Mandaat- en volmachtbesluit gemeente Simpelveld 2010, zesde wijziging

Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester, ieder voorzover het zijn eigen bevoegdheden betreft,

 

Gelet op de Gemeentewet, artikel 160 en de Algemene wet bestuursrecht, artikelen 10:1 t/m 10:12;

 

Besluiten:

 

Vast te stellen het navolgende besluit tot:

 

Wijziging van het Mandaat- en volmachtbesluit gemeente Simpelveld 2010 (6e wijziging)

Artikel I  

In artikel 10 lid 1 is toegevoegd bij mandaat genomen A besluiten.

In artikel 10 lid 1 is twee weken gewijzigd in vier weken.

In artikel 10 lid 2 is toegevoegd bij mandaat genomen A besluiten.

In artikel 10 lid 2 is een week gewijzigd in drie weken.

In artikel 10 lid 3 is opgenomen. De verslaglegging zal plaatsvinden via het bestaand format maandlijst.

Artikel II  

Het Mandaat- en volmachtbesluit gemeente Simpelveld 2010 wordt als volgt gewijzigd:

 

  • A.

    In de bijlage (lijst mandaten en volmachten gemeente Simpelveld) worden de volgende wijzigingen aangebracht

    • a.

      Voor de bevoegdheid 1.1. wordt weggehaald de functie coördinator vth, procescoördinator sociaal domein, beleidsadviseur bedrijfsvoering, medewerker juridische kwaliteitszorg en concernstaf/concernadviseur en toegevoegd de functie secretaris intergemeentelijke bezwaarschriftencommissie’

    • b.

      Voor de bevoegdheden 1.2, 1.4 t/m 1.12, 1.15, 1.16, 1.17.1 t/m 1.18 wordt weggehaald de functie ‘coördinator concernstaf/ concernadviseur’;

    • c.

      Voor bevoegdheid 1.6 en 1.11 wordt de functie ‘beleidsadviseur bedrijfsvoering’ weggehaald en toegevoegd de functie concernjurist.

    • d.

      Voor bevoegdheid 1.16 is Wbp vervangen door Avg. De functies klantadviseur A, B en medewerker klantcontactcentrum A zijn weggehaald en de functie procescoördinator sociaal domein is toegevoegd.

    • e.

      De volgende bevoegdheid wordt nieuw toegevoegd: 1.20.

    • f.

      Bevoegdheid 2.1 en 2.2. worden gesplitst in 2.1, 2.1a, 2.2 en 2.2a.. Bij 2.1a en 2.2a vervalt de functie klantadviseur A en medewerker contactcentrum A. Bij 2.1, 2.1a, 2.2 en 2.2a. vervalt de functie procescoördinator en wordt de functie coördinator VTH toegevoegd.

    • g.

      Voor bevoegdheid 3.18 worden weggehaald de functies klantadviseur A en klantadviseur B.

    • h.

      Bij 3.25 en 3.26 wordt toegevoegd de functie medewerker KCC A.

    • i.

      Bij 4.6. wordt toegevoegd de functie coördinator beheer openbare ruimte.

    • j.

      4.7 wordt geheel weggehaald uit de mandaatregeling.

    • k.

      Bevoegdheid 5.24 wordt weggehaald uit de mandaatregeling en vervangend door het verlenen van mandaat door het college voor vergunningverlening op grond van de Leegstandswet aan afdelingsmanager dienstverlening en de coördinator vth..

    • l.

      De omschrijving in 5.27 is geactualiseerd.

    • m.

      De bevoegdheid in 5.29 is nieuw.

    • n.

      Bij bevoegdheid 5.43 is de afdelingsmanager leefomgeving toegevoegd.

    • o.

      Bij 6.1 en 6.3. is 6.1a en 6. 3a toegevoegd vanwege een splitsing van de soort besluiten. De bevoegdheid van de procescoördinator is bij 6.1 weggehaald. De bevoegdheid van de klantadviseur A is bij 6.3 weggehaald.

    • p.

      De bevoegdheid 7.8 is toegevoegd.

    • q.

      De bevoegdheid bij 8.5 is nader omschreven en de functie procescoördinator sociaal domein is toegevoegd.

    • r.

      De omschrijving in 8.5 c is aangepast met en trapliften.

    • s.

      De bevoegdheid 8.5d is nieuw toegevoegd.

    • t.

      Bij de bevoegdheid 8.8 is de functie procescoördinator sociaal domein toegevoegd en invalidenparkeerkaart gewijzigd in gehandicaptenparkeerkaart. De functies medewerker klantcontactcentrum A en klantadviseur B zijn weggehaald.

    • u.

      De oude bevoegdheid 8.9 is verplaatst naar 11.3 en de bevoegdheden 8.9, 8.10 en 8.11 zijn nieuw toegevoegd.

    • v.

      De bevoegdheden 11.1 tot en met 11.2 en 11.4 zijn nieuw toegevoegd. De bevoegdheid 11.3 was voorheen 8.9 (oude versie).

    • w.

      Bij bevoegdheid 12.6, 12.7, 12.10 tot en met 12.16, 12.19, 12.21 tot en met 12.23, 12.25 tot en met 12.26, 12.28 tot en met 12.29 en 12.31 is de functie concernadviseur en coördinator concernstaf weggehaald en vervangen door coördinator personeel en organisatie.

    • x.

      Bevoegdheid 12.8 t/m 12.23 alsmede 12.26 t/m 12.29 zijn tekstueel aangepast in verband met de invoering van de WNRA.

    • y.

      Bevoegdheid 12.25 is vervallen.

    • z.

      Bij de externe bevoegdheden onder 16.10.1, 16.10.2 en 16.10.4 is Nuth verwijderd.

  • B.

    Aan het te wijzigen besluit wordt de volgende toelichting meegegeven:

    Met de zesde wijziging van dit besluit worden in de bijlage (de mandaatlijst) een aantal nieuwe bevoegdheden opgenomen en wordt een onderverdeling gemaakt tussen A en B mandaatbesluiten. Ook is de tekst van de bijlage op een aantal plaatsen geactualiseerd en redactioneel verbeterd.

Artikel III Citeertitel

Dit besluit kan worden aangehaald als: Besluit 6e wijziging van het Mandaat- en volmachtbesluit gemeente Simpelveld 2010.

Artikel IVI Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2020.

Simpelveld, 17 december 2019

Burgemeester en wethouders van Simpelveld,

de secretaris,

mw. mr. M. Liu

de burgemeester,

mr. R. de Boer

De burgemeester van Simpelveld,

mr. R. de Boer

Naar boven