Team
|
Kolom 1 Huidige omschrijving Taken en opgaven
|
Kolom 2 Gewijzigde omschrijving Taken en opgaven
|
Sociaal ondersteunend
|
Administraties Werk en Inkomen en Carins, preventie en handhaving sociaal domein, verhaal en terugvordering, kwaliteitszorg en –beheer, financiële administratie en financieel beleid.
|
Administraties Werk en Inkomen en Carins (jeugd en Wmo), preventie, toezicht kwaliteit en handhaving sociaal domein, verhaal en terugvordering, kwaliteitszorg en –beheer, business control, financiële administratie en financieel beleid.
|
Samenleven
|
Onderwijs, inclusief laaggeletterdheid, onderwijshuisvesting, cultuur, inclusief monumenten, voorschoolse voorzieningen, sport, welzijn, wijk- en dorpsmanagers, volksgezondheid.
|
Onderwijs, laaggeletterdheid, onderwijshuisvesting, cultuur, monumenten, voorschoolse voorzieningen, sport, welzijn, wijk- en dorpscontacten, volksgezondheid en mondiaal beleid.
|
Naar werk
|
Begeleiden van mensen naar werk vanuit een inkomensregeling (uitkering).
|
Begeleiden van uitkeringsgerechtigde werkzoekende inwoners naar werk of participatie.
|
Naar inkomen
|
Verstrekken van uitkeringen.
|
Verstrekken en beheren van uitkeringen, inkomensvoorzieningen en andere minimavoorzieningen.
|
Na(ar) school
|
Aanpak en begeleiden van leerlingen die verzuimen van school of helemaal niet meer naar school gaan voor Smallingerland en gemeenten in regio De Friese Wouden. Volgen en begeleiden van jongeren die het moeilijk hebben met een overstap van school naar school of van school naar arbeidsmarkt.
Leerlingenvervoer en leerlingenadministratie.
|
Leerlingen administratie, leerplicht en leerlingenvervoer.
Voor de gemeente in de regio De Friese Wouden: Mbo-leerplicht, voortijdig schoolverlaten, jongeren in een kwetsbare positie en advisering schoolbaarheid en leerbaarheid van jeugdigen die een uitkering aanvragen.
|
Belastingen
|
Invordering en kwijtschelding gemeentelijke belastingen, zoals WOZ, riool- en afvalstoffenheffing. Invorderen leges vergunningen.
|
Gemeentelijke belastingaanslagen en heffingen zoals o.a. Onroerende zaak belasting, Afvalstoffen- en Rioolheffing. Het invorderen, verminderen, kwijtschelden en het behandelen van bezwaren en beroepen van de belastingen, heffingen en leges van vergunningen.
|
Concern
|
Juridisch advies, (Informele) geschillenbeslechting mediation en klachtenbehandeling, bezwaar en beroep, openbare orde en veiligheid, Chief Information Security Officer, Functionaris Gegevensbescherming, concerncontrol, interne control, ondersteuning directie en verzekeringen.
|
Juridische advies, passende geschilbeslechting, bemiddeling en mediation, klachten, bezwaar en beroep, coördinatie verzoeken openbaarheid en inzagerecht, openbare orde en veiligheid, informatieveiligheid, privacy, concerncontrol, verbijzonderde interne controle, ondersteuning bestuur en directie, inkoop, schade en verzekeringen.
|
Organisatie en communicatie
|
Personeelsbeleid, advies en personeels –en salarisadministratie, organisatieontwikkeling en kwaliteit, opleidingsbeleid, ambtenarenrecht, ziekteverzuim, Arbo, werving en selectie.
Advies en woordvoering, traineeprogramma (2 trainees), profilering gemeente (promotie, marketing, dwjm)
|
Personeelsbeleid, advies en personeels –en salarisadministratie, organisatieontwikkeling en kwaliteit, opleidingsbeleid, Ambtenaren- en arbeidsrecht, ziekteverzuim, Arbo, werving en selectie.
Advies en woordvoering, traineeprogramma, profilering gemeente zoals promotie, marketing, dwjm.
|
Services
|
Huisdrukkerij (inclusief dtp en fotografie), bodedienst, ICT, inkoop facilitaire zaken, catering (gemeentehuis, op termijn Tussendiepen), schoonmaak.
|
Huisdrukkerij inclusief dtp en fotografie, bodedienst, ICT, inkoop facilitaire zaken, catering gemeentehuis, en op termijn Tussendiepen, schoonmaak.
|
Ondersteuners
|
Bestuurssecretariaat (incl. kabinetszaken uitvoering), secretariële ondersteuning.
