Wijzigingsbesluit Mandaatregeling gemeente Kapelle 2016

 

Het college van de gemeente Kapelle;

gelet op afdeling 10.1.1. van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 160 van de Gemeentewet;

overwegende dat,

het wenselijk is om bepaalde bevoegdheden met betrekking tot het nemen van verkeersbesluiten te mandateren.

b e s l u i t:

vast te stellen de

Volgende wijzigingen van de Mandaatregeling gemeente Kapelle 2016

Artikel I Wijzigingen

De Mandaatregeling gemeente Kapelle 2016 wordt gewijzigd als volgt:

 

  • A.

    De volgende mandaten worden toegevoegd aan bijlage 2 behorende bij de Mandaatregeling gemeente Kapelle 2016:

 

  • -

    Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer

Op basis van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer, artikel 49, wordt mandaat verstrekt door het college van burgemeester en wethouders aan de portefeuillehouder voor het beslissen op een aanvraag om een invalidenparkeerkaart te verstrekken.

 

Op basis van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer, artikel 12, wordt mandaat verstrekt door het college van burgemeester en wethouders aan de portefeuillehouder voor het plaatsen of verwijderen van verkeerstekens ten behoeve van een invalidenparkeerplaats krachtens het verkeersbesluit.

 

Op basis van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer, artikel 26, wordt mandaat verstrekt door het college van burgemeester en wethouders aan de juridisch medewerker voor de bekendmaking van verkeersbesluiten.

  

Op basis van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer, artikel 37, wordt mandaat verstrekt door het college van burgemeester en wethouders aan de portefeuillehouder voor het nemen van verkeersbesluiten voor het tijdelijk plaatsen van verkeersborden en/of verkeerstekens of het uitvoeren van tijdelijke maatregelen wanneer deze van langere duur zijn dan vier maanden, dan wel zich regelmatig voordoen.

 

  • -

    Wegenverkeerswet 1994

Op basis van de Wegenverkeerswet 1994, artikelen 12, 15 en 18, wordt mandaat verstrekt door het college van burgemeester en wethouders aan de portefeuillehouder voor het nemen van verkeersbesluiten en de plaatsing van verkeersborden en/of verkeerstekens zoals opgenomen in de bijlagen van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990.

 

  • B.

    Het volgende mandaat wordt gewijzigd in bijlage 2 behorende bij de Mandaatregeling gemeente Kapelle 2016:

 

  • -

    Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer

Op basis van artikel 34 Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer is voor het plaatsen van verkeerstekens en het uitvoeren van maatregelen voor de maximale duur van 4 maanden in de huidige bijlagen behorende bij de Mandaatregeling gemeente Kapelle 2016 mandaat verstrekt door het college van burgemeester en wethouders aan de coördinator Leefomgeving.

Met de onderhavige wijziging van de bijlagen behorende bij de Mandaatregeling gemeente Kapelle 2016 wordt het verleende mandaat aan de coördinator Leefomgeving ingetrokken en wordt mandaat verstrekt door het college van burgemeester en wethouders aan de portefeuillehouder voor het op basis van artikel 34 van het Besluit administratieve bepalingen van het wegverkeer plaatsen van verkeerstekens en het uitvoeren van maatregelen voor de maximale duur van 4 maanden.

 

Artikel II Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking op de eerste dag na bekendmaking in het Gemeenteblad.

  

Aldus besloten door het college van burgemeester en wethouders van Kapelle op 19 februari 2019.

 

Burgemeester en wethouders van Kapelle,

De secretaris, De burgemeester,

 

 

Naar boven