Aanwijzings- en benoemingsbesluiten informatiebeheer Bloemendaal

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Bloemendaal;

 

in de hoedanigheid van zorgdrager voor de archiefbescheiden op basis van artikel 30 van de Archiefwet 1995;

 

gelet op artikelen 31 en 32, derde lid, van de Archiefwet 1995 en artikel 3a van het Archiefbesluit 1995;

besluit:

  • I.

    Als gemeentearchivaris aan te wijzen: de heer Lieuwe Zoodsma, directeur van het Noord-Hollands Archief;

  • II.

    Als archiefbewaarplaats aan te wijzen: Het Noord-Hollands Archief, Jansstraat 40 te Haarlem en Kleine Houtweg 18 te Haarlem;

  • III.

    Een Strategisch informatieoverleg (SIO) in te stellen waarin zitting hebben:

    De gemeentesecretaris van Bloemendaal

    De gemeentearchivaris

    Het afdelingshoofd Informatievoorziening

    De Chief Information Security Officer/Functionaris Gegevensbescherming

    De vakspecialist Documentaire Informatievoorziening.

  • IV.

    Dat dit besluit in werking treedt op 1 januari 01-01-2020 en wordt aangehaald als:

    Aanwijzings- en benoemingsbesluiten informatiebeheer gemeente Bloemendaal 2019.

Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van Bloemendaal op 17-12-2019.

Burgemeester,

Secretaris,

Bezwaar maken besluit gemeente

Zo werkt het

  • U kunt bezwaar maken als u het niet eens bent met een besluit van de gemeente

  • Na bekendmaking van het besluit heeft u 6 weken de tijd om het bezwaar in te dienen

  • Let op: Komt uw bezwaarschrift te laat binnen dan kan besloten worden het niet inhoudelijk in behandeling te nemen

  • Een bezwaar moet u schriftelijk indienen

  • Bezwaar maken tegen de WOZ of andere gemeentebelastingen is apart geregeld en doet u via gbkz.nl

Vermeld in uw bezwaar:

  • Uw naam en adres

  • Datum waarop u uw bezwaar schrijft

  • Omschrijving van het besluit waar u bezwaar tegen maakt (stuur ook een kopie mee van het besluit)

  • Reden en onderbouwing waarom u het niet eens bent met het besluit

  • Uw handtekening

Bezwaar opsturen

Naar het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen. Dat kan zijn het college, burgemeester of gemeenteraad. Adres: Postbus 201, 2050 AE Overveen.

Procedure

  • De bezwaarschriftencommissie nodigt u en eventuele belanghebbenden uit voor een hoorzitting. In uitzonderlijke gevallen kan de commissie afzien van het houden van een hoorzitting

  • De bezwaarschriftencommissie stelt een advies op voor het betreffende bestuursorgaan over het ingediende bezwaarschrift

  • Het verslag en het advies van de hoorzitting wordt - voordat het bestuursorgaan een besluit neemt op het bezwaar - ter kennisneming aan u en eventuele belanghebbenden toegestuurd

  • Het bestuursorgaan neemt (na het advies van de commissie) een besluit op uw bezwaarschrift

  • Het besluit blijft (met uitzondering van omgevingsvergunningen voor het kappen van bomen) geldig totdat er over uw bezwaar is beslist

Voorlopige voorziening

Heeft uw bezwaar spoed dan kunt u een voorlopige voorziening vragen bij de rechtbank Haarlem (nadat u eerst een bezwaarschrift bij de gemeente heeft ingediend). De rechter beslist dan of er gewacht moet worden met de uitvoering van het besluit. U betaalt kosten aan de rechtbank als u vraagt om een voorlopige voorziening (griffierecht). U kunt een voorlopige voorziening op 2 manieren indienen:

Naar boven