Wijziging Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Koggenland 2019

Burgemeester en wethouders van de gemeente Koggenland;

hebben het voorstel van de afdeling Advies & Ondersteuning van 21 november 2019 gelezen, en;

 

besluiten:

in aanvulling op het door het college eerder vastgestelde Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Koggenland 2019 d.d. 19 maart 2019 (hierna: Mandaatstatuut 2019):

  • 1.

    gelet op artikel 10:3 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) en artikelen 15, eerste lid en/of tweede lid, jo. 18, eerste lid, onder d, van de Wegenverkeerswet 1994 (WVW), het nemen en intrekken van (al dan niet tijdelijke) verkeersbesluiten te mandateren aan de Teammanager Openbare Inrichting en Beheer;

  • 2.

    de algemene richtlijnen voor uitoefening van een mandaat, zoals opgenomen in het Mandaatstatuut 2019, van toepassing te verklaren op de hierboven onder 1 genoemde mandatering;

  • 3.

    het nemen van een besluit tot het aangaan, wijzigen, verlengen of (tussentijds) beëindigen van een overeenkomst van opdracht te mandateren aan de Algemeen directeur/Gemeentesecretaris;

  • 4.

    de bij dit advies gevoegde bijlagen 1 en 2 bij het Mandaatstatuut 2019, ter vervanging van de eerder bij het Mandaatstatuut 2019 vastgestelde bijlagen, vast te stellen.

Burgemeester en wethouders van Koggenland,

datum 3 december 2019

de gemeentesecretaris,

A.M.T. Beuker

de burgemeester,

J. Franx

Bijlage 1: Vertegenwoordiging in rechte  

Het vertegenwoordigen van de gemeente of een bestuursorgaan van de gemeente in woord en geschrift in alle soorten rechtsgedingen (waaronder bezwaar- en beroepsprocedures) en bij alternatieve vormen van geschillenbeslechting (zoals mediation en arbitrage):

  • Alle wethouders

  • Burgemeester

  • Algemeen directeur/Gemeentesecretaris

  • Alle Afdelingshoofden

  • Senior Beleidsmedewerker Wonen en Ondernemen

  • Beleidsmedewerker RO

  • Juridisch controller

  • Jurist Omgevingsrecht

  • Handhavingsjurist

  • Juridisch medewerker Wonen en Ondernemen

  • Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening

  • Medewerker Ruimtelijke Ordening

  • Medewerker Gemeentelijk Woningbedrijf

  • Beleidsmedewerker Financiën

  • Manager Zorgteam

  • Coördinator Zorgteam

  • Juridisch kwaliteitsmedewerker

  • Juridisch adviseur

  • Medewerker Integrale veiligheid

  • Beleidsmedewerker P&O

  • P&O-adviseur

 

Bijzonderheden:

  • Voordat op verzoek van (een bestuursorgaan van) de gemeente Koggenland een gerechtelijke procedure wordt gestart, dient het bevoegde gezag eerst een procesbesluit te nemen (artikel 160, eerste lid, onder f, Gemeentewet). Bij het voeren van verweer is het nemen van een procesbesluit – voor zover het zijn/haar afdeling en expertise betreft - gemandateerd aan de hierboven genoemde functies.

  • De vertegenwoordiging vindt plaats in overleg met de afdeling Juridische Zaken en - bij politieke of anderszins gevoelige zaken - de verantwoordelijke portefeuillehouder.

  • Met inachtneming van artikel 160, eerste lid, onder f, Gemeentewet heeft de gemeenteraad op 12 februari 2007 het college gemachtigd om namens de raad te besluiten tot het voeren van en het nemen van de daarbij behorende beslissingen ter voorbereiding, ter voorkoming of ter beëindiging van bestuursrechtelijke procedures en het instellen van alle rechtsmiddelen in alle instanties zowel eisend als verwerend.

Bijlage 2: Overzicht functies binnen de gemeentelijke organisatie die een directe relatie hebben tot dit besluit  

[Om privacyredenen is Bijlage 2 niet online te raadplegen. Voor vragen over de functies die binnen de gemeentelijke organisatie een directe relatie hebben tot dit besluit, kunt u contact opnemen via info@koggenland.nl ].

Naar boven