Tweede wijziging van het reglement van orde gemeenteraad Wassenaar 2018

De gemeenteraad van Wassenaar;

 

gehoord het presidium in oprichting in haar vergadering van 5 februari 2019;

 

gelet op de artikelen 16, 107, eerste lid en 147, eerste en tweede lid van de Gemeentewet;

besluit:

 

  • I.

    vast te stellen de eerste wijziging van de Verordening presidium 2018.

    [Dit onderdeel van het besluit wordt bekendgemaakt in een ander nummer van het Gemeenteblad.]

     

  • II.

    vast te stellen de tweede wijziging van het reglement van orde gemeenteraad Wassenaar 2018.

ARTIKEL I

Deze wijziging houdt in:

 

Artikel 2 Het presidium komt als volgt te luiden:

 

Artikel 2 Het presidium en het fractievoorzittersoverleg.

 

  • 1.

    Er is een presidium dat bestaat uit de voorzitter en de door raad aangewezen voorzitters van de raadscommissies of bij ontstentenis hun door de raad aangewezen vervangers.

  • 2.

    In een aparte verordening worden de samenstelling, taken en bevoegdheden geregeld.

  • 3.

    Er is een fractievoorzittersoverleg, dat zo dikwijls vergadert als de voorzitter of ten minste drie leden dit noodzakelijk achten. De fractievoorzitters of hun vervanger vergaderen indien meer dan de helft van het aantal fractievoorzitters of hun vervanger aanwezig zijn. Vervanging kan alleen plaatsvinden door leden van de raad.

ARTIKEL 2

Deze tweede wijziging van het reglement van orde gemeenteraad Wassenaar 2018 treedt in werking op de dag na bekendmaking.

 

Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van de gemeenteraad van Wassenaar gehouden op 19 februari 2019.

de griffier,

drs. G. de Schipper-Tinga

de voorzitter,

J.F. Koen

Naar boven