Wijziging arbeidsvoorwaardenregeling van de gemeente Lingewaard

 

Burgemeester en wethouders en de werkgeverscommissie van de raad van de gemeente Lingewaard maken hierbij bekend dat per 1 juli 2019 de arbeidsvoorwaardenregeling van de gemeente Lingewaard wordt gewijzigd. De wijzigingen zijn conform de LOGA-circulaire (TAZ/U201900530) en hebben veelal betrekking op de afspraken die gemaakt zijn over het tweede loopbaanbeleid voor het brandweerpersoneel met minder dan 20 dienstjaren op 1 januari 2006. Daarnaast worden twee kleine wijzigingen aangebracht in de reeds eerder gemaakte afspraken.

 

 

 

  • A.

    Artikel 9b:25 lid 1 en 2 worden vervangen door:

    • 1.

      Op de ambtenaar zijn tot de eerste dag van de maand volgend op de maand waarin hij de uittredeleeftijd als bedoeld in artikel 9f:3 bereikt, de artikelen 9a:5 tot en met 9a:8 en 9a:10 van overeenkomstige toepassing met uitzondering van

      • a.

        de periode van 20 jaar als bedoeld in 9a:5 lid 2 en 9a:8 lid 2 en;

      • b.

        artikel 9a:5, lid 5.

  • 2.

    In afwijking van het bepaalde in artikel 9a:5 lid 4 wordt de ambtenaar een tweede loopbaanplan aangeboden op het moment dat is vastgesteld dat de ambtenaar om redenen van medische ongeschiktheid de bezwarende functie niet meer kan of mag vervullen.

 

  • B.

    Artikel 9b:25 lid 6 wordt vervangen door:

    • 1.

      De ambtenaar die in het kader van de tweede loopbaan een andere functie aanvaardt binnen de organisatie van de gemeente, ontvangt, in afwijking van artikel 9a:11, een garantietoeslag ter hoogte van het negatieve verschil tussen de berekeningsgrondslag aangevuld met de toeslag bedoeld in 3:28 lid 3 sub a in de oude en de nieuwe functie.

 

  • C.

    Artikel 9f:13 komt te vervallen.

 

Naar boven