Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Tholen houdende regels omtrent mandaat (Mandaatbesluit 2020 gemeente Tholen)

De burgemeester respectievelijk het college van burgemeester en wethouders van Tholen, ieder voor zover het haar respectievelijk zijn bevoegdheden betreft;

 

overwegende dat het gewenst is het Mandaatbesluit 2019 gemeente Tholen te herzien;

 

gelet op afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht en de artikelen 166 en 171, lid 2, van de Gemeentewet,

 

 

b e s l u i t e n :

vast te stellen het volgende Besluit regelende de mandatering van bevoegdheden in de gemeente Tholen.

 

  • I.

    De bevoegdheid tot het afdoen van zaken (inclusief het voeren van correspondentie en het ondertekenen van de daarop betrekking hebbende stukken), zoals vermeld op de bij dit besluit behorende en als zodanig door de gemeentesecretaris gewaarmerkte bijlagen 1 en 2, wordt bij (onder)mandaat opgedragen aan de op die bijlagen bij de desbetreffende bevoegdheden vermelde functionarissen.

  • II.

    Op de onder I bedoelde opdrachten zijn de volgende regels van toepassing:

    • a.

      de in het kader van deze bevoegdheden te nemen besluiten moeten passen binnen het tot dan gevoerde gemeentelijk beleid. Bij de uitoefening van bedoelde bevoegdheden wordt het daaromtrent gestelde bij of krachtens wetten, besluiten, verordeningen, circulaires, regelingen, aanwijzingen en richtlijnen van rijks-, provinciale en gemeentelijke wetgevers of bestuursorganen in acht genomen;

    • b.

      behoudens gevallen met een routinematig karakter geldt ondertekeningbevoegdheid niet ten aanzien van stukken gericht aan Kroon, minister, staatssecretaris, commissaris van de Koningin en Gedeputeerde Staten;

    • c.

      indien bij een krachtens mandaat en/of bevoegdhedenoverdracht te nemen besluit een andere gemeentelijke sector belang heeft of de desbetreffende zaak het taakgebied van een andere sector raakt, legt de functionaris aan wie de bevoegdheid is toegekend, de zaak vooraf aan deze sector voor. Indien geen overeenstemming wordt bereikt, legt de functionaris aan wie de bevoegdheid is toegekend, de zaak aan het college van burgemeester en wethouders voor; het mandaat geldt niet voor negatieve beslissingen tenzij dit nadrukkelijk anders is bepaald;

    • d.

      de behandeling van bezwaarschriften wordt voor beoordeling en besluitvorming voorgelegd aan het college van burgemeester en wethouders, tenzij dit uitdrukkelijk anders is bepaald;

    • e.

      ten aanzien van bevoegdheden die financiële consequenties hebben, geldt dat hierin in de gemeentebegroting moet zijn voorzien. Uitvoering van mandaat vindt plaats binnen de Regeling inzake budgethouders;

    • f.

      indien van de (onder)mandaatbevoegdheid een onjuist gebruik wordt gemaakt kunnen het college van burgemeester en wethouders, de burgemeester, de gemeentesecretaris of de sectordirecteur een (onder)mandaatbevoegdheid intrekken of wijzigen. De gemeentesecretaris kan -in afwachting van het formele besluit- directe en organisatorische maatregelen treffen (bijvoorbeeld opschorting (onder)mandaat).

  • III.

    Bij afwezigheid van de mandataris geldt de volgende vervangingsregeling:

    • a.

      een portefeuillehouder wordt vervangen door de door burgemeester en wethouders aangewezen plaatsvervangend portefeuillehouder;

    • b.

      de secretaris wordt -met inachtneming van de geldende vervangingsvolgorde- vervangen door de door burgemeester en wethouders aangewezen vervangende secretarissen;

    • c.

      als het betreft een afdelingshoofd:

      • 1.

        vervanging -met inachtneming van de geldende vervangingsvolgorde- door de door de sectordirecteur aangewezen vervangende afdelingshoofden;

      • 2.

        indien de vervangende afdelingshoofden afwezig zijn vindt vervanging plaats door de sectordirecteur of -bij diens afwezigheid- de vervangende sectordirecteur;

      • 3.

        indien de vervangende sectordirecteuren afwezig zijn vindt vervanging plaats door de secretaris of -bij diens afwezigheid- de plaatsvervangende secretaris;

    • d.

      als het betreft de behandelend ambtenaar, waarmee wordt bedoeld de medewerker van de gemeente Tholen tot wiens takenpakket de uitvoering van de betreffende taak behoort:

      • 1.

        vervanging door zijn afdelingshoofd;

      • 2.

        indien het afdelingshoofd afwezig is vindt vervanging plaats door zijn vervangend afdelingshoofd;

      • 3.

        indien de vervangend afdelingshoofd afwezig is vindt vervanging plaats door de sectordirecteur of -bij diens afwezigheid- de plaatsvervangend sectordirecteur;

      • 4.

        indien vervangende sectordirecteuren afwezig zijn vindt vervanging plaats door de secretaris of -bij diens afwezigheid- de plaatsvervangend secretaris;

    • e.

      voor de functioneel leidinggevende geldt dezelfde vervangingsregeling als die welke hierboven is opgenomen onder IIIe;

    • f.

      de archivaris wordt vervangen door de secretaris of -bij diens afwezigheid- de plaatsvervangend secretaris;

  • IV.

    Indien geen vervanger als bedoeld onder III aanwezig is, wordt de bevoegdheid tot het afdoen van de -gemandateerde- zaak weer wordt uitgeoefend door het orgaan dat die bevoegdheid heeft gemandateerd.

  • V.

    Ingeval van uitoefening van bevoegdheden zoals onder I is aangegeven worden uitgaande stukken namens het college van burgemeester en wethouders dan wel namens de burgemeester of het hoofd van dienst als volgt ondertekend:

    • a.

      Burgemeester en wethouders van Tholen,

      namens dezen,

      gevolgd door de functieaanduiding van de mandataris en zijn handtekening.

    • b.

      De burgemeester van Tholen,

      namens deze,

  • gevolgd door de functieaanduiding van de mandataris en zijn handtekening.

  • VI.

    Bij afwezigheid van de mandataris -nadat de mandataris op grond van dit besluit een beslissing heeft genomen- kan ondertekening van desbetreffende bescheiden plaatsvinden door diens vervanger -genoemd in sub III van dit besluit- onder toevoeging van de afkorting b.a. (bij afwezigheid).

  • VII.

    Waar in dit besluit wordt gesproken van mandaat, wordt afhankelijk van de soort bevoegdheid die wordt toegekend daaronder verstaan mandaat, volmacht of machtiging in de zin van de Algemene wet bestuursrecht.

  • VIII.

    Dit besluit kan worden aangehaald als Mandaatbesluit 2020 gemeente Tholen.

  • IX.

    Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na die van bekendmaking en op dat tijdstip vervallen de volgende door de burgemeester c.q. burgemeester en wethouders genomen besluiten:

    • besluit van 2 april 2019, zaaknummer 149415, tot vaststelling van het Mandaatbesluit 2019 gemeente Tholen, inclusief de daarbij behorende bijlage;

    • besluit van 9 juli 2019, zaaknummer 159645, betreffende mandatering van opleggen aanlijn- en of muilkorfgebod als bedoeld in artikel 2.59 APV.

Tholen, 6 mei 2020

De burgemeester,

w.g. G.J. van de Velde-de Wilde

Burgemeester en wethouders,

de secretaris,

w.g. S. Nieuwkoop

de burgemeester,

w.g. G.J. van de Velde-de Wilde

Bijlage 1: behorende bij Mandaatbesluit 2020 gemeente Tholen

 

SECTOR: Alle sectoren AFDELING: Alle

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Afd. hoofd

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerkingen

Algemeen

  • 1.

     

Intrekken van vergunningen c.a. op verzoek van vergunninghouder

X

  • 2.

     

Uitkering voorschotten -op verzoek- op (voorlopig) vastgestelde subsidies:

  • a.

    professionele instelling tot 100%

  • b.

    niet professionele instelling tot 75%

X

  • 3.

     

Correspondentie verband houdende met de voorbereiding van beslissingen op bezwaarschriften

X

  • 4.

     

Vertegenwoordigen van de gemeente inzake alle buitengerechtelijke rechtshandelingen voor zover betrekking hebbend op het aangaan van overeenkomsten met derden voor aan en/of door de gemeente te leveren roerende goederen of diensten

X

  • 5.

     

Ondertekenen uitnodigingen voor hoorzittingen ingevolge de Awb, niet zijnde een hoorzitting in het kader van een bezwaarprocedure

X

  • 6.

     

Het nemen van de besluiten, het doen van de mededelingen en het verrichten van de overige handelingen als bedoeld in de artikelen 4:5 en 4:15 Awb

X

  • 7.

     

Vaststellen van de verschuldigdheid en de hoogte van de dwangsom op grond van artikel 4:18 Awb

X

  • 8.

     

Terugvorderen van een onverschuldigd betaalde dwangsom op grond van artikel 4:20 Awb

X

  • 9.

     

Vragen van algemene informatie, voeren van informatieve correspondentie van algemene aard m.b.t. een vooroverleg, een aanvraag of ontheffing en voeren van correspondentie betreffende de uitvoering en de procedure

X

  • 10.

