoering Duo+, Team Juridisch Zaken;

 

gelet op het bepaalde in de Wet Basisregistratie Grootschalige Topografie (hierna Wet BGT).

 

overwegende dat:

 

voor de efficiënte uitvoering van voormelde wet- en regelgeving het nodig is dat door het college specifieke bevoegdheden aan specifieke functies worden gemandateerd en dat door het college aanwijzingsbesluiten worden genomen;

 

het college per 1 januari 2016 aan de directeur van Duo+ mandaat heeft verleend voor het nemen en uitvoeren van besluiten op grond van de Wet BGT;

 

het college daarbij tevens de bevoegdheid heeft gemandateerd tot het aanwijzen van ambtenaren, belast met formele vaststelling, beheer, toetsing, opmaken proces-verbaal en het doen van constateringen op grond van de Wet BGT;

 

het verleende mandaat niet volledig is qua taken en aan te wijzen ambtenaren;

 

dit mandaatbesluit derhalve aanvulling behoeft, in die zin dat het voor de efficiënte uitvoering van voormelde wet- en regelgeving nodig is dat namens het college specifieke bevoegdheden aan specifieke functies worden gemandateerd en dat door het college een uitgebreider mandaat wordt verleend tot het nemen van aanwijzingsbesluiten.

Besluit

  • 1.

    De bevoegdheid tot het aanwijzen van ambtenaren, belast met beheer, toetsing, vaststelling geometrie, opmaken proces-verbaal van constatering en opmaken schriftelijke verklaringen inzake wijziging in feitelijke situatie, in mandaat te verlenen aan de directeur Duo+, met het recht om deze bevoegdheid in ondermandaat neer te leggen bij het hoofd van de afdeling bedrijfsvoering van Duo+.

  • 2.

    De directeur Duo+ mandaat te verlenen om de navolgende taken en bevoegdheden uit te voeren op grond van de wet BGT, met het recht van ondermandaat aan het hoofd bedrijfsvoering van Duo+:

    • -

      het bijhouden van de geografische gegevens in de basisregistratie grootschalige topografie door levering van de gegevens, bedoeld in de artikelen 7 en 8, aan het Kadaster;

    • -

      het afstemmen met een andere bronhouder over de begrenzing en de onderlinge aansluiting van de geografische objecten, voor zover dat nodig is om overlap van die objecten te voorkomen en om een land dekkend topografisch bestand te waarborgen (artikel 12);

    • -

      bij het leveren van een geografisch gegeven, bedoeld in artikel 11, ervoor zorgdragen dat het geografische gegeven voldoet aan de kwaliteitseisen, gesteld in de catalogus (artikel 13);

    • -

      ervoor zorgdragen dat een in de basisregistratie grootschalige topografie weergegeven geografisch object in overeenstemming is met de fysieke werkelijkheid, binnen de regels ten aanzien van actualiteit die daarover in de catalogus worden gesteld (artikel 14);

    • -

      het leveren van een geografisch gegeven langs elektronische weg aan de Landelijke Voorziening (artikel 15);

    • -

      het na ontvangst van een melding, bedoeld in artikel 25, beslissen over de wijziging dan wel opneming van het betreffende authentiek gegeven;

    • -

      het in onderzoek zetten van een geografisch object waarop het authentiek gegeven betrekking heeft (artikel 27);

    • -

      beslissen over de wijziging dan wel opneming van het betreffende authentiek gegeven na onderzoek van het gegeven (artikel 27).

  • 3.

    Van de mandatering is uitgezonderd:

    • -

      het beslissen op bezwaren die tegen de in mandaat genomen besluiten zijn ingediend.

  • 4.

    De directeur Duo+ mandaat te verlenen, met ondermandaat aan het hoofd van de afdeling bedrijfsvoering, om als beheerder en plaatsvervangend beheerders van de basisregistratie grootschalige topografie aan te wijzen:

    • -

      adviseur gegevens van de uitvoeringsorganisatie Duo+, van de afdeling bedrijfsvoering, team I&A;

    • -

      landmeter van de uitvoeringsorganisatie Duo+, van de afdeling bedrijfsvoering, team I&A;

    • -

      beheerder systemen en applicaties van de uitvoeringsorganisatie Duo +, van de afdeling bedrijfsvoering, team I&A.

  • 5.

    Als ambtenaren belast met de uitvoering van de Wet BGT, aan te wijzen:

    • -

      adviseur gegevens van de uitvoeringsorganisatie Duo+, van de afdeling bedrijfsvoering, team I&A;

    • -

      beheerder basisregistratie van de uitvoeringsorganisatie Duo+, van de afdeling bedrijfsvoering, team I&A;

    • -

      landmeter van de uitvoeringsorganisatie Duo+ van de afdeling bedrijfsvoering, team I&A;

    • -

      beheerder systemen en applicaties van de uitvoeringsorganisatie Duo+, van de afdeling bedrijfsvoering, team I&A;

    • -

      medewerkers van Gemeente De Ronde Venen die gedetacheerd zijn bij afdeling bedrijfsvoering, team I&A, middels een Dienstverleningsovereenkomst tussen beide Gemeenten.

Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de dagtekening van het Gemeenteblad waarin het wordt geplaatst en werkt daarbij terug tot en met 1 januari 2016.

 

Aldus besloten door burgemeester en wethouders, 6 januari 2020

De secretaris,

drs. E.M. Voorhorst

De burgemeester,

dhr. P.J. Heiliegers

Naar boven