Wijziging Verzameluitvoeringsbesluit krachtens Afvalstoffenverordening Utrecht 2010

Het afdelingshoofd Inzamelen, Markten en Havens, hiertoe gemandateerd door

het college van burgemeester en wethouders;

 

BESLUIT:

1.

Artikel VIII van het Verzameluitvoeringsbesluit krachtens Afvalstoffenverordening Utrecht 2010 als volgt te wijzigen:

 

VIII. Verzameluitvoeringsbesluit krachtens artikel 11, eerste lid, van de Afvalstoffenverordening Utrecht 2010, waarin de dagen en tijden vastgelegd worden waarop huishoudelijke afvalstoffen aan de inzameldienst mogen worden overgedragen of ter inzameling mogen worden aangeboden:

 

• Het inzamelen van huishoudelijk restafval en groente-, fruit- en tuinafval, vindt per wijk plaats, op de dagen zoals weergegeven in de afvalkalender;

• De afvalkalender is terug te vinden op de website van de gemeente en tevens beschikbaar middels een App voor smartphones en tablets.;

• In de binnenstad zamelt de gemeente –met uitzondering van feestdagen- op woensdag oud papier en karton in.

• Het restafval en GFT-afval dat bij elk perceel -met uitzondering van het gebied binnen de Singels in de binnenstad- afzonderlijk wordt ingezameld, kan worden aangeboden vanaf 20.00 uur op de dag voorafgaand aan de dag van inzameling tot uiterlijk 08.00 uur op de dag van inzameling. Voor het gebied binnen de Singels in de binnenstad geldt als tijdstip vanaf 21.30 uur op de dag voorafgaand aan de dag van inzameling tot uiterlijk 08.00 uur op de dag van inzameling.

• Het grof huisvuil en/of grof tuinafval dienen pas op de afgesproken dag bij het perceel ter inzameling te worden aangeboden op de met de inzameldienst afgesproken plaats tussen 07.00 en 08.00 uur;

• Het oud papier en karton dient pas op de dag van inzameling te worden aangeboden tussen 07:00 en 08:00 uur;

• Het is verboden om een inzamelmiddel buiten de tijden, als bedoeld in artikel 11 Afvalstoffenverordening, buiten een perceel te laten staan;

• Het restafval en/of GFT-afval mag slechts aangeboden worden in de wijk waar het perceel, waar genoemd afval vrijkomt, zich bevindt;

• Het gebruikte inzamelmiddel voor het aanbieden van restafval en GFT-afval voor de inzameling bij elk perceel dient zo spoedig mogelijk na lediging doch uiterlijk vóór 24.00 uur op de dag van inzameling van de weg te zijn verwijderd. Het inzamelmiddel dient, met uitzondering van de periode waarbinnen het aanbieden van de afvalstoffen ter inzameling toegestaan is, op het eigen terrein geplaatst te worden. Wanneer er geen sprake is van eigen terrein dient het inzamelmiddel tegen de gevel geplaatst worden;

• Indien het gebruikte inzamelmiddel wordt aangeboden maar niet wordt meegenomen door de inzameldienst, dient deze uiterlijk vóór 24.00 uur op de dag van inzameling van de weg verwijderd te worden;

• De openingstijden van de afvalscheidingstations staan vermeld op de website van de gemeente.

 

2.

Dit besluit treedt in werking op 1 maart 2019.

 

 

Burgemeester en wethouders van Utrecht,

Namens dezen,

Stadsbedrijven,

Afdelingshoofd Inzamelen, Havens en Markten

A. Schrijver

Naar boven