     

Het informeren/mededelen dat een commissie over het bezwaar zal adviseren op grond van artikel 7:13, lid 2, Awb

X

  • 11.

     

Het doorzenden van een bezwaarschrift op grond van artikel 6:15 Awb en het mededelen hiervan aan de afzender.

X

  • 12.

     

Het in handen stellen van de commissie van het bezwaarschrift met daarbij overgelegde stukken op grond van artikel 6, lid 2, van de Verordening commissie bezwaarschriften 2012

X

  • 13.

     

Het verdagen van de beslistermijn voor een bezwaarschrift op grond van artikel 7:10, lid 3, Awb, het verder uitstellen van de beslissing op grond van artikel 7:10, lid 4,Awb en het doen van mededeling als bedoeld in artikel 7:10, lid 5, Awb aan de bezwaarschriftencommissie, de bezwaarmaker en eventuele andere belanghebbenden

X

  • 14.

     

Vertegenwoordiging van de gemeente in procedures bij de behandeling van bezwaar- en beroepschriften bij de bezwarencommissie

X

Zaken die ter competentie van burgemeester en wethouders en burgemeester behoren. Bevat tevens de bevoegdheid tot ondermandaat aan al dan niet tot de gemeentelijke organisatie behorende personen.

  • 15.

     

Vertegenwoordiging van de gemeente in procedures bij de behandeling van bezwaar- en beroepschriften bij (voorzitter van een) gerechtelijke instantie of arbitrage-instituut.

X

Zaken die ter competentie van burgemeester en wethouders en burgemeester behoren. Bevat tevens de bevoegdheid tot ondermandaat aan al dan niet tot de gemeentelijke organisatie behorende personen.

  • 16.

     

Aangifte bij politie en dergelijke in geval van vandalisme, diefstal en dergelijke m.b.t. gemeente-eigendommen en zaken in gemeentelijk beheer

X

  • 17.

     

Het aanvragen van (technische) inlichtingen en offertes ter voorbereiding van beleidsbeslissingen

X

  • 18.

     

Verlenen van opdrachten tot uitvoering van werken/levering van goederen en diensten voor zover betrekking hebbend op het taakgebied van de afdeling binnen het kader van de gewone taakuitoefening, voor zover passend binnen de vastgestelde begroting:

  • a.

    tot en met € 10.000

  • b.

    vanaf € 10.000 tot € 200.000

X

X

De gemeentelijke projectleiders zijn, binnen de vastgestelde kaders, gemandateerd om uitgaven te doen tot € 50.000. Voor uitgaven vanaf € 50.000 tot € 200.000 is de gemeentesecretaris bevoegd.

  • 19.

     

Goedkeuren afwijken van het inkoopbeleid

X

Tevens goedkeuring van de inkoopcoördinator vereist. Beslissing over goedkeuring voor afwijkingen die vallen onder de afdeling Facilitaire Zaken wordt genomen door afdelingshoofd Middelen.

  • 20.

     

Afhandeling kleine klachten

X

  • 21.

     

Behandeling van schadeaanmeldingen en afwikkelingen door de afdeling waar het primaat ligt in gevallen waarin de gemeente niet verzekerd is.

X

  • 22.

     

Behandeling van aansprakelijkheidsstellingen

X

Die niet door de verzekeraar worden behandeld

  • 23.

     

Het sluiten van verwerkersovereenkomsten als bedoeld in artikel 28 AVG

X

Na advies van de functionaris gegevensbescherming

  • 24.

     

Opvragen van justitiële documentatie

X

Voor zover nodig voor de uitoefening van de wettelijke- en publiekrechtelijke taak

 

SECTOR: Alle sectoren AFDELING: n.v.t.

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Secretaris

Afd. hoofd

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

Personeelsaangelegenheden

  • 1.

     

Beslissing omtrent deelname aan bijscholingsactiviteiten binnen afdelingsbudget

X

  • 2.

     

Het aantrekken van inleenkrachten voor het opvangen van piekwerkzaamheden, ter vervanging van langdurig zieken of als gevolg van vacatures, binnen de beschikbare flexibele schil 

X

Na instemming door MT

  • 3.

     

Toepassing "Schouderklopjesregeling"

X

  • 4.

     

Toekennen telefoonfaciliteiten

X

  • 5.

     

Toestemming om gemaakte overuren volledig uit te betalen in plaats van tijd voor tijd in verlofuren

X

Na instemming door MT

  • 6.

     

Aanstellen onbezoldigd ambtenaar en toezichthouder

X

Na instemming door OR

  • 7.

     

Toepassen arbeidsvoorwaarden (ook secundaire uit verordeningen en daarvan afgeleide besluiten)

X

Bij afwijkingen en/of buiten de grenzen van het budget na instemming van de secretaris

  • 8.

     

Kortingen toepassen in verband met ziekte

X

  • 9.

     

Het nemen van een besluit over verkoop van verlofuren

X

In geval van afdelingshoofd de sectordirecteur en in geval van de sectordirecteur de secretaris.

 

SECTOR: n.v.t. AFDELING: (Oud) archief

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Secretaris

Archivaris

Voorwaarden/opmerking

  • 1.

     

Besluit tot vaststelling van de vernietigingslijst van nog niet naar de archiefbewaarplaats overgebrachte archiefbescheiden

X

  • 2.

     

Overbrengen archief(delen) naar gemeentelijke archiefbewaarplaats

X

  • 3.

     

Besluit tot vaststelling van de vernietigingslijst van archiefbescheiden uit de archiefbewaarplaats

X

 

SECTOR: n.v.t. AFDELING: Concernzaken

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Afd. hoofd

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

1.

Het nemen van besluiten op verzoeken om informatie als bedoeld in artikel 3 Wob, alsmede het verstrekken van de openbaar gemaakte informatie en het verdagen van de besluitvorming conform artikel 6, lid 2, Wob

X

2.

Het nemen van besluiten op verzoeken om hergebruik van informatie als bedoeld in artikel 3 Who, alsmede het verstrekken van de voor hergebruik geschikte informatie en het verdagen van de besluitvorming conform artikel 4, lid 5, Who

X

3.

Het besluiten over en het verstrekken van een kopie van de persoonsgegevens als bedoeld in artikel 15 AVG

X

4.

Het besluiten op verzoeken om rectificatie van onjuiste persoonsgegevens (artikel 16 AVG), op verzoeken tot verwijdering van persoonsgegevens (artikel 17 AVG) en op verzoeken tot beperking van verwerking van persoonsgegevens (artikel 18 AVG)

X

5.

Het doen van inzake rectificatie of verwijdering van persoonsgegevens of verwerkingsbeperking (artikel 19 AVG)

X

6.

Het besluiten over het verstrekken van gegevens in overdraagbare vorm (artikel 20 AVG)

X

7.

Het verhalen van kosten als bedoeld in artikel 2.4.3 Wmo (uitvoering regresrecht)

X

8.

Het beslissen op een verzoek van een bezwaarmaker de bezwaarprocedure over te slaan en in te stemmen met rechtstreeks beroep ingevolge art. 7:1a Awb

X

9.

Het aanhouden van een voortijdig ingediend bezwaarschrift op grond van artikel 6:10 Awb, het opschorten van een beslistermijn voor een bezwaarschrift in verband met herstel van verzuim op grond van artikel 7:10, lid 2, Awb, en het doen van mededeling hiervan aan bezwaarmaker en eventuele andere belanghebbenden

X

Beh. ambt. = secretaris bezwaarschriftencommissie of diens plaatsvervanger

10.

Vaststellen of een hond in verband met zijn gedrag gevaarlijk of hinderlijk is en in het bevestigende geval opleggen van een aanlijngebod of een aanlijn- en muilkorfgebod als bedoeld in artikel 2.59 APV

X

Na afstemming met de portefeuillehouder

 

SECTOR: Ondersteuning AFDELING: Middelen/Personeelszaken

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Secretaris

Afd. hoofd

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

Personeelsaangelegenheden algemeen

  • 1.

     

Oproepen en afschrijven van sollicitanten en initiëring van antecedenten en geneeskundige onderzoeken

X

  • 2.

     

Het ondertekenen van alle bescheiden betreffende de personeelsadministratie zonder direct rechtsgevolg jegens derden

X

  • 3.

     

Ondertekening van alle bescheiden betreffende de salarisadministratie zonder direct rechtsgevolg jegens derden

X

  • 4.

     

Afhandeling verzoeken stageplaats/ werkervaringsplaats/leerwerkplaats en sluiten overeenkomst daarvoor.

X

Na besluit van betreffend afdelingshoofd

  • 5.

     

Sluiten van arbeidsovereenkomst met afdelingshoofd/medewerk(st)er

X

Voor wat betreft afdelingshoofd na instemming door sectordirecteur en wat betreft medewerk(st)er na instemming door afdelingshoofd.

  • 6.

     

Wijzigen van arbeidsovereenkomst met afdelingshoofd/medewerkster ten behoeve van:

  • tijdelijk naar vast dienstverband

  • plaatsing in de functierang

  • wijziging uren dienstverband

X

Voor wat betreft afdelingshoofd na instemming door sectordirecteur en wat betreft medewerk(st)er na instemming door afdelingshoofd.

