Hoofdstuk 1: Aanwijzen functionarissen
Artikel 1:
Het college van burgemeester en wethouders wijst functionarissen aan die belast worden met:
- -
- -
- -
- -
- -
- -
de controle op informatiebeveiliging.
Artikel 2:
- 1.
De informatiebeheerder wijst functionarissen aan, die worden belast met:
- a.
- b.
- c.
- d.
het namens het college van burgemeester en wethouders afnemen van de in artikel 2.8, lid 2, onder sub e, van de Wet bedoelde verklaring.
Hoofdstuk 2: Het informatiebeheer
Artikel 3
De informatiebeheerder beheert de gemeentelijke voorziening, het gegevensmagazijn en de autorisatiebesluiten.
Artikel 4
De informatiebeheerder voorziet in:
- a.
de jaarlijkse planning van de beheeractiviteiten;
- b.
de jaarlijkse rapportage aan het college van burgemeester en wethouders over de bij a. bedoelde planning, waarbij tevens inzicht wordt gegeven in de kengetallen van de bijhoudings- en beheerprocedures;
- c.
een jaarlijkse rapportage over de resultaten die voortvloeien uit de in artikel 13 bedoelde kwaliteitssteekproef;
- d.
het administratieve beheerprocedures, voor zover hier niet door of bij de wet in is voorzien;
- e.
het periodieke overleg tussen hem en de op basis van de regeling aangewezen beheerders;
- f.
de richtlijnen voor de bijhouding van de Basisregistratie Personen.
Artikel 5
De informatiebeheerder is verantwoordelijk voor
- -
de uitvoering van het periodieke onderzoek op grond van artikel 4.3 van de Wet naar de inrichting, werking en beveiliging van de basisregistratie, alsmede naar de verwerking van gegevens in de basisregistratie;
- -
de periodieke toezending van een uittreksel van de resultaten van het onderzoek aan de Autoriteit Persoonsgegevens en aan de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
Artikel 6
De informatiebeheerder adviseert het college van burgemeester en wethouders over de navolgende aspecten die voortvloeien uit deze basisregistratie te weten:
- a.
persoonsinformatievoorziening;
- b.
- c.
- d.
personeelsaangelegenheden.
Artikel 7
De informatiebeheerder beslist:
- a.
over de installatie van nieuwe of gewijzigde versies van het toepassingssysteem voor de gemeentelijke voorziening;
- b.
op verzoeken van organen van de gemeente tot het verkrijgen van gegevens uit de Basisregistratie personen;
- c.
op verzoeken van derden, als genoemd in artikel 3.6 van de Wet en als genoemd in de, bij Verordening BRP genoemde derden tot het verkrijgen van gegevens uit de Basisregistratie personen;
- d.
Artikel 8
De informatiebeheerder ziet er op toe dat:
- a.
de in deze regeling opgenomen bepalingen worden nageleefd;
- b.
de behandeling en afhandeling van verzoeken om gegevensverstrekking als genoemd in artikel 7 geschiedt volgens de bepalingen uit de wet, de Verordening Basisregistratie personen en Wet bescherming persoonsgegevens;
- c.
de bij of krachtens de wet opgelegde verplichtingen ten aanzien van inrichting en bijhouding, evenals de beveiliging van de gemeentelijke voorziening voor de Basisregistratie personen worden nageleefd;
- d.
alle in artikel 3, lid 1 genoemde functionarissen, alsmede het team automatisering op de hoogte zijn van de installatie van nieuwe of gewijzigde versies van het toepassingssysteem voor de gemeentelijke voorziening omtrent de Basisregistratie personen en van de gevolgen van deze installatie;
- e.
de beveiligingsvoorschriften die voortvloeien uit het plan Informatiebeveiliging worden nageleefd.
Artikel 9
De informatiebeheerder, of een op grond van de artikelen 1 en 2 aangewezen functionaris, neemt deel aan buitengemeentelijk overleg betreffende onderwerpen die het beheer van de gemeentelijke voorziening voor de Basisregistratie personen aangaan.
