Wijziging Attributie-, Mandaat-, Volmacht- en Machtigingenbesluit gemeente Lopik 2018

De burgemeester en het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Lopik, ieder voor zover het de eigen bevoegdheid betreft;

gelezen het advies aan het college d.d. 11 december 2019 met kenmerk 0331550496/0331550497;

b e s l u i t e n :

 - - - - - - - - - - -

  • I.

    Hoofdstuk 1, Paragraaf 9, Personeel en Organisatie, van het Attributie-, Mandaat-, Volmacht- en Machtigingenbesluit gemeente Lopik 2018 als volgt te wijzigen:

    Artikel 28, eerste lid Bevoegdheden gemeentesecretaris wordt als volgt gewijzigd, waarbij de rode tekst in de plaats komt van de doorgehaalde tekst, dan wel alleen als nieuwe tekst wordt toegevoegd:

    • 1.

      Aan de gemeentesecretaris worden verleend alle collegebevoegdheden tot uitvoering en toepassing in individuele gevallen voor alle functionarissen van de gemeente Lopik met betrekking tot:

      • a.

        het binnen de vastgestelde formatie (formatieruimte en functieprofielen) aangaan van een tijdelijke arbeidsovereenkomst en van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, het verlengen van een tijdelijke arbeidsovereenkomst; het niet verlengen van een tijdelijke arbeidsovereenkomst zodat deze van rechtswege eindigt op de in de arbeidsovereenkomst opgenomen einddatum; het doen van een wettelijke aanzegging in de zin van artikel 7:688 Burgerlijk Wetboek en het opzeggen van een arbeidsovereenkomst in de proeftijd in de zin van artikel 7:676 Burgerlijk Wetboek;

      • b.

        het toekennen van de functionele schaal, van een extra periodiek, de topgratificatie, de functioneringstoelage, alsmede het niet toekennen van een periodiek;

      • c.

        het beslissen op verzoeken tot verrichten van nevenwerkzaamheden;

      • d.

        het toekennen van toelage onregelmatige dienst als bedoeld in punt 3.11 van de Cao Gemeenten;

      • e.

        het toekennen van de toelage beschikbaarheidsdienst als bedoeld in punt 3.13 van de Cao Gemeenten;

      • f.

        het ontzeggen van de toegang tot het werkterrein aan een functionaris;

      • g.

        het beslissen over ontslag aan functionarissen, uitgezonderd ontslag op grond van reorganisatie en wegens onbekwaamheid of ongeschiktheid; alle collegebevoegdheden tot uitvoering en toepassing van de werkloosheids- en uitkeringsregeling; alle collegebevoegdheden tot het besluiten tot het schorsen van de medewerker vanwege het handelen in strijd met goed werknemerschap (Burgerlijk Wetboek, artikel 7:611) en/of in strijd met het personeelshandboek en de Ambtenarenwet 2017; 

      • h.

        alle collegebevoegdheden tot uitvoering en toepassing van aanspraken bij ziekte;

      • i.

        alle collegebevoegdheden tot uitvoering en toepassing van seniorenmaatregelen, als bedoeld in het seniorenbeleid van de gemeente Lopik.

 

  • II.

    Hoofdstuk 1, Paragraaf 9, Personeel en Organisatie, van het Attributie-, Mandaat-, Volmacht- en Machtigingenbesluit gemeente Lopik 2018 als volgt te wijzigen, waarbij de rode tekst in de plaats komt van de doorgehaalde tekst, dan wel de doorgehaalde tekst dient te worden weggehaald:

    Artikel 29 Bevoegdheden afdelingshoofd wordt als volgt gewijzigd, waarbij de rode tekst in de plaats komt van de doorgehaalde tekst, dan wel de doorgehaalde tekst dient te verdwijnen:

     

     Aan het afdelingshoofd worden verleend alle collegebevoegdheden tot uitvoering en toepassing in individuele gevallen voor functies beneden het niveau van afdelingshoofd / teamleider voor wat betreft:

    • a.

      het verminderen van de arbeidsuren;

    • b.

      het toekennen van studiefaciliteiten;

    • c.

      het toekennen van verlof (uitsluitend overeenkomstig Cao Gemeenten;

    • d.

      het vaststellen van een persoonlijk ontwikkelplan (POP);

    • e.

      het maken van afspraken over de werktijden van een functionaris

    • f.

      het aangaan van tijdelijke arbeidsovereenkomsten bij, stageplaatsen en werkervaringsplaatsen na goedkeuring door het managementteam;

    • g.

      het aangaan van overeenkomsten voor externe inhuur na goedkeuring door het managementteam;

    • h.

      het detacheren van eigen personeel na goedkeuring door het managementteam;

    • i.

      het (tijdelijk) uitbreiden van uren van vast personeel indien er geen sprake is van formatie-uitbreiding na goedkeuring door het managementteam;

    • j.

      het verlenen van ontslag op eigen verzoek en bij ouderdoms- en invaliditeitspensioen;

    • k.

      alle collegebevoegdheden tot uitvoering en toepassing van aanspraken bij ziekte;

    • l.

      Het verstrekken van verklaringen t.b.v. belastingdienst, ABP e.d..*

voor zover deze betrekking hebben op de eigen afdeling.

 

  • III.

    “Ondermandaten hoofdstuk 1” als volgt te wijzigen, door een nieuw ondermandaat op te nemen:

 

29, sub k

Het verstrekken van verklaringen t.b.v. belastingdienst, ABP e.d.

C of Bgm

De functionaris P&O

 

 

  • IV.

    Dit besluit in werking te laten treden op 1 januari 2020.

  • V.

    Dit besluit te publiceren in het huis-aan-huisblad als bedoeld in artikel 3:40 van de Awb.

Aldus vastgesteld op/in de vergadering van 17 december 2019,

Hoogachtend,

de burgemeester,

(dr. L.J. de Graaf)

het college van burgemeester en wethouders van Lopik;

de secretaris,

(mr. E.T. Halman, MBA)

de burgemeester,

(dr. L.J. de Graaf)

Naar boven