Gemeente Dinkelland - Openbare vergadering van de Commissie Sociaal Domein en Bestuur

 

Openbare vergaderingen

 

Op dinsdag 9 april 2019 om 19.30 uur vergadert de Algemene raadscommissie in het gemeentehuis, Nicolaasplein 5 in Denekamp. De commissie bereidt de maandelijkse raadsvergadering voor en verzamelt alle informatie die de raad nodig heeft om zijn werk goed te kunnen doen. De agenda is hieronder vermeld en staat ook op https://gemeenteraad.dinkelland.nl.

De vergadering is openbaar en er is spreekrecht voor het publiek. Als u daar gebruik van wil maken, meldt dit dan voorafgaand aan de vergadering bij de voorzitter van de commissie of bij de griffier de heer O.J.R.J. Huitema. U kunt de vergadering ook volgen op onze webcam via https://gemeenteraad.dinkelland.nl.

 

Agenda

1. Opening

2. Vaststelling agenda

3. Informatie vanuit het college

Het college en de leden van het college krijgen de gelegenheid kort het woord te voeren om te kunnen voldoen aan hun actieve informatieplicht.

Portefeuille: burgemeester Joosten, wethouder Duursma

4. Rondvraag

Tijdens de rondvraag mag iedere fractie over maximaal twee onderwerpen vragen stellen. Per onderwerp mogen maximaal drie vragen worden gesteld. Het onderwerp en de daarbij te stellen vragen dienen uiterlijk 10 uur voor aanvang van de vergadering bij de griffier te worden gemeld.

Portefeuille: burgemeester Joosten, wethouder Duursma

5. Voorstel inzake garantstelling voetbalvereniging KOSC

Voetbalvereniging KOSC uit Ootmarsum heeft de gemeente gevraagd om garant te staan voor een geldlening. Het college heeft een voorgenomen besluit genomen een garantstelling te verlenen voor een bedrag van €102.500. De raad wordt voorgesteld in te stemmen met het ontwerpbesluit van het college en geen wensen en bedenkingen in te dienen.

Portefeuille: wethouder Brand

6. Voorstel inzake vaststellen Duurzaamheidsfonds Dinkelland

De wens van zowel het college als uw raad om duurzame projecten te stimuleren door het instellen van een revolverend duurzaamheidsfonds zoals opgenomen in het Maatschappelijk Effecten Plan.

Portefeuille: wethouder Blokhuis

7. Voorstel inzake vaststellen nota reserves en voorzieningen 2019-2022 gemeente Dinkelland

Eens in de vier jaar wordt het beleid op het gebied van reserves en voorzieningen onder de loep genomen en geactualiseerd. In het reserve- en voorzieningenbeleid is het van belang een duidelijke visie te schetsen in samenhang met het financieel beleid. Dit beleid dient te passen binnen de huidige kaders van het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV).

Portefeuille: wethouder Blokhuis

8. Sluiting

 

-

Contactgegevens van de gemeente:

Adres: Nicolaasplein 5, 7591 MA Denekamp / Postbus 11, 7590 AA Denekamp

Telefoon: 0541- 854100 Fax: 0541- 854320 E- mail: info@Dinkelland.nl

Naar boven