Hoofdstuk 3: Het gegevensbeheer
Artikel 10
De gegevensbeheerder BRP is verantwoordelijk voor:
- a.
de juistheid, actualiteit en betrouwbaarheid van de gegevens die opgenomen zijn of worden, in de gemeentelijke voorziening voor de Basisregistratie personen;
- b.
het beheer van documentatie op het gebied van de overige wet- en regelgeving op het gebied van de Basisregistratie personen;
- c.
de communicatie met de overheidsorganen aan wie gegevens worden verstrekt uit de Basisregistratie personen en andere houders van voorzieningen voor de Basisregistratie personen omtrent gegevensverwerking;
- d.
het verwerken van complexe mutaties en correcties met betrekking tot de Basisregistratie personen;
- e.
het uitzetten van richtlijnen met betrekking tot het actualiseren en corrigeren van persoonsgegevens, binnen de gemeentelijke voorziening voor de Basisregistratie personen.
De gegevensbeheerder beslist binnen 5 werkdagen over het in behandeling nemen van meldingen van een overheidsorganen, waarbij gerede twijfel bestaat over de juistheid van een in de gemeentelijke voorziening van de Basisregistratie personen opgenomen (authentieke) gegevens en stelt het overheidsorgaan in kennis van de genomen beslissing.
Artikel 11
De gegevensbeheerder BRP voorziet in:
- •
de behandeling van wijzigingsverzoeken als bedoeld in artikel 2.57, 2.58 en 2.60 van de Wet BRP;
- •
de controlewerkzaamheden ter waarborging van de kwaliteit van de Basisregistratie personen.
Artikel 12
De gegevensbeheerder BRP is bevoegd, in overleg met de netwerkmanager, vanuit de in artikel 10 bedoelde verantwoordelijkheid de gegevensverwerkers aanwijzingen te geven betreffende de opname en bijhouding van gegevens in de gemeentelijke voorziening voor de Basisregistratie personen.
Artikel 13
Periodiek wordt de inhoudelijke kwaliteit van het bestand van persoonslijsten in de Basisregistratie personen, onderworpen aan een inhoudelijke controle door de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
De gegevensbeheerder BRP voorziet in een doorlopende kwaliteitssteekproef en de uitvoering van de daarmee samenhangende verbetermaatregelen, gericht op de handhaving van de kwaliteitsnorm van het ministerie van Binnenlandse Zaken.
De gegevensbeheerder BRP voorziet in de uitvoering van het periodiek onderzoek op grond van artikel 4.3 van de Wet, voor wat betreft de verwerking van persoonsgegevens in de gemeentelijke voorziening.
Artikel 14
De gegevensbeheerder BRP neemt deel aan het in artikel 4, onder e genoemde overleg.
Hoofdstuk 4: Het systeembeheer
Artikel 15
De systeembeheerder/technisch applicatiebeheerder is verantwoordelijk voor de uitvoer van het technisch onderhoud van de gemeentelijke voorziening voor de Basisregistratie personen (hierna toepassingssysteem genoemd).
Artikel 16
De systeembeheerder/technisch applicatiebeheerder voorziet in:
- a.
de fysieke beveiliging van het toepassingssysteem;
- b.
een dagelijkse back-up die wordt ondergebracht in een daartoe uitgeruste en beveiligde ruimte, die zich op een andere locatie bevindt, dan de ruimte waarin de apparatuur voor de gemeentelijke voorziening van de BRP is opgesteld;
- c.
de technische installatie van gewijzigde of nieuwe versies van het toepassingssysteem;
- d.
de beschikbaarheid van het toepassingssysteem overeenkomstig hetgeen daarover intern en met derden is overeengekomen.
Artikel 17
De systeembeheerder/technisch applicatiebeheerder is bevoegd:
- a.
direct maatregelen te treffen op het moment dat de continuïteit van het toepassingssysteem of de daarin opgeslagen informatie, acuut in het geding is. Hij is verplicht achteraf terzake te rapporteren aan de informatiebeheerder;
- b.
aanwijzingen te geven over:
- •
het beheer van het toepassingssysteem;
- •
het beheer van bestanden;
- •
toe te passen reconstructiemaatregelen.
Artikel 18
De systeembeheerder/technisch applicatiebeheerder neemt deel aan het in artikel 4, onder e genoemde overleg.
