DERDE WIJZIGINGSBESLUIT VAN HET ALGEMEEN ONDERMANDAAT-, ONDERVOLMACHT- EN ONDERMACHTIGINGSBESLUIT GEMEENTESECRETARIS GEMEENTE ARNHEM 2020

 

De gemeentesecretaris van Arnhem,

 

Overwegende dat er vanwege een wijziging in de organisatiestructuur van het cluster Werk en Inkomen per 1 juni 2020 een herverdeling van bevoegdheden noodzakelijk is;

 

Gelet op de Gemeentewet en de Algemene wet bestuursrecht;

 

B E S L U I T:

 

Vast te stellen het 'Derde wijzigingsbesluit van het Algemeen ondermandaat-, ondervolmacht- en ondermachtigingsbesluit gemeentesecretaris gemeente Arnhem 2020' en te bepalen dat:

 

  • I.

    De tabellen met bevoegdheden zoals opgenomen in bijlage 3, behorende bij de negen afdelingen van het cluster Werk en Inkomen, worden vervangen door de hieronder opgenomen tabellen met bevoegdheden ten behoeve van twee nieuwe afdelingen binnen dit cluster:

 

AFDELINGSHOOFD GEBIEDSTEAMS CLUSTER W&I

 

nr.

Bevoegdheid

Algemeen

1.

Het verrichten van feitelijke handelingen ter voorbereiding en uitvoering van aan de gemeente opgedragen taken.

2.

Het ondertekenen van correspondentie ter voorbereiding en uitvoering van beslissingen van de raad krachtens artikel 160, eerste lid, onder b, van de Gemeentewet.

3.

Het verstrekken van bevestigingen en bewijzen van ontvangst.

4.

Het doorzenden van geschriften als bedoeld in artikel 2:3 van de Algemene wet bestuursrecht.

5.

Het doen van openbare bekendmakingen en het doen van kennisgevingen en mededelingen van voorgenomen en genomen beslissingen en van voorgenomen en verrichte andere handelingen.

6.

Het aanvragen van bijdragen, subsidies en vergoedingen bij het Rijk, de Provincie en andere subsidiënten.

7.

Het geven van inzage van archiefbescheiden als bedoeld in de Archiefwet.

8.

Het toezicht houden en handhaven van de openbare orde in de voor het publiek toegankelijke gebouwen en de daarbij behorende erven, waar de gemeentelijke organisatie is gehuisvest, inclusief het geven van bevelen met het oog op de bescherming van veiligheid en gezondheid en inclusief het ontzeggen van de toegang tot voor de openbare dienst bestemde ruimten, indien zulks noodzakelijk moet worden geacht in het belang van de handhaving van de openbare orde of de voortgang van de werkzaamheden in die ruimten, dan wel op grond van het eigendomsrecht van de gemeente.

Geschillen en geschilbeslechting

1.

Het nemen van besluiten tot het oplossen van conflicten door middel van bemiddeling door een onafhankelijke derde (mediation), voor zover het betreft conflicten die voortvloeien uit besluiten die zijn genomen op grond van dit mandaatbesluit.

2.

Het nemen van besluiten tot het voeren van rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratief beroepsprocedures namens de gemeente of het bestuursorgaan, of handelingen ter voorbereiding daarop te verrichten, tenzij de raad, voor zover het de raad aangaat, in voorkomende gevallen anders beslist.

3.

a. Het indienen van verweerschriften en overige stukken en het vertegenwoordigen van de gemeente, het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester, daaronder begrepen het optreden ter zitting namens de gemeente of deze bestuursorganen in het kader van gerechtelijke procedures bij de administratieve, burgerlijke en strafrechter en in het kader van bezwaarprocedures en administratieve beroepsprocedures.

b. Het aanwijzen van gemachtigden voor het uitoefenen van de onder a genoemde bevoegdheden.

Privaatrechtelijke rechtshandelingen

1.

Het beslissen tot het aangaan en ondertekenen van privaatrechtelijke rechtshandelingen, voor zover betrekking hebbend op het werkgebied en de bedrijfsvoering van de eigen afdelingen de verplichting die daarbij voor de gemeente wordt aangegaan niet meer dan 250.000 euro bedraagt.

2.

a. Het aansprakelijk stellen van derden.

b. Het besluiten op het aansprakelijk stellen van de gemeente door derden.

c. Het verrichten van handelingen tot stuiting van verjaring.

3.

