Gemeenteblad van Uden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Uden | Gemeenteblad 2019, 318057 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Uden | Gemeenteblad 2019, 318057 | Overige besluiten van algemene strekking |
Het College van burgemeester en wethouders, de burgemeester van de gemeente Uden en de burgemeester als vertegenwoordiger van de rechtspersoon gemeente Uden, ieder zoveel zijn bevoegdheid betreft;
overwegende dat de mandaatregeling wordt aangepast naar aanleiding van de Wet normalisering rechtspositie ambtenaren;
gelet op de afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht, de artikelen 59a en 171 van de Gemeentewet, artikel 3:60 Burgerlijk Wetboek en artikel 10 van de Organisatieregeling 2011;
Artikel 2. Verlening van bevoegdheden exclusief aan de algemeen directeur
De algemeen directeur is exclusief bevoegd tot het in naam van respectievelijk de gemeente, het college en de burgemeester:
ter uitvoering van de regelingen uit het Mandaatregister overeenkomstig navolgend artikel 3.
Artikel 3. Verlening van bevoegdheden aan leidinggevenden
De leidinggevende is bevoegd tot het in naam van de gemeente, het College, respectievelijk de burgemeester uitvoeren van de regelingen zoals vermeld in het bij dit artikel behorende Mandaatregister, dan wel tot het uitvoeren van bevoegdheden zoals die aan hem met instemming van het College zijn verleend op basis van een Mandaatbesluit van de gemeenteambtenaar die volgens de Gemeentewet belast is met de heffing of invordering van gemeentelijke belastingen.
Onder de regelingen als bedoeld in het eerste lid wordt mede begrepen:
de vermelde regeling in het Mandaatregister met inbegrip van de wettelijke regeling die de invoering, aanpassing of overgang hiervan regelt, de hieruit voortkomende algemene maatregelen van bestuur, alsmede de algemeen verbindende voorschriften, beleidsregels, andere besluiten van algemene strekking en nadere regels die hun grondslag of verwantschap aan deze wettelijke regeling ontlenen;
Artikel 4. Verlening van bevoegdheden aan overige functionarissen
De leidinggevende kan voor zijn bevoegdheid tot het uitvoeren van de publiekrechtelijke en privaatrechtelijke rechtshandelingen ondermandaat verlenen respectievelijk volmacht geven aan de onder zijn leiding staande functionarissen. Hierbij behoeft de teamleider en projectleider de instemming van het verantwoordelijke afdelingshoofd, respectievelijk afdelingshoofden.
Burgemeester en wethouders van Uden
de secretaris
drs. D. van Deurzen
de burgemeester
drs. H.A.G. Hellegers
de burgemeester
drs. H.A.G. Hellegers
Krachtens de Algemene wet bestuursrecht kunnen belanghebbenden tegen dit besluit binnen zes weken na de dag van bekendmaking een bezwaarschrift indienen bij het College van burgemeester en wethouders c.q. de burgemeester, Postbus 83, 5400 AB Uden.
Tevens kan de voorzieningenrechter van de rechtbank, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch, worden gevraagd een voorlopige voorziening te treffen.
Mandaatregister behorend bij artikel 3 van de Mandaatregeling
De leidinggevende is bevoegd tot het uitvoeren van:
I. op het terrein van algemeen publiekrecht
II. op het terrein van personeel en organisatie
III. op het terrein van privaatrecht en strafrecht
IV. op het terrein van (de afdeling) Publiekszaken (PZ)
Vreemdelingenwet 2000 voor werkzaamheden i.h.k.v. het vreemdelingenloket, als vermeld in het ondermandaat van de burgemeester, verleend met het (college)besluit van 6 april 2004, en op grond van laatstgenoemd besluit inclusief de taken uit de samenwerkingsovereenkomst vreemdelingendienst met de gemeente Boekel;
V. op het terrein van (de afdeling) Maatschappelijke Dienstverlening (MD) inclusief sociale zaken
VI. op het terrein van (de afdeling) Ruimte, inclusief ruimtelijke ordening, grondzaken, vastgoed, bouwen, milieu en openbare werken
Instructie t.b.v. P&O-verwerking en -beheer van bevoegdhedenformulier en/of legitimatiebewijs
Het ingevulde formulier (evt. met foto) ter verwerking aanbieden bij P&O voor registratie in het personeelsdossier en ter inzage op intranet Bevoegdhedenregister, en (jaar)nummertoekenning aan het legitimatiebewijs. Bij einde dienstverband dan inname van dit bewijs en wijziging van de registratie.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-318057.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.