Publicatie Besluit verlengen bodemkwaliteitskaart, gemeente Zeist

Burgemeester en wethouders van Zeist maken bekend dat zij op 9 april 2019 hebben besloten om:

  • 1.

    de geldigheidsduur van de bestaande bodemkwaliteitskaart regio Zuidoost Utrecht met maximaal 5 jaar te verlengen. In de evaluatienotitie is de onderbouwing aangegeven waarom de kaart ongewijzigd verlengd kan worden;

De kwaliteit van de landbodem binnen het regionale bodembeheergebied is vastgelegd op de bodemkwaliteitskaart. Bij graafwerkzaamheden is er een wettelijk verplichting om de kwaliteit te kennen van de grond die wordt ontgraven (ontgravingskaart) en/of wordt toegepast (toepassingskaart). Door het vaststellen van een bodemkwaliteitskaart kan grond die vrijkomt binnen de gemeente eenvoudig en op duurzame wijze hergebruikt worden. In de bodemfunctieklassenkaart is de huidige/beoogde functie van de bodem aangegeven.

Burgemeester en Wethouders van de gemeente Zeist zijn het bevoegd gezag voor toepassingen van grond en bagger op de landbodem. De bodemkwaliteitskaart gaat dan ook alleen over de landbodem.

De huidige bodemkwaliteitskaart is in 2012 vastgesteld met een looptijd van vijf jaar. Vanwege het verstrijken van de looptijd is een geactualiseerde bodemkwaliteitskaart vastgesteld. De geactualiseerde kaart heeft een looptijd van maximaal vijf jaar.

Inwerkingtreding en inzage

De geactualiseerde kaart treedt in werking op 1 dag na de publicatie en is, tezamen met de notitie “Evaluatie bodemkwaliteitskaart regio Zuidoost Utrecht” gedurende zes weken na publicatiedatum 24 april 2019 in te zien op het gemeentehuis, Het Rond 1 te Zeist en op de gemeentelijke website: www.zeist.nl/bekendmakingen

Beroep

Het vaststellen van de geactualiseerde bodemkwaliteitskaart kan beschouwd worden als een besluit van algemene strekking en een algemeen verbindend voorschrift. Dit betekent dat dit besluit niet vatbaar is voor bezwaar en/of beroep.

 

Naar boven