Het besluiten tot het aanvaarden van erfstellingen, schenkingen en legaten tot een bedrag van ten hoogste vijftigduizend euro.

4.

a. Het vertegenwoordigen van de gemeente buiten rechte (artikel 171 Gemeentewet) ter uitvoering van beslissingen die zijn genomen in de uitoefening van de bevoegdheden die zijn omschreven in dit mandaatbesluit, of ter uitvoering van beslissingen genomen door de raad of door of namens het college van burgemeester en wethouders.

b. Het aanwijzen van gevolmachtigden voor het uitoefenen van de onder a genoemde bevoegdheid.

Personele bevoegdheden

1.

Het nemen van beslissingen en het verrichten van feitelijke handelingen op het gebied van de individuele personele aangelegenheden.

2.

Het beslissen over werving, selectie en indiensttreding.

3.

Het aangaan en wijzigen van arbeidsovereenkomsten.

4.

Het nemen van beslissingen over het opleggen van (disciplinaire) maatregelen (als bedoeld in artikel 7:629, zesde lid BW)

5.

Het beslissen over het beëindigen van dienstverband op eigen verzoek, op grond van het bereiken van AOW-leeftijd of in het kader van arbeidsongeschiktheid. alsmede de voorbereidende en uitvoerende handelingen daartoe (incl. verzoek om toestemming UWV voor ontslag)

6.

Het toekennen van gratificaties.

7.

Het afnemen van gesprekken in het kader van de gesprekscyclus (zoals functionerings-, beoordelings- en Kompasgesprekken)

8.

Het voeren van verweer bij beschikkingen afkomstig van derden (bv UWV) en het aanwijzen van gevolmachtigden.

Bestuursrechtelijke rechtshandelingen

1.

Het nemen van besluiten op verzoeken om informatie als bedoeld in hoofdstuk III van de Wet openbaarheid van bestuur.

2.

Het nemen van besluiten op verzoeken als bedoeld in artikel 3, eerste lid van de Wet hergebruik van overheidsinformatie.

3.

Het uitoefenen van de aan het college toegekende bevoegdheden bij of krachtens een gemeentelijke subsidieverordening, met dien verstande dat voor verstrekking van subsidies als bedoeld in artikel 4:23, derde lid, onder sub a en d Awb financiële dekking aanwezig is, met uitzondering van het vaststellen van ‘nadere regels’ (wettelijke voorschriften krachtens delegatie vastgesteld) en de bevoegdheden op basis van de subsidieregelingen Burgerkracht, Amateurkunst en op het gebied van de Transformatie Sociaal Domein.

4.

Het opleggen en intrekken van een last onder bestuursdwang of last onder dwangsom, alsmede het uitoefenen van de overige bevoegdheden op grond van Titel 5.3 (Herstelsancties) en van de bevoegdheden op grond van Titel 5.4 (Bestuurlijke boete) van de Algemene wet bestuursrecht, alsmede het beslissen over het verlenen, wijzigen en intrekken van gedoogbeschikkingen.

5.

Het naar voren brengen van zienswijzen als bedoeld in artikel 3:15 van de Algemene wet bestuursrecht.

6.

Het besluiten tot het toepassen van en het uitvoeren van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure als bedoeld in afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht.

7.

Het vaststellen van formulieren als bedoeld in artikel 4:4 van de Algemene wet bestuursrecht voor het indienen van aanvragen en het verstrekken van gegevens.

8.

Het nemen van beslissingen omtrent het niet behandelen van aanvragen als bedoeld in artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht.

9.

Het inwinnen van advies als bedoeld in afdeling 3.3 van de Algemene wet bestuursrecht.

10.

Het horen van een aanvrager en belanghebbenden als bedoeld in afdeling 4.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht (De voorbereiding).

11.

De uitoefening van bevoegdheden als bestuursorgaan bij of krachtens titel 4.4 van de Algemene wet bestuursrecht (Bestuursrechtelijke geldschulden).

12.

De uitoefening van bevoegdheden als bestuursorgaan bij of krachtens afdeling 4.1.3 van de Algemene wet bestuursrecht (Beslistermijn).

13.

Het vaststellen van beleidsregels dan wel richtlijnen met betrekking tot de aan de gemeente opgedragen taken en bevoegdheden.

14.

Het nemen van besluiten en het verrichten van werkzaamheden voortvloeiende uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, met uitzondering van de artikelen 33 en 37) en de Uitvoeringswet AVG (Uavg).

Specifieke bevoegdheden

1.