Hoofdstuk 5: Het applicatiebeheer
Artikel 19
De applicatiebeheerder BRP voorziet in:
- a.
de communicatie bij storingen in hard- en software;
- b.
de verzorging van een logboek waarin bijzondere gebeurtenissen worden bijgehouden;
- c.
de toekenning van de autorisatieniveaus voor de toepassing van actualiseringen, aan de gegevensverwerkers, de gegevensbeheerder, de applicatiebeheerder BRP en de informatiebeheerder, op grond van een besluit van de informatiebeheerder;
- d.
de bijhouding van een dossier omtrent de autorisaties, die overeenkomstig artikel 7 door de informatiebeheerder zijn toegekend;
- e.
het testen en evalueren van nieuwe versies van het toepassingssysteem, alsmede het testen en evalueren van nieuwe apparatuur;
- f.
de beoordeling van de gevolgen van de installatie van nieuwe en of gewijzigde versies van het toepassingssysteem;
- g.
de bijhouding van een verzameling van alle problemen en klachten, die bij het gebruik van het toepassingssysteem ontstaan;
- h.
een oplossing, eventueel door inschakeling van de systeembeheerder/technisch applicatiebeheerder of een derde, voor de onder artikel 19 punt 7 genoemde problemen en klachten;
- i.
de voorlichting aan de alle in artikel 1 en 2 genoemde functionarissen, met betrekking tot de gevolgen van een nieuwe of gewijzigde versie van het toepassingssysteem;
- j.
de coördinatie van werkzaamheden, in geval van uitwijk in overleg met de systeembeheerder/technisch applicatiebeheerder;
- k.
de vormgeving en inhoud van documenten, die rechtstreeks aan de Basisregistratie personen worden ontleend;
- l.
de afhandeling van verzoeken omtrent managementgegevens;
- m.
een zo spoedig mogelijke oplossing in geval van storingen binnen het toepassingssysteem, zo nodig door inschakeling van een derde.
Artikel 20
De applicatiebeheerder BRP is verantwoordelijk voor:
- a.
de ondersteuning bij het gebruik van het toepassingssysteem;
- b.
het tijdig opschonen van de relevante bestanden in de database;
- c.
het beheer van de tabellen van de Basisregistratie personen;
- d.
het beheer van de gebruikersdocumentatie.
Artikel 21
De applicatiebeheerder BRP is bevoegd:
- a.
gegevensverwerkers en het personeel van externe afdelingen/diensten die direct toegang hebben tot de Basisregistratie personen, aanwijzingen te geven over het gebruik van het toepassingssysteem;
- b.
gedragsregels op te stellen omtrent het gebruik van de Basisregistratie personen.
Artikel 22
De applicatiebeheerder BRP is verantwoordelijk voor de gehele of gedeeltelijke uitvoering van de uitwijkprocessen zoals beschreven in de procedure uitwijk, onderdeel van de procedure continuïteitsbeheer, van het informatiebeveiligingshandboek.
Artikel 23
De applicatiebeheerder BRP ziet erop toe dat voorgeschreven procedures uit het plan Informatiebeveiliging worden nageleefd.
Artikel 24
De applicatiebeheerder BRP neemt deel aan:
- a.
het overleg genoemd in artikel 4, onder e;
- b.
het externe gebruikersoverleg.
Hoofdstuk 6: Het privacybeheer
Artikel 25
De privacybeheerder adviseert de informatiebeheerder en het college van burgemeester en wethouders over de privacyaspecten die voortvloeien uit de uitvoering van de Wet en Verordening BRP.
De privacybeheerder is verantwoordelijk voor:
- a.
de advisering over de inhoudelijke afhandeling van de verzoeken als bedoeld in artikel 7, onder b, c en d van deze regeling;
- b.
het dagelijkse toezicht op de naleving van de privacyvoorschriften in relatie tot het gebruik van gegevens uit de BRP die voortvloeien uit de Wet BRP en de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
Artikel 26
De privacybeheerder adviseert over:
- a.
de afhandeling van de verzoeken om inzage in de Basisregistratie personen overeenkomstig artikel 2.55 van de wet respectievelijk artikel 15 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (inzage);
- b.
de behandeling van alle verzoeken om verstrekkingsbeperking die op basis van artikel 2.59 van de wet ingediend worden en de eventuele privacytoets als bedoeld in artikel 3.21 lid 2 van de wet;
- c.
de afhandeling van verzoeken ingevolge de artikelen 17 en 21 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming;
- d.
de kennisgeving ingevolge artikel 19 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming;
- e.
de afhandeling van verzoeken om inzage in verstrekkingen uit de Basisregistratie personen aan overheidsorganen en derden.
