Gemeenteblad van West Betuwe
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
West Betuwe | Gemeenteblad 2019, 3681 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
West Betuwe | Gemeenteblad 2019, 3681 | Verordeningen |
Verordening van de gemeenteraad van de gemeente West Betuwe houdende regels omtrent commissie en bezwaarschriften Verordening commissie bezwaarschriften gemeente West Betuwe
De raad, het college en de burgemeester van de gemeente West Betuwe, ieder voor zover het hun bevoegdheden betreft;
gelezen het voorstel van de stuurgroep van 14 augustus 2018;
gelet op artikel 7:13 Algemene wet bestuursrecht (Awb), de artikelen 95 en 96 Gemeentewet en artikel 15 Rechtspositiebesluit raads- en commissieleden;
De commissie onderzoekt of de zaak in der minne kan worden geschikt alvorens de zaak in behandeling wordt genomen. De secretaris verricht daartoe de nodige handelingen.
Artikel 8. Uitoefening bevoegdheden
De bevoegdheden ingevolge de hierna genoemde artikelen van de Awb worden voor de toepassing van deze verordening uitgeoefend door de voorzitter van de commissie:
Voor het houden van een zitting is vereist dat de meerderheid van het aantal leden, onder wie in elk geval de voorzitter, of zijn plaatsvervanger, aanwezig is.
Artikel 13. Niet-deelneming aan de behandeling
De voorzitter en de leden van de commissie nemen niet deel aan de behandeling van een bezwaarschrift indien daarbij hun onpartijdigheid in het geding kan zijn. Zij laten zich zo nodig vervangen.
Artikel 18. Uitbrengen advies en verdaging
Indien naar het oordeel van de voorzitter van de commissie de termijn van 12 weken, genoemd in artikel 7:10, eerste lid, van de Awb, ontoereikend is voor achtereenvolgens het uitbrengen van een advies en het nemen van een beslissing, verzoekt hij het verwerend orgaan tijdig de beslissing te verdagen.
De commissie brengt jaarlijks vóór 1 juli aan de bestuursorganen van de gemeente verslag uit van haar werkzaamheden in het voorafgaande kalenderjaar.
Deze verordening treedt in werking op de dag na die waarop zij is bekendgemaakt. Alsdan vervallen de “Verordening commissie bezwaarschriften gemeente Neerijnen 2003”, “Verordening commissie bezwaarschriften gemeente Lingewaal 2017” en “Verordening commissie bezwaarschriften gemeente Geldermalsen 2002”.
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering
van 2 januari 2019, nummer 12
De griffier,
De voorzitter,
Aldus vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders,
in zijn vergadering van …. (datum)
De secretaris De burgemeester
Aldus vastgesteld door de burgemeester,
op …….. (datum) .
De burgemeester
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-3681.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.