Het opleggen van bestuurlijke boeten.

2.

Het nemen van besluiten (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) op grond van de Participatiewet en Ioaw, met uitzondering van:

- het vaststellen dat iemand tot de doelgroep loonkostensubsidie behoort;

- het vaststellen van de loonwaarde;

- het verstrekken van loonkostensubsidie.

3.

Het nemen van besluiten (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) met betrekking tot:

- beslagbrieven;

- eerste keer inkomsten;

- vakantiesituaties (zoals bijvoorbeeld geen recht op een uitkering of een toekenning van een andere norm);

- een ten onrechte genoten uitkering.

4.

Het nemen van besluiten (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) bij 'bedreigende situaties' (zoals gedwongen woningontruiming, beëindiging van gas, elektra en water dan wel opzegging van de zorgverzekering) via het toekennen van bijzondere bijstand of een voorliggende voorziening (zoals individuele inkomenstoeslag)

5.

Het nemen van besluiten, (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep op grond van de Re-integratieverordening met uitzondering van:

- het verstrekken van werkgeverssubsidies (waaronder in ieder geval loonkostensubsidies, subsidie jobcoaching, subsidie plaatsingskosten, subsidie voormalige ID-ers);

- het verstrekken van subsidie vrijwilligerswerk;

- het verstrekken van subsidie participatieplaats (leerbaan).

6.

Het nemen van herzienings- en terugvorderingsbesluiten met betrekking tot wetten en regelingen die door het cluster Werk en Inkomen worden uitgevoerd.

7.

Het nemen van besluiten, niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep), met betrekking tot de voorlopige teruggaaf belastingen.

8.

Het nemen van besluiten (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) op grond van de Ioaz en Bbz.

9.

Het nemen van besluiten (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) met betrekking tot meervoudige vermissingen in het kader van de Paspoortwet.

10.

Het nemen van besluiten (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) met betrekking tot de processen adresonderzoek op grond van de Wet BRP.

11.

Het doen van aangifte bij het Openbaar Ministerie met betrekking tot klanten die zich schuldig hebben gemaakt aan het opzettelijk verstrekken van onjuiste gegevens als gevolg waarvan ten onrechte uitkering door hen werd ontvangen.

12.

Het nemen van besluiten (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) op grond van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening en het bieden van overige schulddienstverlening ten aanzien van ondernemers.

13.

Het nemen van besluiten (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) in het kader van gemeentelijke regelingen op het gebied van minimabeleid, zoals de regeling “GelrePas”.

14.

Het zorgen voor lijkschouwing en lijkbezorging ingevolge de Wet op de Lijkbezorging (WLB) en het verhaal op de nalatenschap ingevolgde de WLB.

15.

Het nemen van besluiten (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) op grond van de ROA.

16.

Het beslissen tot het instellen van gerechtelijke invordering van onverschuldigd gedane betalingen ingevolge het BW en van achterstallige betalingen van door de Krediet Bank Nederland verstrekte leningen.

17.

Het nemen van herzienings- en terugvorderingsbesluiten met betrekking tot de Wet maatschappelijke ondersteuning en wetten en regelingen die door het cluster Werk en Inkomen worden uitgevoerd.

18.

Het nemen van verhaalsbesluiten met betrekking tot de wetten en regelingen die door het cluster Werk en Inkomen worden uitgevoerd.

19.

Het beslissen tot het instellen van gerechtelijke invordering in het kader van verhaal en terugvordering met betrekking tot de Wet maatschappelijke ondersteuning en wetten die door het cluster Werk en Inkomen worden uitgevoerd.

20.

a. Het opdracht geven tot conservatoir- en executoriaal beslag op basis van het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering, met betrekking tot de wetten en regelingen, die door het cluster Werk en Inkomen worden uitgevoerd.

b. Het leggen van beslag op een inkomstenbron.

21.

Het nemen van besluiten tot het kwijtschelden van openstaande vorderingen met betrekking tot de Wet maatschappelijke ondersteuning en wetten en regelingen die door het cluster Werk en Inkomen worden uitgevoerd.

22.

Het invorderen van bestuurlijke boeten ingevolge de Ioaw, Ioaz, Participatiewet, Bbz 2004 en Wet Kinderopvang.

23.

Het nemen van besluiten (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) met betrekking tot beslagbrieven.

24.

Het aanwijzen van een gemachtigde voor de vertegenwoordiging van de gemeente inzake gerechtelijke verhaals- en invorderingprocedures in het buitenland met betrekking tot wetten en regelingen die door het cluster Werk en Inkomen worden uitgevoerd.