Artikel 27
De privacybeheerder is bevoegd:
- a.
op grond van het in artikel 25, sub b genoemde toezicht, alle gebruikers van gegevens uit de Basisregistratie personen aanwijzingen te geven;
- b.
ongevraagd advies uit te brengen over alle procedures en producten die betrekking hebben op de Basisregistratie personen, waarbij sprake is van het in geding zijn van de persoonlijke levenssfeer.
Artikel 28
De privacybeheerder is betrokken bij alle bezwaarschriftenprocedures die voortvloeien uit genomen beslissingen op grond van de Wet BRP en daarbij behorende regelingen, de Algemene Verordening Gegevensbeschermingvoor zover hierbij privacyaspecten aan de orde zijn.
Hoofdstuk 7: De gegevensverwerking
Artikel 29
De gegevensverwerkers voorzien in:
- 1.
het verwerken van de gegevens in de Basisregistratie personen overeenkomstig de voorschriften van de krachtens de wet voorgeschreven systeembeschrijving (Logisch Ontwerp GBA) en de handleiding uitvoeringsprocedures, voor zover daartoe door de applicatiebeheerder geautoriseerd;
- 2.
het verzamelen van de daarvoor bestemde gegevens;
- 3.
de archivering van de brondocumenten op grond waarvan de gegevens zijn verwerkt;
- 4.
de behandeling van mutaties;
- 5.
de behandeling van het netwerkverkeer;
- 6.
de behandeling van de foutverslagen, voortvloeiend uit de inkomende netwerk- berichten;
- 7.
de toetsing van de waarde die aan overgelegde brondocumenten kan worden toegekend aan de hand van artikel 2.8 van de wet en ziet erop toe dat geen gegevens worden verwerkt uit documenten waaraan bij of krachtens de wet geen ontleningstatus is gegeven;
- 8.
de dagelijkse controle van de in de Basisregistratie personen aangebrachte actualiseringen;
- 9.
de kennisgeving aan de ingeschrevene voor wat betreft de verwerking van:
- -
wijziging van het naamgebruik;
- -
vervolginschrijving voor zover het een adreswijziging betreft die leidt tot opname in de Basisregistratie personen;
- 10.
de toezending van de complete persoonslijst aan de ingeschrevene ingeval van een inschrijving in de Basisregistratie personen;
- 11.
de afhandeling van de verzoeken om inzage in de Basisregistratie personen overeenkomstig artikel 2.55 van de wet respectievelijk artikel 15 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (inzage)
- 12.
de behandeling van alle verzoeken om verstrekkingsbeperking die op basis van artikel 2.59 van de wet ingediend worden en de eventuele privacytoets als bedoeld in artikel 3.21 lid 2 van de wet;
- 13.
de afhandeling van verzoeken ingevolge de artikelen 17 en 21 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming;
- 14.
de kennisgeving ingevolge artikel 19 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming;
- 15.
de afhandeling van verzoeken om inzage in verstrekkingen uit de Basisregistratie personen aan overheidsorganen en derden.
Artikel 30
De gegevensverwerkers:
- •
beslissen op aangiften en verzoekschriften die op grond van de wet worden gedaan met inachtneming van het gestelde in artikel 26 en voor zover hier niet op andere wijze in is voorzien;
- •
beslissen over het verwerken van resultaten van onderzoeken die zijn ingesteld naar aanleiding van een melding van een overheidsorgaan;
- •
stellen overheidsorganen in kennis van de beslissing ingevolge sub b van artikel 26.
Hoofdstuk 8: De toezichthouder
Artikel 31
De toezichthouder als bedoeld in artikel 4.2 van de Wet BRP, is verantwoordelijk voor het toezicht op de naleving van de verplichtingen van de burger ingevolge hoofdstuk 2, afdeling 1, paragraaf 5 van de Wet BRP.
Artikel 32
De toezichthouder controleert of de burger voldoet aan zijn verplichtingen met betrekking tot de inschrijving in de BRP (artikel 2.38), de wijziging van diens adres (2.39), het rechtmatig gebruik van een briefadres (2.40 t/m 2.42), zijn vertrek uit Nederland (2.43), de verstrekking van alle inlichtingen die nodig zijn voor de bijhouding van de BRP.
Artikel 33
De toezichthouder ziet er op toe dat, indien de burger niet zelf aan zijn verplichtingen voldoet of kan voldoen, de verplichtingen worden vervuld door degene die daartoe bevoegd is op grond van de artikelen 2.49 en 2.50 van de Wet BRP.
