Omgevingsvergunningen

Ontvangen aanvragen om omgevingsvergunning:

Schaijksestraat 2, 5375 KC Reek; het herbouwen van een bedrijfswoning en het bouwen van een bijgebouw (aanvraag ontvangen 21 april 2020)

Burgerveld 45, 5411 TE Zeeland; het uitbreiden van de woning (aanvraag ontvangen 22 april 2020)

Palenrij (ongenummerd) te Zeeland; het bouwen van een bedrijfspand (aanvraag ontvangen 23 april 2020)

Ontvangen sloopmeldingen:

Langenboomseweg 95, 5411 AT Zeeland; het verwijderen van de asbesthoudende dakbedekking van een bijgebouw (melding ontvangen 20 april 2020)

Molenstraat 59, 5411 TB Zeeland; het verwijderen van de asbesthoudende dakbedekking van een bijgebouw, het verwijderen van losliggend asbesthoudend plaatmateriaal en het verwijderen van asbesthoudend materiaal uit de woning (melding ontvangen 22 april 2020)

Logtschedijk 4, 5411 LM Zeeland; het verwijderen van asbesthoudende dakbedekking van stallen (melding ontvangen 23 april 2020)

Ontvangen melding lozingsbesluit:

Molenstraat 1c, 5375 KA Reek; het melden van het realiseren van een gesloten bodemenergiesysteem voor het koelen en verwarmen van een woonhuis (melding ontvangen 17 april 2020)

In dit stadium van de procedure (ontvangen aanvragen/meldingen) kunt u (nog) geen bezwaar-/beroepschrift indienen. Bovengenoemde aanvragen zijn op verzoek wel in te zien bij de afdeling Ruimte. U kunt hiervoor een afspraak maken, telefoonnummer 0486-458111.

Verlenging termijn van afhandeling van een verzoek om omgevingsvergunning:

Monseigneur Borretstraat 1, 5375 AA Reek; het wijzigen van de ketelruimte in de kerk. De afhandelingstermijn voor deze aanvraag is verlengd; uiterlijk op 10 juni 2020 moet er een beslissing worden genomen. Het besluit tot verlenging van de afhandelingstermijn is verzonden d.d. 23 april 2020.

Bezwaar en voorlopige voorziening:

Tegen bovengenoemd besluit tot verlenging van de afhandelingstermijn kunnen belanghebbenden binnen zes weken na de datum van verzending van het besluit bezwaar maken bij het college van burgemeester en wethouders van Landerd, Postbus 35, 5410 AA Zeeland. Het bezwaarschrift moet ondertekend zijn en het moet in ieder geval de volgende informatie bevatten:

  • naam en adres bezwaarmaker;

  • de datum;

  • een omschrijving van het besluit waartegen bezwaar gemaakt wordt;

  • een omschrijving van het bezwaar.

Een bezwaarschrift kan ook digitaal worden ingediend via www.landerd.nl (groene knop “online regelen” → gemeente Landerd, indienen bezwaar).

Als er bezwaar wordt aangetekend, blijft het besluit in eerste instantie gewoon geldig. De wet houdt rekening met de situatie dat iemand die bezwaar aantekent niet kan wachten op de afhandeling van dat bezwaar. Daarom kan de rechtbank worden verzocht een zogenaamde voorlopige voorziening te treffen. De rechtbank kan dan snel - en voordat zij uitspraak doet - een bepaalde maatregel nemen. Dit verzoek moet worden ingediend bij: Rechtbank Oost-Brabant, sector bestuursrecht, postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. Een verzoek om voorlopige voorziening kan ook digitaal worden ingediend via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht.

Zowel voor het digitaal indienen van een bezwaarschrift als voor het digitaal verzoeken om een voorlopige voorziening, hebt u een elektronische handtekening (DigiD) nodig. Op de websites vindt u meer informatie.

BIJZONDERE PROCEDURE:

Ontwerp-intrekkingsbesluit (uitgebreide procedure):

Burgemeester en Wethouders van Landerd zijn voornemens om met toepassing van artikel 3.10 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht een vergunning in te trekken:

  • Hoefkens 3, 5411RD Zeeland; het intrekken van de op 18 maart 2015 verleende vergunning (HZ-2013-0177) en de op 27 november 2013 ontvangen milieumelding (MM-2013-0009) voor het melden van een OBM-plichtige activiteit van een pluimveehouderij.

Het ontwerp-intrekkingsbesluit is verzonden d.d. 22 april 2020.

Binnen 6 weken na de datum van verzending van het ontwerp-intrekkingsbesluit kan een ieder schriftelijk of mondeling een gemotiveerde zienswijze met betrekking tot het ontwerp-intrekkingsbesluit kenbaar maken bij burgemeester en wethouders van Landerd, Postbus 35, 5410 AA Landerd of via wabo@landerd.nl.

Alleen belanghebbenden die hun zienswijze tegen het desbetreffende ontwerpbesluit naar voren hebben gebracht op de wijze als hiervoor omschreven en belanghebbenden die aan kunnen tonen dat zij daartoe redelijkerwijs niet in staat zijn geweest, kunnen te zijner tijd tegen het nog te verlenen definitieve besluit, beroep instellen bij de rechtbank Oost-Brabant, locatie ‘s-Hertogenbosch, sector Bestuursrecht te ‘s-Hertogenbosch.

Nadere informatie of inzien van de stukken?

Voor nadere informatie of voor het maken van een afspraak voor het inzien van de stukken kunt u contact opnemen met de heer A. Gencalioglu via telefoonnummer 0486-458111 of via e-mail Ali.Gencalioglu@landerd.nl.

Naar boven