 

AFDELINGSHOOFD BEDRIJFSBUREAU CLUSTER W&I

 

nr.

Bevoegdheid

Algemeen

1.

Het verrichten van feitelijke handelingen ter voorbereiding en uitvoering van aan de gemeente opgedragen taken.

2.

Het ondertekenen van correspondentie ter voorbereiding en uitvoering van beslissingen van de raad krachtens artikel 160, eerste lid, onder b, van de Gemeentewet.

3.

Het verstrekken van bevestigingen en bewijzen van ontvangst.

4.

Het doorzenden van geschriften als bedoeld in artikel 2:3 van de Algemene wet bestuursrecht.

5.

Het doen van openbare bekendmakingen en het doen van kennisgevingen en mededelingen van voorgenomen en genomen beslissingen en van voorgenomen en verrichte andere handelingen.

6.

Het aanvragen van bijdragen, subsidies en vergoedingen bij het Rijk, de Provincie en andere subsidiënten.

7.

Het geven van inzage van archiefbescheiden als bedoeld in de Archiefwet.

8.

Het toezicht houden en handhaven van de openbare orde in de voor het publiek toegankelijke gebouwen en de daarbij behorende erven, waar de gemeentelijke organisatie is gehuisvest, inclusief het geven van bevelen met het oog op de bescherming van veiligheid en gezondheid en inclusief het ontzeggen van de toegang tot voor de openbare dienst bestemde ruimten, indien zulks noodzakelijk moet worden geacht in het belang van de handhaving van de openbare orde of de voortgang van de werkzaamheden in die ruimten, dan wel op grond van het eigendomsrecht van de gemeente.

Geschillen en geschilbeslechting

1.

Het nemen van besluiten tot het oplossen van conflicten door middel van bemiddeling door een onafhankelijke derde (mediation), voor zover het betreft conflicten die voortvloeien uit besluiten die zijn genomen op grond van dit mandaatbesluit.

2.

Het nemen van besluiten tot het voeren van rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratief beroepsprocedures namens de gemeente of het bestuursorgaan, of handelingen ter voorbereiding daarop te verrichten, tenzij de raad, voor zover het de raad aangaat, in voorkomende gevallen anders beslist.

3.

a. Het indienen van verweerschriften en overige stukken en het vertegenwoordigen van de gemeente, het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester, daaronder begrepen het optreden ter zitting namens de gemeente of deze bestuursorganen in het kader van gerechtelijke procedures bij de administratieve, burgerlijke en strafrechter en in het kader van bezwaarprocedures en administratieve beroepsprocedures.

b. Het aanwijzen van gemachtigden voor het uitoefenen van de onder a genoemde bevoegdheden.

Privaatrechtelijke rechtshandelingen

1.

Het beslissen tot het aangaan en ondertekenen van privaatrechtelijke rechtshandelingen, voor zover betrekking hebbend op het werkgebied en de bedrijfsvoering van de eigen afdelingen de verplichting die daarbij voor de gemeente wordt aangegaan niet meer dan 250.000 euro bedraagt.

2.

a. Het aansprakelijk stellen van derden.

b. Het besluiten op het aansprakelijk stellen van de gemeente door derden.

c. Het verrichten van handelingen tot stuiting van verjaring.

3.

Het besluiten tot het aanvaarden van erfstellingen, schenkingen en legaten tot een bedrag van ten hoogste vijftigduizend euro.

4.

a. Het vertegenwoordigen van de gemeente buiten rechte (artikel 171 Gemeentewet) ter uitvoering van beslissingen die zijn genomen in de uitoefening van de bevoegdheden die zijn omschreven in dit mandaatbesluit, of ter uitvoering van beslissingen genomen door de raad of door of namens het college van burgemeester en wethouders.

b. Het aanwijzen van gevolmachtigden voor het uitoefenen van de onder a genoemde bevoegdheid.

Personele bevoegdheden

1.

Het nemen van beslissingen en het verrichten van feitelijke handelingen op het gebied van de individuele personele aangelegenheden.

2.

Het beslissen over werving, selectie en indiensttreding.

3.

Het aangaan en wijzigen van arbeidsovereenkomsten.

4.

Het nemen van beslissingen over het opleggen van (disciplinaire) maatregelen (als bedoeld in artikel 7:629, zesde lid BW)

5.