Bij afwijking van gangbare regels na instemming MT.

  • 7.

     

Afhandeling ontslag afdelingshoofd/ medewerk(st)er op eigen verzoek

X

Voor wat betreft afdelingshoofd na instemming door sectordirecteur en wat betreft medewerk(st)er na instemming door afdelingshoofd.

  • 8.

     

Afhandeling ontslag sectordirecteur op eigen verzoek

X

  • 9.

     

Ondertekening uitzendbevestiging/contract met uitzendbureaus inzake plaatsingen

X

  • 10.

     

Ondertekening werkgeversverklaring

X

  • 11.

     

Ondertekening brieven inzake pensioenberekening aan voormalig personeel c.a.

X

  • 12.

     

Verlenen verlof als bedoeld in als bedoeld in hoofdstuk 6, paragraaf 2, Cao gemeenten

X

Inclusief negatieve beslissingen en na instemming van betreffend afdelingshoofd

  • 13.

     

Ondertekening correspondentie IZA, ABP, Loyalis, enz.

X

  • 14.

     

Uitvoering suppletieregeling

Is aan Loyalis Contractmanagement B.V. gemandateerd

  • 15.

     

Vaststellen/wijzigingen stagevergoedingen

X

 

 

SECTOR: Ondersteuning AFDELING: Middelen/Financiën

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

 

Afd. hoofd

Beh. ambt

Voorwaarden/opmerking

 

Algemene financiële aangelegenheden

 

 

 

 

1.

Doen van aangifte rijksbelastingen, alsmede het instellen van bezwaar en beroep

 

 

X

 

2.

Uitvoering raamovereenkomst voor geïntegreerde dienstverlening met BNG, waarin is geregeld:

  • Opnemen van kasmiddelen:

    • -

      hetzij in rekening-courant

    • -

      hetzij in de vorm van call- en/of kasgeldleningen

  • Uitzetten van kasgelden

 

 

X

 

3.

Ondertekening opgaven aan Rijksbelastingdienst inzake uitbetaalde vergoedingen aan niet in de salarisadministratie opgenomen personen

 

 

X

 

4.

Verlenen uitstel van betaling en oninbaar verklaren van privaatrechtelijke vorderingen tot maximaal € 10.000

 

 

X

Beh.ambt. = invorderingsambte-naar

Publiekrechtelijke invordering bij wet opgedragen aan de invorderingsambtenaar.

 

Belastingen en retributies

 

 

 

 

5.

Vaststellen en wijzigen lijst deurwaarders

 

 

X

Beh.ambt. = invorderingsambte-naar

 

Verzekeringen

 

 

 

 

6.

Afsluiten, wijzigingen, beëindigen binnen bestaand verzekeringspakket

 

 

X

 

 

 

 

SECTOR: Ondersteuning AFDELING: Facilitaire Zaken/Informatisering

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Afd. hoofd

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

Wkpb

  • 1.

     

Het verrichten van handelingen ter uitvoering van besluiten in het kader van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen.

X

Het mandaat betreft slechts de uitvoerende handelingen

BAG

  • 2.

     

Uitgeven van inschrijf- en identificatienummers als bedoeld in artikel 6 BAG en artikel 3 Verordening naamgeving en nummering (adressen) gemeente Tholen

X

  • 3.

     

Opstellen van een verklaring als bedoeld in artikel 7, aanhef en onder m, Besluit BAG

X

  • 4.

     

Toetsen van (overige) brondocumenten aan de vereisten voor inschrijving ingevolge artikel 11 BAG

X

  • 5.

     

Ingevolge artikel 14 BAG, zorg dragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de basisregistratie

X

  • 6.

     

Ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 BAG, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 BAG

X

  • 7.

     

Onderhouden dan wel doen onderhouden van het berichtenverkeer met de Dienst als bedoeld in artikel 31 BAG

X

  • 8.

     

Op verzoek aan eenieder verlenen van inzage in de basisregistratie alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de basisregistratie opgenomen gegevens, bedoeld in artikel 32, lid 1, onder a, BAG

X

  • 9.

     

Bevorderen van de nakoming van de gemeentelijke verplichtingen in het kader van de BAG, met inbegrip van de inrichting van de processen, de conformiteit van het gebruikte informatiesysteem en de beveiligingsmaatregelen alsmede het rapporteren over die nakoming daarvan aan burgemeester en wethouders

X

  • 10.

     

Opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de BAG aangewezen brondocument zijn opgenomen

X

Mede mandaat aan de directeur Sabewa

  • 11.

     

Het bijhouden van het register van de verwerkingsactiviteiten als bedoeld in artikel 30 AVG

X

Beh. ambt. = functionaris gegevensbescherming

  • 12.

     

Het melden van inbreuken in verband met persoonsgegevens (datalekken) aan de Autoriteit Persoonsgegevens als bedoeld in artikel 33 AVG

X

Beh. ambt. = functionaris gegevensbescherming

  • 13.

     

Het beheren van eHerkenningsmiddelen tot en met betrouwbaarheidsniveau EH3

X

Beh. ambt. = medewerker functioneel beheer.

Betreft aanschaf, registratie, beheer machtigingen en zijn van contactpersoon

  • 14.

     

Het aanmaken, wijzigen en opheffen (lokaal beheer) van autorisaties om toegang te verkrijgen tot justitiële documentatie

X

Beh. ambt. = medewerker functioneel beheer.

 

SECTOR: Samenleving AFDELING: Publiekszaken

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Afd. hoofd

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

Paspoorten en rijbewijzen

  • 1.

     

Afgifte paspoorten, rijbewijzen en identiteitskaarten alsmede het verrichten van handelingen die hierop betrekking hebben

X

Lijkbezorging

  • 2.

     

Besluiten over uitstel begraven/cremeren

X

  • 3.

     

Uitgeven en verlengen van het uitsluitend recht tot begraven c.q. plaatsen van een urn op de daarvoor bestemde plaatsen

X

  • 4.

     

Overschrijving van het uitsluitend recht

X

  • 5.

     

Toestemming tot het aanbrengen van beplantingen en (tijdelijke) gedenktekens

X

De behandelend ambtenaar is tevens bevoegd de plaatsing van een tijdelijk grafmonument, dat niet voldoet aan de gestelde regels, af te wijzen.

  • 6.

     

Bepaling van een ander uur van begraven

X

  • 7.

     

Begraven op ander uur op verzoek van nabestaanden

X

  • 8.

     

Besluit op verzoek tot afkoop onderhoud graf

X

  • 9.

     

Brief aan erfgenaam inzake mogelijke afkoop

X

  • 10.

     

Ondertekening bereidverklaring ontvangst urn

X

Verkiezingen

  • 11.

     

In ontvangst nemen van kandidatenlijst ingevolge artikel H1 Kieswet

X

  • 12.

     

Afgeven betalingsbewijs ten behoeve van registratie van een politieke partij en het inleveren van een kandidatenlijst

X

  • 13.

     

Ondertekenen van ondersteuningsverklaringen ingevolge artikel H4, lid 1, Kieswet

X

  • 14.

     

Aanvragen van zogenaamde "briefstemmers" en het ondertekenen van het briefstembewijs

X

Gemeente Den Haag neemt deze verzoeken in ontvangst.

  • 15.

     

Kiezerspassen en volmacht-legitimatiekaarten

X

  • 16.

     

Ondertekening benoemingsbesluit voorzitter, leden en plv. leden van (hoofd)stembureaus

X

BRP

  • 17.

     

Aanschrijving voornemen tot ambtshalve aanbrengen wijzigingen persoonslijst

X

  • 18.

     

Verstrekken gewaarmerkt afschrift persoonslijst

X

  • 19.

     

Mededeling besluit tot verstrekking persoonsgegevens aan derden

X

  • 20.

     

Besluiten over correctieverzoek en verlenging behandelingstermijn alsmede kennisgeving aan de verzoeker van de beslissing op het verzoek en de eventuele verlenging van de behandelingstermijn als bedoeld in artikel 2.58 BRP

X

  • 21.

     

Algemene verklaring onder ede

X

Daartoe door het college aangewezen ambtenaren.

  • 22.

     

Ondertekening verzoek tot overlegging van stukken

X

  • 23.

     

Ondertekening oproep om in persoon te verschijnen

X

  • 24.

     

Aanschrijving tot wijziging naamgebruik

X

  • 25.

     

Verzoek tot doen van aangifte verhuizing

X

  • 26.

     

Besluit op verzoek tot geheimhouding gegevens

X

  • 27.

     

Besluit op verzoek inzicht verstrekte gegevens

X

  • 28.

     

Ambtshalve zorgdragen voor opneming gegevens betreffende het vertrek en het volgende verblijf buiten Nederland van ingezetenen als bedoeld in artikel 2.21, lid 2, BRP

X

  • 29.

     

Ambtshalve zorgdragen voor opneming van het gegeven van vertrek van de ingezetene uit Nederland als bedoeld in artikel 2.22, lid 1, BRP

X

  • 30.

     

Ambtshalve een briefadres opnemen indien het woonadres ontbreekt en geen aangifte wordt gedaan van een briefadres als bedoeld in artikel 2.23, lid 1, BRP

X

Nationaliteitsrecht

  • 31.