Artikel 34
De toezichthouder ontleent de in lid 2 van dit artikel genoemde bevoegdheden aan hoofdstuk 5 van de Algemene Wet Bestuursrecht.
De toezichthouder is in verband met de uitvoering van de taken als genoemd in artikel 32, bevoegd:
- •
met uitzondering van het zonder toestemming van een bewoner betreden van een woning, elke plaats te betreden;
- •
zich zo nodig toegang verschaffen met behulp van de sterke arm;
- •
zich te laten vergezellen door personen die door hem zijn aangewezen;
- •
inlichtingen te vorderen;
- •
inzage te vorderen van een identiteitsbewijs;
- •
zakelijke gegevens te vorderen, kopieën te maken of documenten mee te nemen om te kopiëren;
- •
- •
rapport op te maken terzake een geconstateerde overtreding van de bepalingen van de Wet BRP, als genoemd in artikel 32.
Artikel 35
De toezichthouder voert zijn werkzaamheden uit in samenspraak met de gegevensverwerker en koppelt het resultaat van zijn werkzaamheden terug aan de gegevensverwerker.
Artikel 36
De toezichthouder is bevoegd om namens burgemeester en wethouders een bestuurlijke boete op te leggen. Voor zover de gemeente van die bevoegdheid gebruik wil maken.
De toezichthouder neemt bij gebruik van de bevoegdheid als bedoeld in lid 1 van dit artikel binnen de gemeente Vijfheerenlanden terzake geldende beleidsregels in acht.
Artikel 37
De toezichthouder legt het resultaat van zijn werkzaamheden vast in een onderzoekrapportage en draagt zorg voor dossiervorming.
Hoofdstuk 9: Het beveiligingsbeheer
Artikel 38
De beveiligingsbeheerder is verantwoordelijk voor de inrichting, organisatie en uitvoering van het informatiebeveiligingsbeleid op het gebied van de persoonsinformatievoorziening.
De beveiligingsbeheerder is in het bijzonder verantwoordelijk voor de opstelling en uitvoering van het plan Informatiebeveiliging voor de gemeentelijke voorzieningen waarmee de gemeente Vijfheerenlanden uitvoering geeft aan de Wet BRP en tevens is hij verantwoordelijk voor het gegevensmagazijn, voorzover aanwezig.
Artikel 39
De beveiligingsbeheerder ondersteunt en adviseert de informatiebeheerder op het gebied van informatiebeveiliging op dusdanige wijze, dat de informatiebeheerder diens verantwoordelijkheid op grond van de artikelen 4 en 5 van dit reglement op deugdelijke wijze kan invullen.
De beveiligingsbeheerder coördineert de uitvoering van de beveiligingsmaatregelen van het plan Informatiebeveiliging.
Artikel 40
De beveiligingsbeheerder is bevoegd:
- a.
uit hoofde van diens verantwoordelijkheid als bedoeld in artikel 38, alle gebruikers van gegevens uit de Basisregistratie personen aanwijzingen te geven;
- b.
ongevraagd advies uit te brengen over alle procedures en producten die betrekking hebben op de Basisregistratie personen, waarbij de beveiliging in het geding is.
Artikel 41
De beveiligingsbeheerder:
- •
onderkent en reageert op incidenten en adviseert over de maatregelen die nodig zijn om de gevolgen van een incident te beperken en om herhaling te voorkomen;
- •
stelt passende normen en controlemaatregelen op;
- •
implementeert beveiligingsmaatregelen;
- •
coördineert en handhaaft de uitvoering van de maatregelen als hierboven genoemd.
Artikel 42
De beveiligingsbeheerder is het aanspreekpunt op het gebied van informatiebeveiliging en bevordert het beveiligingsbewustzijn bij management en medewerkers.
Artikel 43
De beveiligingsbeheerder:
- •
neemt deel aan het in artikel 4, onder e genoemde overleg;
- •
participeert in de ontwikkeling en formulering van het gemeentebrede informatiebeveiligingsbeleid.
Artikel 44
De beveiligingsbeheerder rapporteert jaarlijks over de informatieveiligheid aan de informatiebeheerder en verzorgt de bijdragen aan de gemeentebrede managementrapportage over de informatieveiligheid met betrekking tot de persoonsinformatievoorziening.
