Gemeenteblad van Beekdaelen
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Beekdaelen | Gemeenteblad 2019, 30979 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Beekdaelen | Gemeenteblad 2019, 30979 | Overige besluiten van algemene strekking |
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Beekdaelen houdende regels omtrent budgethouders Budgethoudersregeling gemeente Beekdaelen 2019
Regeling budgethouders gemeente Beekdaelen 2019
Burgemeester en wethouders van de gemeente Beekdaelen;
gelet op de Financiële verordening gemeente Beekdaelen als bedoeld in artikel 212 van de Gemeentewet en de Controleverordening gemeente Beekdaelen als bedoeld in artikel 213, lid 1 van de Gemeentewet, vastgesteld door de raad op ……..;
vast te stellen: de "Regeling budgethouders gemeente Beekdaelen 2019,
In deze regeling wordt verstaan onder:
een doelmatige, doeltreffende en rechtmatige besteding van de budgetten:Onder doelmatig wordt verstaan het realiseren van bepaalde prestaties binnen een bepaalde tijd met een zo beperkt mogelijke inzet van middelen. Met doeltreffende besteding wordt bedoeld de mate waarin de beoogde maatschappelijke effecten van het beleid ook daadwerkelijk worden behaald. Onder rechtmatige besteding wordt verstaan het in overeenstemming met wet- en regelgeving, waaronder ook interne gemeentelijke regels, raads- en collegebesluiten, besteden van gelden.
Artikel 4. Verantwoordelijkheden budgethouder
Op basis van onder lid 3 genoemde rapportages worden de tussentijdse rapportages aan de raad als bedoeld in de Financiële verordening gemeente Beekdaelen opgesteld. Rapportage en informatie aan de raad vindt plaats met inachtneming van het bepaalde in artikel 6 van de Financiële verordening gemeente Beekdaelen. Deze verantwoording vindt in ieder geval plaats via de zogenaamde 1e marap/burap (stand van zaken t/m april) en de 2e marap/burap (stand van zaken t/m september) van het lopende begrotingsjaar.
Artikel 6. Verplichtingenadministratie
Bij het aangaan van verplichtingen met financiële consequenties, dan wel bij het bekend worden van te ontvangen rechten, houdt de budgethouder een verplichtingen¬administratie m.b.t. het aan hem toegewezen budget in de financiële administratie bij.
Artikel 7. Begrotingswijzigingen en verschuivingen
Artikel 8. Fiattering en betaalbaarstelling van facturen
De medewerkers belast met de financiële administratie van de afdeling bedrijfsvoering toetsen, alvorens tot betaling wordt overgegaan, of de betalingsstukken voldoen aan de formele vereisten waaronder in ieder geval worden verstaan de vereisten die aan een factuur in het kader van BTW moeten worden gesteld.
Verplichtingen, anders dan die ten laste van budgetten die bestaan op basis van een vastgesteld krediet, worden ten behoeve van het dienstjaar aangegaan en ten laste van de betreffende jaarrekening gebracht indien de activiteit in het dienstjaar heeft plaats gevonden of de beoogde prestatie in dat jaar is geleverd.
Artikel 11. Overdracht van bevoegdheden
Budgetverantwoordelijkheid is ondeelbaar, in die zin, dat het niet is toegestaan, dat twee of meer budgethouders dezelfde verantwoordelijkheid hebben voor één taak met bijbehorend budget.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-30979.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.