1e Wijzigingsverordening commissie bezwaarschriften Utrechtse Heuvelrug 2017

De raad van de gemeente Utrechtse Heuvelrug;

 

Gelet op ;

 

De Verordening commissie bezwaarschriften Utrechtse Heuvelrug 2017

 

BESLUIT

 

Over te gaan tot vaststelling van de volgende wijzigingsverordening:

 

1e Wijzigingsverordening commissie bezwaarschriften Utrechtse Heuvelrug 2017

Artikel I Wijzigingen

De Verordening commissie bezwaarschriften Utrechtse Heuvelrug 2017 wordt als volgt gewijzigd:

 

A Artikel 2 wordt als volgt gewijzigd:

 

  • -

    Lid 2 vervalt;

  • -

    Lid 3 wordt vernummerd tot lid 2. Hierin vervalt na ‘belastingen’, ‘of’ en wordt na zaken ‘en de Participatiewet’ toegevoegd;

  • -

    Een nieuwe lid 3 wordt toegevoegd en komt te luiden: ‘In plaats van het horen en adviseren over een bezwaarschrift door de commissie kan, met betrekking tot door het bestuursorgaan bij afzonderlijk besluit daartoe aangewezen categorieën van bezwaarschriften, het horen en adviseren ambtelijk plaatsvinden’.

  • -

    Lid 4 vervalt.      

B Artikel 3 wordt als volgt gewijzigd:

 

  • -

    In lid 2 vervalt na ‘ontslagen’, ‘met uitzondering van de voorzitter en de leden belast met de advisering over bezwaarschriften inzake personele aangelegenheden’;

  • -

    Lid 3 vervalt;

  • -

    Lid 4 wordt vernummerd tot lid 3 en komt te luiden: De voorzitter en leden mogen geen dienstverband hebben met de gemeente Utrechtse Heuvelrug;

  • -

    Lid 5 wordt vernummerd tot lid 4 en komt te luiden: De voorzitter en leden mogen niet woonachtig zijn in de gemeente Utrechtse Heuvelrug.

  • -

    Lid 6 wordt vernummerd tot lid 5. 

C In artikel 12 vervalt na ‘gehoord’, ‘Horen inzake personele aangelegenheden gebeurt door een voltallige commissie’.

 

D In artikel 15 vervalt na ‘geluidsopname’, ‘die op verzoek aan de belanghebbende(n) ter beschikking kan worden gesteld’.

 

E In artikel 18 wordt na ‘wordt, ‘eventueel’ toegevoegd.

 

F In artikel 19 vervalt na ‘kalenderjaar’, ‘Werkzaamheden in zaken met betrekking tot personele aangelegenheden worden in een apart jaarverslag beschreven’.

Artikel II Overgangsrecht

Bezwaarschriften die zijn ingediend vóór de inwerkingtreding van deze wijzigingsverordening worden afgehandeld volgens het recht zoals dat gold vóór de inwerkingtreding van deze wijzigingsverordening.

Artikel III Inwerkingtreding

Deze wijzigingsverordening treedt in werking op 1 januari 2020.

Artikel IV Citeertitel

Deze verordening wordt aangehaald als: Eerste wijzigingsverordening commissie bezwaarschriften Utrechtse Heuvelrug 2017

 

Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van 28 november 2019.

 

de raad

de griffier,

W. Hooghiemstra

de voorzitter,

G.F. Naafs

het college

secretaris,

drs. M.J.T.H. Havekes 

burgemeester,

G.F. Naafs

de burgemeester

burgemeester,

G.F. Naafs

de leerplichtambtenaar,

J. van Dam

Y. den Hartog

Naar boven