     

Het in ontvangst nemen van naturalisatieverzoeken en het geven van advies inzake het verzoek aan ministerie van Justitie

X

Inclusief negatieve adviezen (deze bevoegdheid is toegekend door de burgemeester op grond van ondermandaat).

  • 32.

     

Het in ontvangst nemen van een verklaring van afstand van de nationaliteit o.b.v art 63 derde lid Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap

X

Subsidies

  • 33.

     

Beslissingen op verzoeken om subsidie Bejaarden Alarmering Zeeland

Algemene subsidieverordening gemeente Tholen 2011 (voor zover het betreft de subsidies als bedoeld in de Verordening subsidiering gemeente Tholen 2018)

X

  • 34.

     

Vaststelling subsidie, afgifte subsidiebeschikking en verbinden van voorwaarden aan beschikking (artikel 4)

X

  • 35.

     

Verlangen andere of slechts enkele gegevens, indien die voor het nemen van een beslissing op de aanvraag noodzakelijk, respectievelijk voldoende, zijn. (artikel 6, lid 4)

X

  • 36.

     

Stellen van een andere termijn voor het indienen van een aanvraag voor daarbij aan te wijzen subsidies (artikel 7, lid 2)

X

  • 37.

     

Verbinden verplichtingen aan de beschikking tot subsidieverlening met betrekking tot het beheer en gebruik van de subsidie. (artikel 11, lid 2)

X

  • 38.

     

Bepalen dat ook andere of minder gegevens en bescheiden, die voor de vaststelling van belang zijn, worden overgelegd. (artikel 17, lid 3 en artikel 18, lid 3)

X

  • 39.

     

Berichten dat een langere termijn nodig is voor het nemen van een beslissing op de vaststelling van de subsidie (artikel 19, lid 2)

X

  • 40.

     

Overgaan tot ambtshalve subsidievaststelling (artikel 19, lid 4)

Wet op de Kansspelen

  • 41.

     

Correspondentie en afdoening van toestemmingen voor kleine kansspelen, loterijvergunningen en vergunningen tot het hebben van speelautomaten.

X

Wmo

  • 42.

     

Aanvraag woon- of vervoersvoorzieningen inclusief de daaruit voortvloeiende correspondentie, waarvoor indicatie is afgegeven (toekenning en afwijzing)

X

  • 43.

     

Aanvraag rolstoel inclusief de daaruit voortvloeiende correspondentie waarvoor indicatie is afgegeven (toekenning en afwijzing)

X

  • 44.

     

Opleggen en innen van het eigen aandeel bij de financiële tegemoetkoming als bedoeld in artikel 19 Wmo

De directie van het CAK B.V. te Den Haag

Op grond van het mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit directeur CAK d.d. 8 juni 2009

  • 45.

     

Aanvragen huishoudelijke hulp inclusief daaruit voortvloeiende correspondentie, waarvoor indicatie is afgegeven (toekenning en afwijzing)

X

  • 46.

     

Beslissen op aanvragen gehandicaptenparkeerkaart

Bijzondere bijstand/minimaregelingen

X

  • 47.

     

Beslissen op en afhandelen van aanvragen (zowel toekenningen als afwijzingen) en beeindigingen bijzondere bijstand

X

Algemeen

  • 48.

     

Advies ten aanzien van verzoeken tot geslachtsnaamwijziging

X

  • 49.

     

Legaliseren van handtekeningen

X

  • 50.

     

Afgeven van uittreksels uit het persoonsregister, attestaties de vita, bewijs van in leven zijn en verklaringen van het Nederlanderschap

X

  • 51.

     

Afgifte bewijzen on- en minvermogenden

X

  • 52.

     

Registratie gegevens toezicht seksinrichtingen

Is gemandateerd aan politie Zeeland-West-Brabant

  • 53.

     

Het verlenen van maximaal 250 visvergunningen voor de Vest te Tholen

X

  • 54.

     

Het verhuren van gemeente-eigendommen en het afsluiten van overeenkomsten daarvoor ten behoeve van het innemen van een standplaats als bedoeld in artikel 5.18 APV.

X

  • 55.

     

Het doen van verzoeken aan het UWV tot levering van bepaalde diensten en het sluiten van overeenkomsten daarvoor.

X

APV

  • 56.

     

Het verlenen van vergunningen en ontheffingen op basis van de afdelingen 5 tot en met 17 van hoofdstuk 2 APV. Met uitzondering van artikelen 2:11 en 2:41

X

Het betreft alleen de vergunningen en ontheffingen en dus niet aanwijzingen van gebieden of het stellen van nadere regels. Inclusief negatieve beslissingen op verzoeken om vergunning tot het plaatsen van reclameborden voor zover de aanvraag niet past binnen de door burgemeester en wethouders vastgestelde richtlijnen

  • 57.

     

Verlenen vergunning bedrijfsmatige recreatie te water

X

  • 58.

     

Verlening vergunning voor collecteren, standplaatsen, snuffelmarkten en rommelmarkten

X

  • 59.

     

Besluiten op verzoeken om vergunning tot het inzamelen van kleding

X

Beheer en ingebruikgeving accommodaties

  • 60.

     

Verhuur of ingebruikgeving van:

  • -

    dorpshuizen

  • -

    gymnastieklokalen

  • -

    binnen- en buitensportaccommodaties,

en vaststellen rooster van het (mede)gebruik van de accommodatie.

X

Beh. ambt, inclusief beheerders dorpshuizen en gemeenschapscentra en binnen- en buitensportaccommodaties

Leerlingenvervoer

  • 61.

     

Besluiten nemen met betrekking tot de uitvoering van de Verordening leerlingenvervoer gemeente Tholen 2016

Huwelijk

X

Inclusief negatieve beslissingen met instemming van de portefeuillehouder

Beh. Ambt. = medewerkers loket leerlingenvervoer SWVO

  • 62.

     

Benoemen van een buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand voor één dag als bedoeld in artikel 1:16 BW

X

 

SECTOR: Samenleving AFDELING: Werk en Inkomen

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Afd. hoofd

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

Aanvraag levensonderhoud Participatiewet en Ioaw

  • 1.

     

Aanvragen toekennen (eventueel met loonkostensubsidie uit inkomensdeel), niet in behandeling nemen of afwijzen. Opleggen verplichtingen, inclusief daaruit voortvloeiende reguliere wijzigingen alsmede hersteltermijn/herziening/ intrekking/beëindiging.

X

  • 2.

     

Aanvraag om voorschot zowel nadat een besluit op aanvraag uitkering levensonderhoud is genomen dan wel waarop nog een besluit genomen moet worden

X

Ioaz en Bbz 2004:

  • 3.

     

Aanvragen toekennen (eventueel met loonkostensubsidie uit inkomensdeel), niet in behandeling nemen of afwijzen. Opleggen verplichtingen, inclusief daaruit voortvloeiende reguliere wijzigingen alsmede hersteltermijn/herziening/ intrekking/beëindiging.

X

  • 4.

     

Besluiten op aanvraag bedrijfskrediet Bbz 2004 tot een bedrag van € 25.000,00

X

Uitkering Participatiewet, Ioaw, Bbz 2004, Ioaz, Bijzondere bijstand (incl. individuele inkomenstoeslag, activeringsregeling en individuele studietoeslag)

  • 5.

     

Toestemming verblijf in buitenland

X

  • 6.

     

Informatie (conform genomen besluit) over uitkeringen aan cliënten

X

  • 7.

     

Opdracht fraudeonderzoek

X

  • 8.

     

Opdracht aan sociale recherche: horen bij het proces wet handhaving/boete of een fraudeonderzoek

X

  • 9.

     

Administratief onderzoek

X

  • 10.

     

Opleggen maatregel/afstemming van de uitkering bij schending van een andere verplichting dan de inlichtingenverplichting

X

  • 11.

     

Het opleggen van een waarschuwing of het geven van kennisgeving boete (= voorlopige boete) in het kader van de wet handhaving bij verwijtbare schending van de inlichtingenverplichting -inclusief uitnodiging om zienswijze naar voren te brengen

X

  • 12.

     

Het opleggen van een definitieve boete in het kader van de wet handhaving bij verwijtbare schending van de inlichtingenverplichting in geval van de lichte procedure

X

  • 13.

     

Het opleggen van een definitieve boete in het kader van de wet handhaving bij verwijtbare schending van de inlichtingenverplichting in geval van de zware procedure

X

Er is sprake van een zware procedure als de hoogte van de boete die kan worden opgelegd meer bedraagt dan € 340,00.

  • 14.

     

Aanvragen/toekenningen in het kader van re-integratie op grond van het werkdeel tot € 5.000

X

  • 15.

     

Opstellen, ondertekening trajectplan en daarmee samenhangende correspondentie

X

  • 16.

     

Heronderzoeken i.v.m. voldoen aan afspraken re-integratie en rechtmatigheid, waaronder themacontroles, steekproeven en rechtmatigheid Participatiewet, Ioaw, Ioaz en Bbz 2004 en controle van gegevens van bijvoorbeeld het GBA, Suwi-Inkijk en het Inlichtingenbureau .

X

Wet inburgering

  • 17.

     

Inburgeringtraject (aanbod, vaststelling, handhaving, inclusief daaruit voortvloeiende verplichtingen)

Wet Taaleis

X

  • 18.