Het beslissen over het beëindigen van dienstverband op eigen verzoek, op grond van het bereiken van AOW-leeftijd of in het kader van arbeidsongeschiktheid. alsmede de voorbereidende en uitvoerende handelingen daartoe (incl. verzoek om toestemming UWV voor ontslag)

6.

Het toekennen van gratificaties.

7.

Het afnemen van gesprekken in het kader van de gesprekscyclus (zoals functionerings-, beoordelings- en Kompasgesprekken)

Bestuursrechtelijke rechtshandelingen

1.

Het nemen van besluiten op verzoeken om informatie als bedoeld in hoofdstuk III van de Wet openbaarheid van bestuur.

2.

Het nemen van besluiten op verzoeken als bedoeld in artikel 3, eerste lid van de Wet hergebruik van overheidsinformatie.

3.

Het uitoefenen van de aan het college toegekende bevoegdheden bij of krachtens een gemeentelijke subsidieverordening, met dien verstande dat voor verstrekking van subsidies als bedoeld in artikel 4:23, derde lid, onder sub a en d Awb financiële dekking aanwezig is, met uitzondering van het vaststellen van ‘nadere regels’ (wettelijke voorschriften krachtens delegatie vastgesteld) en de bevoegdheden op basis van de subsidieregelingen Burgerkracht, Amateurkunst en op het gebied van de Transformatie Sociaal Domein.

4.

Het opleggen en intrekken van een last onder bestuursdwang of last onder dwangsom, alsmede het uitoefenen van de overige bevoegdheden op grond van Titel 5.3 (Herstelsancties) en van de bevoegdheden op grond van Titel 5.4 (Bestuurlijke boete) van de Algemene wet bestuursrecht, alsmede het beslissen over het verlenen, wijzigen en intrekken van gedoogbeschikkingen.

5.

Het naar voren brengen van zienswijzen als bedoeld in artikel 3:15 van de Algemene wet bestuursrecht.

6.

Het besluiten tot het toepassen van en het uitvoeren van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure als bedoeld in afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht.

7.

Het vaststellen van formulieren als bedoeld in artikel 4:4 van de Algemene wet bestuursrecht voor het indienen van aanvragen en het verstrekken van gegevens.

8.

Het nemen van beslissingen omtrent het niet behandelen van aanvragen als bedoeld in artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht.

9.

Het inwinnen van advies als bedoeld in afdeling 3.3 van de Algemene wet bestuursrecht.

10.

Het horen van een aanvrager en belanghebbenden als bedoeld in afdeling 4.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht (De voorbereiding).

11.

De uitoefening van bevoegdheden als bestuursorgaan bij of krachtens titel 4.4 van de Algemene wet bestuursrecht (Bestuursrechtelijke geldschulden).

12.

De uitoefening van bevoegdheden als bestuursorgaan bij of krachtens afdeling 4.1.3 van de Algemene wet bestuursrecht (Beslistermijn).

13.

Het vaststellen van beleidsregels dan wel richtlijnen met betrekking tot de aan de gemeente opgedragen taken en bevoegdheden.

14.

Het nemen van besluiten en het verrichten van werkzaamheden voortvloeiende uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, met uitzondering van de artikelen 33 en 37) en de Uitvoeringswet AVG (Uavg).

Specifieke bevoegdheden

1.

Het nemen van besluiten (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) op grond van de Participatiewet en Ioaw, met betrekking tot:

- het vaststellen dat iemand tot de doelgroep loonkostensubsidie behoort;

- het vaststellen van de loonwaarde;

- het verstrekken van loonkostensubsidie.

2.

Het nemen van besluiten, (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) op grond van de Re-integratieverordening, met uitzondering van:

- het verstrekken van werkgeverssubsidies (waaronder in ieder geval subsidie jobcoaching, subsidie plaatsingskosten, subsidie voormalige ID-ers);

- het verstrekken van subsidie vrijwilligerswerk;

- het verstrekken van subsidie participatieplaats (leerbaan).

3.

Het verstrekken van werkgeverssubsidies (waaronder in ieder geval subsidie jobcoaching, subsidie plaatsingskosten, subsidie voormalige ID-ers) op grond van de Re-integratieverordening.

4.

Het verstrekken van subsidie vrijwilligerswerk op grond van de Re-integratieverordening.

5.

Het verstrekken van subsidie participatieplaats (leerbaan) op grond van de Re-integratieverordening.

6.

Het nemen van besluiten, (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) op grond van de Verordening Leerlingenvervoer.

7.