|
Bestuurssecretariaat, directiesecretariaat, teamsecretariaten en ondersteuners Tussendiepen
|
Informatie en Analyse
|
Informatievoorziening, informatiebeleid, beheer basisregistraties zoals BGT, BAG, BRP, WOZ, Datadistributie, geen invoer, data-analyse, recordmanagement, DigiDIV, nieuwe DIV taken o.b.v. Green Valley, functioneel applicatiebeheer, onderzoek, webmaster.
|
Informatie- en databeleid, documentatie- en informatievoorziening digitaal en analoog, recordmanagement, functioneel (applicatie)beheer, webbeheer, beheer basisregistraties zoals BGT, BAG, BRP, WOZ, datadistributie, data-analyse, onderzoek.
|
Financiën
|
Boekhouding, financieel consulenten, teamcontrollers, opstellen financieel beleid.
|
Boekhouding, financiële advisering, teamcontrol en financieel beleid.
|
Programma's en projecten
|
Een kleine basis bezetting, de rest aangevuld uit de teams, afhankelijk van het project. Voorbeelden aanjagen duurzaamheid, #Inbeweging, #OOR. Bestaat uit programmamanagers, projectleiders en projectondersteuners. Projectbeheersing.
|
Poule van organisatie-breed inzetbare project- en programmaleiders, aangevuld met thema-aanjagers zoals duurzaamheid, O3, omgevingsgericht werken en #Inbeweging.
|
Klantcontact
|
Invoerkanalen, het eerste contact, postregistratie (DIV), sociale media, behandelen eenvoudige aanvragen, klantcontact Tussendiepen, reisdocumenten, burgerzaken, receptie, website, verkiezingen, publicaties/mededelingen.
|
Invoerkanalen, het eerste contact, postregistratie, sociale media, behandelen eenvoudige aanvragen, klantcontact Tussendiepen, reisdocumenten, burgerzaken, receptie, website, verkiezingen, publicaties en mededelingen.
|
Vergunningen, Toezicht en Handhaving
|
handhavers fysiek domein, brandveiligheid, milieu aanvragen, bouwvergunningen, DHW, APV vergunningen, parkeren, evenementenvergunning, juridische handhaving.
|
Toezicht en handhaving publiek domein, toezicht fiscaal- en vergunningen parkeren, toezicht en handhaving omgevingsrecht, verlenen omgevingsvergunningen en –meldingen, vergunningverlening APV en bijzondere wetgeving waaronder evenementen en DHW.
|
Ondernemen en ontwikkelen
|
Beheer en onderhoud vastgoed en gemeentelijke eigendommen, accountmanagement, beleid economie, beleid volkshuisvesting, gebiedsontwikkeling, grondzaken, haven, recreatie en toerisme, ondernemersloket (backoffice), ontwikkelen vliegveld.
|
Beheer en onderhoud vastgoed en gemeentelijke eigendommen, accountmanagement, beleid economie, beleid volkshuisvesting, gebiedsontwikkeling, grondzaken, haven, recreatie en toerisme, ondernemersloket backoffice, ontwikkelen vliegveld.
|
Omgevingsbeheer Geregeld
|
Beleid (groen, wegen, riolering; water), voorbereiding, bestek (groen, wegen, riolering, water), toezicht, administratie begraafplaatsen.
|
Beleid, planuitwerking, realisatie en planmatig beheer openbare ruimte: groen, civiele kunstwerken, water, riolering, wegen, openbare verlichting, sportvelden. Beleid en administratie begraafplaatsen.
|
Omgevingsbeheer Wijken
|
Wijkgericht werken, groen, bermen, watergangen, zwerfafval, onderhoud en beheer speeltoestellen, beheer.
|
Wijkgericht werken, bermen, watergangen, zwerfafval, onderhoud en beheer speeltoestellen, beheer leefomgeving.
|
Omgevingsbeheer Schoon
|
Vegen, kolkenzuigen, ecostation, afvalinzameling, riolering.
|
Mechanisch vegen, onkruidbestrijding, kolkenzuigen, ecostations, afvalinzameling, schoonhouden riolering.
|
Omgevingsbeheer Specialisten
|
Stratenmakers, ongediertebestrijding, parkeergarage, brugwachters, pontschippers, timmerman, gladheid bestrijding, monteurs, beheer sportvelden, beheer gemalen, boomverzorgers, beheer begraafplaatsen, beheer vliegveld, catering Tussendiepen (later naar Team services), verkiezingen.
|
Onderhoud straten, ongediertebestrijding, parkeergarage, brug- en pontbediening, vervoer college, timmer werkzaamheden, gladheid bestrijding, technisch onderhoud, beheer sportvelden, beheer gemalen, verzorging bomen, beheer begraafplaatsen, beheer vliegveld, inrichting locaties bij verkiezingen.
|