     

Besluiten of wel of niet wordt voldaan aan de taaleis.

X

Bijzondere bijstand/minima regelingen

  • 19.

     

Aanvragen toekenning, afwijzing, beëindiging bijzondere bijstand

X

Schuldhulpverlening

  • 20.

     

Aanvraag borgstelling

X

  • 21.

     

Aanvraag leenbijstand

X

  • 22.

     

Verzoek WSNP

X

  • 23.

     

Budgetbegeleiding

X

  • 24.

     

Aanvraag sanering boven € 10.000

X

Debiteuren , terugvordering en verhaal

  • 25.

     

Ondertekenen verklaringen derdenbeslag, aanmaningen en saldobiljetten

X

  • 26.

     

Ondertekenen brieven betreffende verrekening/ terugbetaling van uitkering/invordering door middel van beslag

X

  • 27.

     

Vertegenwoordigen gemeente bij de procedures met betrekking tot terugvordering c.q. verhaal in rechte (procedures in eerste aanleg bij de sectie kanton van de arrondissementsrechtbank respectievelijk de arrondissementsrechtbank)

X

  • 28.

     

Opleggen onderhoudsbijdrage en alle hieruit voortkomende correspondentie

X

  • 29.

     

Herzienings- of betalingsregeling met debiteur

X

  • 30.

     

Besluit tot terugvorderen

X

  • 31.

     

Besluit tot niet-terugvorderen tot een bedrag van € 10.000,

X

  • 32.

     

Het oninbaar verklaren van vorderingen na slotuitdeling/schone lei als gevolg van uitspraak rechtbank in kader WSNP, ongeacht de hoogte van de openstaande vordering.

X

  • 33.

     

Het oninbaar verklaren van vorderingen tot een bedrag van € 10.000

X

 

SECTOR: Ruimte AFDELING: ROVH/Cluster RO

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Afd. hoofd

Funct. leidingg

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

Onroerende zaken

  • 1.

     

Plaatsing op wachtlijst van aanvragen voor reservering van een bouwkavel in verband met grondverkoop conform de exploitatieopzet

X

  • 2.

     

Optieverlening en verkoop van bouwkavels aan particulieren (uitgezonderd op industrieterreinen) en aan bedrijven (ook op industrieterreinen) overeenkomstig de vastgestelde uitgifteprijs, verkoop van kleine stukjes grond ten behoeve van de bouw van gevels tegen bestaande woningen en verkoop van overhoeken, groenstrookjes e.d., het afsluiten van overeenkomsten daarvoor en het voeren van correspondentie daarover.

X

  • 3.

     

Het verhuren, verpachten, in erfpacht geven, enz. van gemeente-eigendommen, voor zover in beheer van de sector, en het afsluiten van overeenkomsten daarvoor.

X

  • 4.

     

Het verhuren van vis- en jachtrecht, volkstuintjes en ligplaatsen in jachthavens, en het afsluiten van overeenkomsten daarvoor.

X

  • 5.

     

Het verlenen van toestemming voor het gebruik van gemeentegronden t.b.v. het houden van een evenement als bedoeld in de APV

X

  • 6.

     

Het, voor zoveel mogelijk, ter goedkeuring inzenden van overeenkomsten (zoals pachtovereenkomsten en huurovereenkomsten visrecht), het jaarlijks in rekening brengen van de verschuldigde vergoedingen (voor o.a. pacht, erfpacht, huur, enz.) en het periodiek aanpassen van deze vergoedingen.

X

  • 7.

     

Het uitvoeren van besluiten tot aan- en verkoop en ruiling van een onroerende zaak (voeren van correspondentie en sluiten van overeenkomsten daarvoor).

X

  • 8.

     

Aanschrijven derden om zonder toestemming in gebruik genomen gemeentegrond vrij te maken

X

  • 9.

     

Toekenning/afwijzing van subsidies voor onderhoud aan beschermde rijksmonumenten waaronder kerken en monumenten.

X

  • 10.

     

Compareren bij akten van levering voor verkoop/vervreemding dan wel koop/verkrijging van registergoederen en/of vestiging van zakelijke rechten op een registergoed van de gemeente en alle daartoe nodige akten en stukken te doen opmaken.

Wro

X

Met bevoegdheid tot verlenen van volmacht aan medewerk(st)ers notariskantoor.

  • 11.

     

Verrichten van alle verplichte handelingen (zoals doorzending, aanschrijving en dergelijke, het doen van bekendmakingen, enz.) welke in de Wro gesteld zijn om tot vaststelling, herziening of wijziging van een bestemmings-plan te komen

X

  • 12.

     

Het verzorgen van in de Wro juncto afdeling 3.4 Awb voorgeschreven publicaties.

X

  • 13.

     

Uitnodiging hoorzitting voor de behandeling van inspraakreacties en/of zienswijzen bij procedures ten behoeve van bestemmings-planwijzigingen en -uitwerkingen.

X

  • 14.

     

Afdoen verzoeken van informatieve aard

X

Indien geen aanvraag omgevingsvergunning is ingediend

  • 15.

     

Met een verzoeker overeenkomen ex artikel 6.4a Wro dat de schade die op grond van de artikelen 6.1 tot en met 6.3 Wro voor tegemoetkoming in aanmerking zou komen, geheel voor zijn rekening komt.

X

  • 16.

     

Het sluiten van overeenkomsten met initiatiefnemers van (planologische/stedenbouw-kundige) ontwikkelingen ten behoeve van wijziging/ herziening van geldende of maken van nieuwe bestemmingsplannen, met betrekking tot zaken als in rekening te brengen kosten, planschade, enzovoorts.

Bodemonderzoek

X

Mits sprake is van een positief principebesluit van het college van burgemeester en wethouders

  • 17.

     

Correspondentie samenhangende met bodemonderzoeken

X

  • 18.

     

Geven van een eindoordeel over bodemonder-zoeksrapporten.

X

  • 19.

     

Melden bij Gedeputeerde Staten van Zeeland dan wel de VROM-inspectie van in opdracht van de gemeente te saneren bodemveront-reiniging of te verrichten handelingen gericht op vermindering van bodemverontreiniging

X

Meedelen aan portefeuillehouder

  • 20.

     

Geven van een eindoordeel bij een verzoek tot afwijking van de beoordelingsrichtlijn inzake tanksanering.

X

  • 21.

     

Vaststellen van de staat van meer- en minderwerk van uitgevoerde werken.

X

  • 22.

     

Berichten aan bedrijven dat op hun prijsaanbieding niet zal worden ingegaan

X

  • 23.

     

Directievoering op de uitvoering van bodemsanering.

Volkshuisvesting

X

  • 24.

     

Toekenningsbrief starterslening conform advies SVn

X

 

SECTOR: Ruimte AFDELING: ROVH/Cluster V&H

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Afd. hoofd

Funct. leidingg

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

Wabo/Bor/Mor/Awb

  • 1.

     

Beslissen op een aanvraag om een omgevingsvergunning ingevolge artikel 2.4 Wabo

X

Met uitzondering van:

  • het beslissen op een aanvraag omgevingsvergunning met toepassing van artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 3 Wabo

  • de situatie dat er zienswijzen zijn ingediend ingevolge artikel 3.12, vijfde lid Wabo

  • de situatie dat er wordt afgeweken van een aangevraagd advies

  • 2.

     

Bepalen dat een omgevingsvergunning wordt aangevraagd ingevolge artikel 2.6, eerste lid Wabo

X

  • 3.

     

Verlenen van een omgevingsvergunning met toepassing van artikel 3.3, derde of zesde lid Wabo

X

  • 4.

     

Verbinden van voorwaarden aan de omgevingsvergunning omtrent nog in te dienen gegevens en overige voorwaarden (artikel 2.9 Mor)

X

  • 5.

     

Een belanghebbende in de gelegenheid stellen zijn zienswijze naar voren te brengen ingevolge artikel 4:7 en artikel 4:8 Awb

X

  • 6.

     

Besluit tot (gedeeltelijke) intrekking van een omgevingsvergunning (artikel 2.5, vijfde lid, artikel 2.33, artikel 3.23 en artikel 5.19 Wabo)

X

  • 7.

     

Besluiten om een aanvraag om een omgevingsvergunning definitief niet in behandeling te nemen (artikel 4:5 Awb)

X

  • 8.

     

Besluiten tot het verlengen van een bij de omgevingsvergunning aangegeven termijn (artikel 2.23, tweede lid Wabo)

X

  • 9.

     

Het overschrijven van een omgevingsvergunning op naam van een ander (artikel 2.25 van de Wabo juncto artikel 4.8 Bor)

X

  • 10.

     

Aanvrager in de gelegenheid stellen om zijn aanvraag omgevingsvergunning aan te vullen (artikel 4:5 Awb)

X

  • 11.

     

Aanhouden van de beslissing op de aanvraag omgevingsvergunning inclusief het verzenden van de mededeling aan de aanvrager (artikel 3.3 t/m 3.6 Wabo)

X

  • 12.

     

Het verlengen van de beslistermijn op een aanvraag omgevingsvergunning met zes weken (artikel 3.9, tweede lid Wabo, artikel 3.12, achtste lid Wabo juncto artikel 3:18 Awb) inclusief het verzenden van de mededeling aan de aanvrager

X

  • 13.

