Regeling tot eerste wijziging van de Klachtenregeling gemeente Veenendaal

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Veenendaal;

 

Overwegende dat

  • -

    in het Mandaatbesluit ambtelijke organisatie en externen Veenendaal ligt besloten om bevoegd­heden zo laag mogelijk in de organisatie neer te leggen;

  • -

    geen klachtbehandelaar meer is aangewezen bij klachten over ambtenaren bij vier afdelingen die zonder afdelingsmanager werken;

  • -

    het gewenst is de procedureregeling voor de afhandeling van deze klachten te wijzigen;

 

Gelet op

op hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht;

 

Besluit

vast te stellen de Regeling tot eerste wijziging van de Klachtenregeling gemeente Veenendaal (Eerste wijziging van de Klachtenregeling gemeente Veenendaal ).

 

Artikel I Wijziging regeling

De Klachtenregeling wordt als volgt gewijzigd.

 

  • A.

    In artikel 6, derde lid, wordt na de tekst ‘de manager van de betreffende afdeling’ ingevoegd: of de teamcoördinator van de betreffende ambtenaar;

 

  • B.

    In artikel 6, vierde lid, wordt na ‘afdelingsmanager’ de volgende tekst ingevoegd: of een teamcoördinator.

 

Artikel II Inwerkingtreding

Deze regeling treedt in werking op de eerste dag volgend op die van haar bekendmaking.

 

Artikel III Citeertitel

Deze regeling wordt aangehaald als: Eerste wijziging Klachtenregeling gemeente Veenendaal.

 

 

 

Vastgesteld in de vergadering van 5 februari 2019

 

mevrouw drs. A.P.W. van de Klift

secretaris

 

de heer K.J.G. Kats

burgemeester

 

Naar boven