Hoofdstuk 10: Het beveiligingscontrol
Artikel 45
De controller informatiebeveiliging is verantwoordelijk voor het toezicht op de naleving van de beveiligingsmaatregelen en -procedures zoals uitgewerkt in het Informatiebeveiligingsplan, met inachtneming van de voor de gemeente vastgestelde Baseline Informatiebeveiliging Nederlandse Gemeenten (BIG).
Artikel 46
De controller informatiebeveiliging is bevoegd om het management van het team burgerzaken dwingende adviezen te geven, ten aanzien van de naleving van beveiligingsvoorschriften, die voortvloeien uit de Wet BRP en het Informatiebeveiligingsplan.
Artikel 47
De controller informatiebeveiliging ziet er op toe dat:
- •
beveiligingsvoorschriften die voortvloeien uit de Wet BRP en het Informatiebeveiligingsplan worden nageleefd;
- •
de in deze regeling opgenomen bepalingen inzake beveiliging worden nageleefd.
Artikel 48
De controller informatiebeveiliging adviseert het college van burgemeester en wethouders rechtstreeks over beveiligingsaspecten die uit het Informatiebeveiligingsplan voortvloeien.
Artikel 49
De controller informatiebeveiliging voorziet in een jaarlijks verslag over de activiteiten inzake het beveiligingsbeheer van de gemeentelijke voorziening BRP.
Hoofdstuk 11 Fraudecoördinator (BRP)
Artikel 50
De fraudecoördinator is verantwoordelijk voor het nagaan van signaleringen over fraude- en/of twijfelgevallen bij de identificatie of het opgeven van informatie aan de gemeente. Denk hierbij ook aan adresfraude.
Artikel 51
De fraudecoördinator is bevoegd om binnengemeentelijke bronnen te raadplegen en te combineren met als doel om fraudegevallen op te sporen.
Artikel 52
De fraudecoördinator voorziet in:
- a.
het actief controleren en signaleren van woon- en adresfraude;
- b.
het ondernemen van actie bij fraudegevallen;
- c.
het delen van de uitkomsten met zowel binnen- als buitengemeentelijke organisaties;
- d.
de samenwerking met gemeentelijke afdelingen of externe ketenpartners om fraudegevallen tegen te gaan.
- e.
een jaarlijkse rapportage over de uitgevoerde fraude-onderzoeken.
Artikel 53
De fraudecoördinator neemt deel aan het in artikel 4, onder e genoemde overleg.
Hoofdstuk 12: Slotbepalingen
Artikel 54
De in deze regeling opgenomen bepalingen gelden voor de gemeentelijke voorzieningen als bedoeld in artikel 1.2 juncto 1.4 van de Wet BRP, evenals voor de in de gemeentelijke voorziening genoemde aangehaakte gegevens en voor de basisgegevens uit de BRP die zich in het gegevensmagazijn bevinden.
Artikel 55
Deze regeling treedt in werking op de eerste dag na bekendmaking.
Artikel 56
Deze regeling wordt aangehaald als Regeling beheer en toezicht Basisregistratie personen gemeente Vijfheerenlanden.
Bijlage 2: Aanwijzing van beheerfunctionarissen door burgemeester en wethouders
Op grond van artikel 1 van de Regeling beheer en toezicht Basisregistratie personen zijn de navolgende beheerfunctionarissen aangewezen:
Informatiebeheer
Als informatiebeheerder is aangewezen: Hr. S.N.J. Vreeburg
Als plaatsvervanger is aangewezen: Hr. J.H. Koetsenruijter
Beveiligingsbeheer
Als beveiligingsbeheerder is aangewezen: Hr. B. van Wijk
Als plaatsvervanger is aangewezen: Mw. H. Pereira Silva-Vaas
Privacy beheer
Als privacy beheerder is aangewezen: Mw. M. Visser-Klein
Als plaatsvervanger is aangewezen: Mw. L. de Keijzer-Krens
Systeembeheer
Als systeembeheerder is aangewezen: Hr. R.J. van der Meijden
Als plaatsvervanger is aangewezen: Hr. T.A. van Vliet
Toezicht
Als toezichthouder is aangewezen: Alle medewerkers 1e en 2e lijns burger-
zaken, mw. G.W.J. de Wit-van Es, BOA
en dhr. H.J. de Kuiper, BOA
Als plaatsvervanger is aangewezen: De plaatsvervanging is onderling geregeld
Control
Als controller informatiebeveiliging is aangewezen: Hr. L.J.C. Huberts
Als plaatsvervanger is aangewezen: Hr. J. Fluitman