     

Het verzorgen van de voorgeschreven publicaties en terinzagelegging op grond van de Wabo en afdeling 3.4 Awb, alsmede het verrichten van de handelingen genoemd in artikel 3:13 en 3:14 Awb

X

  • 14.

     

Het toezenden van in de Wabo genoemde ontvangstbevestigingen, berichten, stukken en besluiten

X

  • 15.

     

Het wijzigen van de voorschriften van de omgevingsvergunning op grond van artikel 2.31 Wabo

X

  • 16.

     

Inwinnen van adviezen bij andere bestuursorganen of instanties en/of andere bestuursorganen of instanties in de gelegenheid stellen om advies uit te brengen over de aanvraag of het ontwerp van de beschikking op de aanvraag om een omgevingsvergunning

X

  • 17.

     

Het aanhoren van een mondelinge zienswijze ex artikel 3:15 Awb

X

  • 18.

     

Het verdagen van de beslistermijn op een beschikking (artikel 4.14 Awb)

X

Na afstemming met portefeuillehouder

Welstand

  • 19.

     

Bepalen of het uiterlijk of plaatsing van het bouwwerk waarop een aanvraag omgevingsvergunning betrekking heeft, voldoet aan de redelijke eisen van welstand op basis van de sneltoetscriteria uit de welstandsnota dan wel voldoet aan de welstandsvrije criteria uit de welstandsnota

X

Leegstandwet

  • 20.

     

Verlenen of weigeren van een vergunning tot het aangaan van overeenkomsten van huur en verhuur van woonruimte ex artikel 15, eerste lid, Leegstandswet

X

  • 21.

     

Verlengen van de vergunning tot het aangaan van overeenkomsten van huur en verhuur van woonruimte ex artikel 15, vierde lid, Leegstandswet

X

Bouwverordening

  • 22.

     

Toestaan van geheel of gedeeltelijk afwijken van de plicht tot het indienen van een onderzoeksrapport bedoeld in artikel 2.4, onder d, van de Regeling omgevingsrecht, indien voor toepassing van artikel 2.4.1 Bv bij het bevoegd gezag reeds bruikbare recente onderzoeksresultaten aanwezig zijn.

X

  • 23.

     

Mededeling dat ingediende constructieberekeningen wel/niet aanleiding geven tot het maken van opmerkingen

X

  • 24.

     

Akkoord gaan met gedeclareerde uren constructeur

X

  • 25.

     

Vrijstelling verlenen van eis tot verkennend bodemonderzoeksrapport indien het vooronderzoek naar de historie en bodemgesteldheid uitwijst dat de locatie onverdacht is (artikel 2.1.5, vierde lid Bv)

X

  • 26.

     

Verbinden van bodemsanerings-voorwaarden aan de omgevingsvergunning (artikel 2.4.2, Bv)

X

  • 27.

     

Gunnen van een langere termijn aan de welstandscommissie voor het uitbrengen van advies (artikel 9.5, derde lid Bv)

X

  • 28.

     

Herziening en vervanging van aangewezen (NEN)normen nadat publicatie van die normen heeft plaats-gevonden (artikel 10.6 Bv)

X

Bouwbesluit

  • 29.

     

Besluiten tot het opleggen van een verbod een bouwwerk, een open erf of terrein te gebruiken bij bouwvalligheid of bij bouwvalligheid van een in de nabijheid gelegen bouwwerk (artikel 7.20 Bb)

X

  • 30.

     

Besluit tot het staken van het gebruik wegens ontbreken van de in het Bouwbesluit opgelegde eisen van veiligheid en bij gebrek aan hygiëne (artikel 7.21 Bb)

X

  • 31.

     

Verlenen van een gebruiksvergunning brandveilig gebruik bouwwerk voor logiesfuncties o.g.v. artikel 2 Bb i.v.m. een evenement

X

  • 32.

     

Het afdoen van meldingen brandveilig gebruik bouwwerk voor bijeenkomstfunctie

Activiteitenbesluit

X

  • 33.

     

Het afdoen van meldingen.

Bbgbop

X

  • 34.

     

Het afdoen van meldingen.

X

Handhaving

  • 35.

     

Besluiten tot het opleggen van een spoedeisende last onder bestuursdwang inhoudende het staken van het bouwen, gebruik of slopen eventueel gecom-bineerd met het opleggen van een last onder dwangsom alsmede intrekking van de besluiten hiertoe en besluiten om genoemde besluiten in of uit te laten schrijven in het gemeenteregister op grond van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen (artikel 125 Gemeentewet, artikel 100d en 100e Woningwet, artikel 5:4 en titel 5.3 Awb)

X

In overleg met de portefeuillehouder

  • 36.

     

Besluiten tot het opleggen van een spoedeisende last onder bestuursdwang inhoudende het treffen en/of het opleggen van maatregelen tot het beëindigen en beëindigd houden van milieuovertredingen met ernstige dreigende gevolgen voor het milieu en/of gevaar voor de gezondheid of de veiligheid dan wel de schriftelijke bekrachtiging van de mondelinge aanzegging daartoe eventueel gecombineerd met het opleggen van een last onder dwangsom alsmede intrekking van de besluiten hiertoe en besluiten om genoemde besluiten in of uit te laten schrijven in het gemeenteregister op grond van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen (artikel 125 Gemeentewet, artikel 5:4 en titel 5.3 Awb).

X

In overleg met de portefeuillehouder

  • 37.

     

Besluiten tot het opleggen van een last onder bestuursdwang inhoudende het verwijderen van de inboedel zodra deze op de openbare weg wordt geplaatst als gevolg van een woningontruiming (artikel 125 Gemeentewet juncto artikel 5:21 e.v. Awb en artikel 2.10 APV)

X

  • 38.

     

Constateringsbrief m.b.t. een illegale situatie (bouwen, gebruik, slopen, strijd met een artikel uit de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, strijd met de voorschriften van een omgevings-vergunning, strijd met voorschriften van een uit de Wet milieubeheer voort-vloeiende Amvb, strijd met de APV)

X

  • 39.

     

Schriftelijk verzoek om illegale situatie (bouwen, gebruik, slopen, strijd met artikel uit de Wabo, strijd met artikel uit de APV) te beëindigen

X

  • 40.

     

Mededeling dat het permanent bewonen van recreatiewoningen, zomerwoningen e.d. in strijd is met het bestemmingsplan

X

  • 41.

     

Verlenen van toestemming tot het plaatsen van tijdelijke woonruimte

X

  • 42.

     

Meedelen bevindingen na controlebezoek

X

  • 43.

     

Informatieve correspondentie in het kader van toezicht, controle en handhaving

X

  • 44.

     

Het aanhoren van een mondelinge (of telefonische) zienswijze ex artikel 4:8 Awb

X

  • 45.

     

Vaststellen van de hoogte van de kosten van bestuursdwang bij beschikking (artikel 5:25 Awb)

X

  • 46.

     

Het nemen van een beschikking omtrent de invordering van een dwangsom (artikel 5:37 juncto artikel 4:86 Awb)

X

  • 47.

     

Het nemen van een beschikking omtrent het vaststellen van de verschuldigde wettelijke rente (artikel 4:99 Awb)

X

  • 48.

     

Het verlengen van een begunstigingstermijn in kader van een handhavingsbesluit

X

Na afstemming met portefeuillehouder

Milieubeheer

  • 49.

     

Doen van aanschrijvingen tot het aanvragen van een omgevingsvergunning in het kader van de Wm, of het doen van een melding in het kader van een daaruit voortvloeiende Amvb

X

.

  • 50.

     

Verlenen van een ontheffing voor stoken van vuur in de open lucht ex. artikel 10.63 Wm

X

Inclusief negatieve beslissing

Geluidhinder

  • 51.

     

Correspondentie welke voortvloeit uit de Wgh

X

APV

  • 52.

     

Het afdoen van meldingen voor incidentele festiviteiten als bedoeld in artikel 4.3 APV

X

  • 53.

     

Verlenen of weigeren van toestemming voor een incidentele festiviteit als bedoeld in artikel 4.3 APV

X

Geldt alleen indien het totaal aantal van collectieve en incidentele festiviteiten per inrichting (maximaal 12) overschreden wordt (artikel 4.3, zesde lid van de APV).

  • 54.

     

Inwinnen van adviezen bij andere bestuursorganen of instanties m.b.t. een aanvraag om vergunning of ontheffing en/of andere bestuursorganen of instanties in de gelegenheid stellen om advies uit te brengen over de aanvraag of ontheffing of het ontwerp van de beschikking op een aanvraag om vergunning of ontheffing

X

  • 55.

     

Het verlenen van vergunningen en ontheffingen op basis van de afdelingen 5 tot en met 10 en afdeling 13 van hoofdstuk 2 APV, met uitzondering van artikel 2:11

X

Het betreft alleen de vergunningen en ontheffingen en dus niet aanwijzingen van gebieden of het stellen van nadere regels. Inclusief negatieve beslissingen op verzoeken om vergunning tot het plaatsen van reclameborden voor zover de aanvraag niet past binnen de door burgemeester en wethouders vastgestelde richtlijnen

  • 56.

     

Het verlenen van vergunningen en ontheffingen op basis van afdeling 1 van hoofdstuk 4 APV

X

  • 57.

