Reglement voor de commissie naamgeving

Gemeente Zwolle, bekendmaking wijziging Reglement commissie naamgeving.

Burgemeester en wethouders van de gemeente Zwolle,

Besluit d.d. 14 januari 2020; een wijziging in het Reglement voor de commissie naamgeving vast te stellen. Het betreft een wijziging in artikel 4.

Deze wijziging treedt 18 januari 2020 in werking.

 

 

Artikel 4 Samenstelling en lidmaatschap

  • 1.

    De commissie bestaat uit:

    • de burgemeester of een wethouder;

    • 3 ambtelijke deskundigen

    • de gemeentearchivaris

    • 2 vertegenwoordigers van de bevolking van Zwolle.

  • 2.

    Burgemeester en wethouders benoemen en herbenoemen de leden van de commissie.

  • 3.

    De duur van het lidmaatschap van de commissie is gelijk aan de zittingsduur van de gemeenteraad, waarna herbenoeming of aftreding volgt.

  • 4.

    Het lidmaatschap van de commissie vervalt van rechtswege:

  • a.

    voor de vertegenwoordiger van de bevolking

  • als hij niet langer inwoner van de gemeente Zwolle is

  • als hij benoemd is als lid van de gemeenteraad of als wethouder

  • b.

    voor een ander lid:

  • als het niet langer de functie uitoefent op grond waarvan het benoemd werd.

  • 5.

    De leden kunnen tussentijds ontslag nemen met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden. Zij doen daarvan schriftelijk mededeling aan de voorzitter van de commissie, die maatregelen treft om in de vacature te voorzien.

  • 6.

    Na twee volledige aaneengesloten zittingsperioden is de vertegenwoordiger van de bevolking aftredend en ontstaat een vacature. De secretaris brengt die vacature ter kennis op de gebruikelijke wijze. De vertegenwoordiger van de bevolking kan telkens besluiten herkiesbaar te zijn en wordt dan als kandidaat voor de vacature beschouwd.

 

Burgemeester en wethouders voornoemd,

P. Snijders, burgemeester

mr. I. Geveke, secretaris

Naar boven