Het nemen van besluiten, (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) op grond van het Besluit Administratieve bepalingen inzake het wegverkeer met betrekking tot de gehandicaptenparkeerkaart.

8.

Het uitoefenen van de aan het college van burgemeester en wethouders toegekende bevoegdheden op grond van de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen.

9.

Het zorgen voor lijkschouwing en lijkbezorging ingevolge de Wet op de Lijkbezorging (WLB) en het verhaal op de nalatenschap ingevolgde de WLB.

10.

Het nemen van besluiten (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) op grond van de ROA.

11.

Het beslissen tot het instellen van gerechtelijke invordering van onverschuldigd gedane betalingen ingevolge het BW en van achterstallige betalingen van door de Krediet Bank Nederland verstrekte leningen.

12.

Het nemen van herzienings- en terugvorderingsbesluiten met betrekking tot de Wet maatschappelijke ondersteuning en wetten en regelingen die door het cluster Werk en Inkomen worden uitgevoerd.

13.

Het beslissen tot het instellen van gerechtelijke invordering in het kader van verhaal en terugvordering met betrekking tot de Wet maatschappelijke ondersteuning en wetten die door het cluster Werk en Inkomen worden uitgevoerd.

14.

a. Het opdracht geven tot conservatoir- en executoriaal beslag op basis van het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering, met betrekking tot de wetten en regelingen, die door het cluster Werk en Inkomen worden uitgevoerd.

b. Het leggen van beslag op een inkomstenbron.

15.

Het nemen van besluiten tot het kwijtschelden van openstaande vorderingen met betrekking tot de Wet maatschappelijke ondersteuning en wetten en regelingen die door het cluster Werk en Inkomen worden uitgevoerd.

16.

Het invorderen van bestuurlijke boeten ingevolge de Ioaw, Ioaz, Participatiewet, Bbz 2004 en Wet Kinderopvang.

17.

Het nemen van besluiten (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) met betrekking tot beslagbrieven.

18.

Het aanwijzen van een gemachtigde voor de vertegenwoordiging van de gemeente inzake gerechtelijke verhaals- en invorderingprocedures in het buitenland met betrekking tot wetten en regelingen die door het cluster Werk en Inkomen worden uitgevoerd.

  •  

  • II.

    Aan artikel 2, tweede lid, onder d, na het woord Bedrijfsvoering wordt toegevoegd 'en het cluster Werk en Inkomen', waardoor de bepaling als volgt komt te luiden:

"binnen de eenheid Bedrijfsvoering en het cluster Werk en Inkomen (indien van toepassing): het adjunct-afdelingshoofd als plaatsvervanger voor het afdelingshoofd binnen de afdeling waar hij werkzaam is."

  •  

  • III.

    De volgende ondermandaatbesluiten van het cluster Werk en Inkomen worden ingetrokken:

  • 'ondermandaatbesluit afdeling aanvullend inkomen W&I 2020' d.d. 3-12-2019, zaaknummer 422387;

  • 'ondermandaatbesluit afdeling bureau zelfstandigen en administratie W&I 2020' d.d. 2-12-2019, zaaknummer 422389;

  • 'ondermandaatbesluit afdeling handhaving W&I 2020' d.d. 4-12-2019, zaaknummer 422392;

  • 'ondermandaatbesluit afdeling inkomen aanvragen W&I 2020' d.d. 28-11-2019, zaaknummer 422394;

  • 'ondermandaatbesluit afdeling bestanden 2020' d.d. 28-11-2019, zaaknummer 422395;

  • 'ondermandaatbesluit afdeling invordering 2020' d.d. 4-12-2019, zaaknummer 422398;

  • 'ondermandaatbesluit afdeling ondersteuning sociaal domein 2020' d.d. 5-12-2019, zaaknummer 422402;

  • 'ondermandaatbesluit afdeling werk 1-2020', d.d. 4-12-2019, zaaknummer 422404;

  • 'ondermandaatbesluit afdeling werk 2-2020', d.d. 4-12-2019, zaaknummer 422405.

  •  

  • IV.

    Dit besluit wordt aangehaald als 'Derde wijzigingsbesluit Algemeen ondermandaat-, ondervolmacht- en ondermachtigingsbesluit gemeentesecretaris gemeente Arnhem 2020'.

  •  

  • V.

    Dit besluit in werking treedt op 1 juni 2020.

Arnhem, 19 mei 2020

De gemeentesecretaris,

R. van Wuijtswinkel

Naar boven