     

Verlenen ontheffing van het verbod tot het veroorzaken van geluidhinder bij bijzondere evenementen.

X

DHW

  • 58.

     

Verlenen van vergunningen en ontheffingen indien voorgeschreven adviezen gunstig zijn en/of indien in voorgaande jaren de vergunningen of ontheffingen ook zijn verleend en er geen veranderingen zijn opgetreden.

X

Voor zover niet in strijd met bestemmingsplan en het een voortzetting van bestaande activiteiten betreft.

  • 59.

     

Het verzorgen van de voorgeschreven publicaties en terinzageleggging o.g.v. de DHW en afdeling 3.4 Awb, alsmede het verrichten van de handelingen genoemd in artikelen 3.13 en 3.14 Awb

X

BAG

  • 60.

     

Bevoegd tot het opmaken van een document zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b BAG

X

  • 61.

     

Het opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie dien van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de BAG aangewezen brondocument zijn opgenomen

X

Mede mandaat aan de directeur Sabewa

  • 62.

     

Toekennen van (niet) authentieke (huis)nummers  ingevolge artikel 6 BAG en artikel 3 Verordening naamgeving en nummering (adressen) gemeente Tholen

Zondagswet

X

  • 63.

     

Het verlenen van ontheffing als bedoeld in artikel 3, lid 3, Zondagswet voor het ten gehore brengen van muziek en geluid op zondag vanaf 13.00 uur t.b.v. een evenement als bedoeld in de APV

X

Na instemming door de burgemeester

  • 64.

     

Het verlenen van ontheffing als bedoeld in artikel 4, lid 3, Zondagswet voor het houden van een openbare vermakelijkheid op zondag

BABW

X

Na instemming door de burgemeester

  • 65.

     

Het aanstellen van verkeersregelaars overeenkomstig artikel 56, lid 1, aanhef en onder b, BABW

X

 

SECTOR: Ruimte AFDELING: Openbare Werken

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Afd. hoofd

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

Algemeen

  • 1.

     

Verlenen van toestemming voor het maken of veranderen van een inrit onder vaststelling van de kosten en voorwaarden

X

  • 2.

     

Verlenen van toestemming voor het maken of veranderen van een normale rioolaansluiting onder vaststelling van de kosten en voorwaarden

X

  • 3.

     

Toestemming verlenen voor tijdelijke plaatsing van een bouwkeet c.q. opslag bouwmaterialen op openbaar terrein

X

Afstemming met ROVH i.v.m. het eventueel noodzakelijk zijn van een tijdelijke bouwvergunning.

  • 4.

     

Verlenen van vergunning voor het leggen van kabels en leidingen in gemeente-grond door diverse nutsbedrijven

X

  • 5.

     

Vertegenwoordigen van de gemeente bij grenswijzigingen Kadaster

X

  • 6.

     

Wijziging dagen en tijden van het ter inzameling aanbieden van huishoudelijk afval bij feestdagen of bijzondere plaatselijke gebeurtenissen

X

  • 7.

     

Afwikkelen van subsidies inzameling oud papier

X

  • 8.

     

Besluiten om weggesleepte goederen, na de in de Awb gestelde periode van 13 weken en indien verkoop niet mogelijk is gebleken, om niet aan derden in eigendom overdragen of laten vernietigen.

X

  • 9.

     

Ondertekenen declaraties van de vlaggers

APV

X

  • 10.

     

Aanschrijven tot snoeien, verwijderen en opruimen van (hinderlijke) beplanting en verwijderen van opgeslagen materialen in de openbare ruimte

X

  • 11.

     

Toestemming verlenen tot het direct vellen van een houtopstand als bedoeld in artikel 4.11c, lid 3, APV

X

  • 12.

     

Aanschrijven tot verwijderen van afval, vuilnis of enige andere dergelijke stof of voorwerpen van de openbare weg en terreinen

X

  • 13.

     

Besluiten tot het opleggen van een last onder bestuursdwang als bedoeld in artikel 125 Gemeentewet inhoudende het verwijderen van voertuigen in verband met parkeerexcessen op grond van hoofdstuk 5, afdeling 1 APV

X

Begraafplaatsen

  • 14.

     

Aanschrijven van een rechthebbende op een graf met het nakomen van de verplichting ten aanzien van het onderhoud van grafbedekkingen niet vallende onder de onderhoudsplicht van de gemeente

X

  • 15.

     

Afdoen van aanvragen voor het plaatsen van grafmonumenten die niet in behandeling worden genomen wegen het ontbreken van relevante stukken

X

Aanbestedingen

  • 16.

     

Vaststellen van de staat van meer- en minderwerk van uitgevoerde werken

X

  • 17.

     

Uitnodigen van bedrijven voor prijsopgave overeenkomstig het vastgestelde aanbestedingsbeleid

X

  • 18.

     

Vaststellen en toezenden van opnamerapporten naar aannemers n.a.v. uitgevoerde (openbare) werken

X

  • 19.

     

Berichten aan bedrijven dat op hun prijsaanbieding niet zal worden ingegaan

X

  • 20.

     

Beantwoorden van verzoeken om in aanmerking te komen voor het maken van prijsaanbiedingen

X

Uitvoering van werken

  • 21.

     

Directievoering op de uitvoering van civiel- en cultuur- en bouwtechnische werken.

X

  • 22.

     

Verlenen van ontheffingen ingevolge artikel 149, Wvw, juncto artikel 7.4, Voertuigenreglement en juncto artikel 87, RVV, voor zover noodzakelijk voor en samenhangend met de uitvoering van bijzondere transporten

Mandaat aan directeur Rijksdienst voor het wegverkeer.

  • 23.

     

Ontheffing verbod wegwedstrijden (artikel 10, lid 1, juncto artikel 148 Wvw)

X

  • 24.

     

Vaststellen definitieve verkeersbesluiten

X

Na positief advies Regiopolitie

  • 25.

     

Vaststellen van tijdelijke verkeers-maatregelen

X

  • 26.

     

Toepassen bestuursdwang als bedoeld in artikel 170, eerste lid Wvw

X

Na overleg met portefeuillehouder. Tevens mandaat aan politie Zeeland-West-Brabant

  • 27.

     

Bijhouden van een bewaringsregister, als bedoeld in artikel 170, vierde lid, Wvw

X

  • 28.

     

Verstrekken van gegevens uit het bewaringsregister, als bedoeld in artikel 172, derde lid, Wvw aan belanghebbenden

X

  • 29.

     

Opstellen proces-verbaal op grond van artikel 5:29 Awb als aangegeven in artikel 5 van het Besluit wegslepen van voertuigen

X

Tevens mandaat aan politie Zeeland-West-Brabant

  • 30.

     

Uitreiken van aanschrijving tot bestuursdwang als bedoeld in artikel 5:24, lid 1 en 2, Awb

X

Tevens mandaat aan politie Zeeland-West-Brabant

RVV

  • 31.

     

Verlenen gehandicaptenparkeerplaats op verzoek van particulieren voor eigen gebruik voor zowel bestuurders als passagier

X

Na positief medisch advies Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ).

  • 32.

     

Intrekken gehandicaptenparkeerplaats in verband met overlijden of verhuizing

X

  • 33.

     

Verlengen gehandicaptenparkeerplaats

X

Na positief medisch advies Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ)

  • 34.

     

Verplaatsing van gehandicaptenparkeer-plaats

X

  • 35.

     

Reserveren van gehandicaptenparkeer-plaatsen (algemeen)

X

  • 36.

     

Verlenen van ontheffingen van het bepaalde in artikel 87 RVV

Wbgt

X

  • 37.

     

Het zorgdragen voor:

  • leveren gegevens aan het Kadaster

  • afstemmen met een andere bronhouder over de begrenzing en de onderlinge aansluiting van de geografische objecten, en

  • overeenstemming van een in de basisregistratie grootschalige topografie weergegeven geografisch object met de fysieke werkelijkheid,

als bedoeld in respectievelijk de artikelen 11, 12 en 14 Wbgt

X

  • 38.

     

Het nemen van een besluit over wijziging dan wel opname van een authentiek gegeven als bedoeld in artikel 27, lid 1 Wbgt

X

  • 39.

     

Het doen van bericht als bedoeld in artikel 27, lid 2 Wbgt

X

  • 40.

     

Het doen van onderzoek en het nemen van een besluit als bedoeld in artikel 27, lid 4 Wbgt

BAG

X

  • 41.

     

Opstellen van de 'ambtelijke verklaringen' en uitgeven van inschrijf- en identificatienummersals bedoeld in artikel 6 BAG en artikel 3 Verordening naamgeving en nummering (adressen) gemeente Tholen

X

  • 42.

     

Opstellen van een verklaring als bedoeld in artikel 7, aanhef en onder m, Besluit BAG

X

  • 43.

     

Toetsen van (overige) brondocumenten aan de vereisten voor inschrijving ingevolge artikel 11 BAG

X

  • 44.

     

Ingevolge artikel 14 BAG, zorg dragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de basisregistratie

X

  • 45.

     

Ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 BAG, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 BAG

X

  • 46.

     

Onderhouden dan wel doen onderhouden van het berichtenverkeer met de Dienst als bedoeld in artikel 31 BAG

X

  • 47.

