De raad van de gemeente Almelo;
Gezien het voorstel van burgemeester en wethouders van 8 januari 2019 (kenmerk B&W - 1806662);
Overwegende dat
de raad bevoegd is tot het wijzigen van de Financiële verordening gemeente Almelo;
een aanpassing ten aanzien van de frequentie van de tussentijdse rapportages gewenst is;
een aanpassing ten aanzien van de aanleveringstermijnen voor tussentijdse rapportages gewenst is;
Gelet op
Artikel 212 van de Gemeentewet;
Besluit:
Vast te stellen de verordening tot wijziging van de Financiële verordening gemeente Almelo 2017 (Financiële verordening gemeente Almelo 2017 – 1e wijziging).
Artikel
1 Wijziging verordening
De tekst van artikel 6 lid 1 wordt vervangen door: ‘Het college informeert de raad door middel van één of meerdere tussentijdse rapportage(s) over de realisatie van de programmabegroting.’
Onder vernummering van het tweede tot het derde lid (enz..), wordt een nieuw lid 2 toegevoegd, dat luidt: “De frequentie van de tussentijdse rapportages(s) wordt vastgesteld bij raadsbesluit”
Artikel 27 wordt als volgt gewijzigd:
De huidige tekst van artikel 27 wordt ondergebracht in een nieuw lid 1, waarbij de volgende zinsnede vervalt: “tenzij hierover met de raad andere afspraken zijn gemaakt”
Na lid 1 wordt een lid 2 toegevoegd: “2. Uitzondering op lid 1 vormen de tussentijdse rapportages zoals genoemd in artikel 6 van deze verordening. Deze worden uiterlijk vier weken voor de voorziene behandeling in de raad beschikbaar gesteld.”
Er wordt een lid 3 toegevoegd: “Met de raad kunnen afwijkende afspraken worden gemaakt over de termijnen van aanlevering.”
Artikel 2. Inwerkingtreding
Deze verordening treedt, zo nodig met terugwerkende kracht, in werking met ingang van 1 januari 2019.