     

Op verzoek aan eenieder verlenen van inzage in de basisregistratie alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de basisregistratie opgenomen gegevens, bedoeld in artikel 32, lid 1, onder a, BAG

X

  • 48.

     

Bevorderen van de nakoming van de gemeentelijke verplichtingen in het kader van de BAG, met inbegrip van de inrichting van de processen, de conformiteit van het gebruikte informatiesysteem en de beveiligingsmaatregelen alsmede het rapporteren over die nakoming daarvan aan burgemeester en wethouders

X

  • 49.

     

Opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de BAG aangewezen brondocument zijn opgenomen

X

Wvgs

  • 50.

     

Bevoegdheid ingevolge artikel 22 Wvgs

Gemandateerd aan de directeur van de Veiligheidsregio Zeeland.

Verordening parkeren grote voertuigen

  • 51.

     

Verlenen van een vergunning om een groot voertuig op een belanghebbenden parkeerplaats te parkeren

X

Tevens gemandateerd aan de chauffeursvereniging Tholen

 

 

SECTOR: Ruimte AFDELING: Gemeentebedrijf

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Afd. hoofd

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

 

APV

 

 

 

1.

Aanschrijven tot snoeien, verwijderen en opruimen van (hinderlijke) beplanting en verwijderen van opgeslagen materialen in de openbare ruimte.

 

X

 

 

Aanbestedingen

 

 

 

2.

Vaststellen van de staat van meer- en minderwerk van uitgevoerde werken

X

 

 

3.

Uitnodigen van bedrijven voor prijsopgave overeenkomstig het vastgestelde aanbestedingsbeleid

X

 

 

4.

Berichten aan bedrijven dat op hun prijsaanbieding niet zal worden ingegaan

X

 

 

5.

Beantwoorden van verzoeken om in aanmerking te komen voor het maken van prijsaanbiedingen

X

 

 

 

 

 

Afkortingen:

Amvb: Algemene maatregel van bestuur

APV: Algemene plaatselijke verordening gemeente Tholen

AVG: Algemene verordening gegevensbescherming

Awb: Algemene wet bestuursrecht

BABW: Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer

BAG: Wet basisregistratie adressen en gebouwen

Besluit BAG: Besluit basisregistratie adressen en gebouwen

BNG: Bank Nederlandse Gemeenten

Bor: Besluit omgevingsrecht

Bb: Bouwbesluit 2012

Bbgbop: Besluit brandveilig gebruik en basishulpverlening overige plaatsen

BRP: Wet basisregistratie personen

Bv: Bouwverordening gemeente Tholen

BW: Burgerlijk Wetboek

CAR-UWO: Collectieve Arbeidsvoorwaarden-Uitwerkingsovereenkomst voor gemeenten

Mor: Ministeriële regeling omgevingsrecht

RVV: Reglement verkeersregels en verkeerstekens

UWV: Uitvoeringsinstituut werknemersverzekeringen

Wabo: Wet algemene bepalingen omgevingsrecht

Wbgt: Wet basisregistratie grootschalige topografie

Wgh: Wet geluidhinder

Who: Wet hergebruik van overheidsinformatie

Wkpb: Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen

Wm: Wet milieubeheer

Wmo: Wet maatschappelijke ondersteuning

Wob: Wet openbaarheid van bestuur

Wro: Wet ruimtelijke ordening

WSNP: Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen

Wvgs: Wet vervoer gevaarlijke stoffen

Wvw: Wegenverkeerswet

 

 Aldus vastgesteld door de burgemeester respectievelijk het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Tholen op 6 mei 2020.

Tholen, 6 mei 2020.

w.g. S. Nieuwkoop, secretaris

 

 

Bijlage 2: bij Mandaatbesluit 2020 gemeente Tholen

 

TEAM: Beleid sociaal domein

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Wettelijke grondslag

Mandaatgever

Mandataris

Voorwaarden/opmerkingen

Algemeen

  • 1.

     

Financiële bijdrage bij jubilea van verenigingen overeenkomstig de door burgemeester en wethouders vastgestelde regeling

B&W

Behandelend ambtenaar

  • 2.

     

Sluiten exploitatieovereenkomsten voor sport- en gemeenschapscentra/ dorpshuizen

artikel 160, lid 1, onder e, en artikel 171 Gemeentewet

B&W/

burgemeester

Behandelend ambtenaar

Betreft het aangaan van een exploitatieovereenkomst buffet. Ligt bij college

  • 3.

     

Het verhuren, verpachten, in erfpacht geven, enz. van gemeente-eigendommen en het afsluiten van overeenkomsten daarvoor.

artikel 160, lid 1, onder e, en artikel 171 Gemeentewet

B&W/

burgemeester

Behandelend ambtenaar

  • 4.

     

Besluiten jaarlijkse sluiting sport- en gemeenschapscentra.

artikel 160, lid 1, onder e

B&W

Behandelend ambtenaar

Algemene subsidieverordening gemeente Tholen 2011

  • 5.

     

Vaststelling subsidie, afgifte subsidiebeschikking en verbinden van voorwaarden aan beschikking

artikel 4

B&W

Behandelend ambtenaar

  • 6.

     

Verlangen andere of slechts enkele gegevens, indien die voor het nemen van een beslissing op de aanvraag noodzakelijk, respectievelijk voldoende, zijn.

artikel 6, lid 4

B&W

Behandelend ambtenaar

  • 7.

     

Stellen van een andere termijn voor het indienen van een aanvraag voor daarbij aan te wijzen subsidies

artikel 7, lid 2

B&W

Behandelend ambtenaar

  • 8.

     

Verbinden verplichtingen aan de beschikking tot subsidieverlening met betrekking tot het beheer en gebruik van de subsidie.

artikel 11, lid 2

B&W

Behandelend ambtenaar

  • 9.

     

Bepalen dat ook andere of minder gegevens en bescheiden, die voor de vaststelling van belang zijn, worden overgelegd.

artikel 17, lid 3, en artikel 18, lid 3

B&W

Behandelend ambtenaar

  • 10.

     

Berichten dat een langere termijn nodig is voor het nemen van een beslissing op de vaststelling van de subsidie

artikel 19, lid 2

B&W

Behandelend ambtenaar

  • 11.

     

Overgaan tot ambtshalve subsidievaststelling

Wko

artikel 19, lid 4

B&W

Behandelend ambtenaar

  • 12.

     

Het nemen van een besluit op een aanvraag om een kindercentrum of gastouderbureau in exploitatie te nemen

artikel 1.46, lid 1

B&W

Behandelend ambtenaar

Alleen indien sprake is van een positief besluit en na een positief advies van de GGD

  • 13.

     

Inschrijvingen en wijzigingen in het landelijk register kinderopvang

artikelen 1.46, 1.47 en 1.47a

B&W

Behandelend ambtenaar

  • 14.

     

Opdracht verstrekken tot inspectie, her-inspectie en nader onderzoek door de GGD

B&W

Behandelend ambtenaar

De directeur publieke gezondheid is door het college aangewezen als toezichthouder

  • 15.

     

Geven van een schriftelijke aanwijzing aan een kindcentrum, een voorziening voor gastouderopvang of een gastouderbureau

Artikel 165, lid 1

B&W

Behandelend ambtenaar

Uitsluitend bij uitvoering advies GGD

  • 16.

     

Opleggen verbod tot voortzetting van de exploitatie van een kindcentrum, een voorziening voor gastouderopvang of een gastouderbureau

Artikel 166, lid 1

B&W

Behandelend ambtenaar

  • 17.

     

Opleggen verbod tot het in exploitatie nemen of te houden van een kindcentrum, voorziening voor gastouderopvang of gastouderbureau

Artikel 166, lid 2

B&W

Behandelend ambtenaar

Jeugdwet

  • 18.

     

Doen van een verzoek tot onderzoek bij de raad voor de kinderbescherming

artikel 2.4, lid 1

B&W

Procescoördinator sociaal domein en Veilig Thuis Zeeland

  • 19.

     

Notificaties ontvangen en versturen inzake jeugdbescherming en jeugdreclassering

Jeugdwet, WMO

B&W

Procescoördinator sociaal domein

  • 20.

     

Afhandelen aanvraag om jeugdhulp waarvoor een indicatie is gegeven, inclusief de daaruit voortvloeiende correspondentie.

Jeugdwet

B&W

Projectcoördinator sociaal domein

  • 21.

     

Het treffen van voorzieningen ten behoeve van een jeugdige in verband met opgroei- en opvoedingsproblemen, psychische problemen en stoornissen en het waarborgen van een deskundige toeleiding naar, enz.

artikel 2.3, lid 1

B&W

Procescoördinator sociaal domein

  • 22.

     

Afhandelen zorgmeldingen van de politie

Jeugdwet

B&W

Veilig Thuis Zeeland

De in bijlage 1 van het Mandaatbesluit 2020 gemeente Tholen, onder Sectoren: alle sectoren, Afdeling: alle en Afdeling n.v.t., genoemde mandaten zijn voor het team Beleid sociaal domein van overeenkomstige toepassing.

Aldus vastgesteld door de burgemeester respectievelijk het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Tholen op 6 mei 2020.

Tholen, 6 mei 2020,

w.g. S. Nieuwkoop, secretaris

 

 

 

Naar boven