Besluit van het hoofd Sociale Zaken van de gemeente Sittard-Geleen houdende regels omtrent ondermandaat aan deadministratief medewerker Jeugd, de medewerker administratie Jeugd, de administratief medewerker Leerplicht (A) en de administratief medewerker (B) Team Jeugd Unit Administratie Jeugd/Leerplicht

Het Hoofd Sociale Zaken, J.A.M. Heesen

 

Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II;

 

Gezien:

 

  • -

    het Besturings- en Managementconcept, waarin de besturings- en managementfilosofie van de gemeente Sittard-Geleen is beschreven;

  • -

    het Organisatiebesluit gemeente Sittard-Geleen 2013, waarin de structuur van de organisatie, alsmede taken van de organisatiedelen zijn uitgewerkt en vastgelegd;

  • -

    de Budgetregeling gemeente Sittard-Geleen, waarin budgetten aan taken en functies worden toegekend;

  • -

    het P&C-besluit gemeente Sittard-Geleen, waarin sturing, beheersing, verantwoording en controle is vastgelegd;

 

Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het Hoofd Sociale Zaken, conform het bepaalde in artikel 3 van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II, gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden;

 

BESLUIT:

Artikel 1. Ondermandaat

  • 1.

    De administratief medewerker Jeugd, de medewerker administratie Jeugd *) ,

    de administratief medewerker Leerplicht (A) **) en de administratief medewerker (B) **) heeft mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten en het afdoen van daarmee verband houdende stukken betreffende de volgende aangelegenheden

    • uitbetalen van de PGB’s die gebaseerd zijn op besluiten van de Jeugdwet;

    • uitvoering geven aan de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG);

    • voeren van correspondentie in het kader van de voorbereiding en uitvoering van te nemen respectievelijk genomen besluiten, alsmede de afdoening van overige correspondentie van eenvoudige en uitvoerende aard;

    • verlangen van schriftelijke machtiging (artikel 2:1 lid 2 Awb);

    • doorzenden van geschriften naar het bevoegde bestuursorgaan, het daarvan mededeling doen aan de afzender en waar nodig terugzenden van geschriften aan de afzender (artikel 2:3 Awb);

    • stellen van een termijn aan een adviseur (artikel 3:6 Awb);

    • besluiten tot het niet in behandeling nemen van een aanvraag (artikel 3:18 leden 1 en 2 Awb juncto artikel 4:5 Awb);

    • afwijzen van een herhaalde aanvraag (artikel 4:6 Awb);

      *) Functieboek 2019.003 mdw adm Jeugd A **) adm mdw Leerplicht A en B

    • in de gelegenheid stellen van aanvrager en/of belanghebbende zijn zienswijze naar voren te brengen (artikel 4:7, 4:8, 4:11 en 4:12 Awb);

    • stellen van een redelijke termijn waarbinnen de beschikking tegemoet kan worden gezien (artikel 4:14 Awb);

    tenzij bij wet anders is bepaald.

  • 2.

    Het hoofd kan ten aanzien van de uitoefening van het mandaat nadere richtlijnen geven.

Artikel 2. Ondertekening

De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:

“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”, respectievelijk “De Burgemeester van Sittard-Geleen”,

“namens deze,”

gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde,

de handtekening van deze (onder)gemandateerde,

en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.

Artikel 3. Verantwoording

De ondergemandateerde functionaris legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:

  • Regulier overleg tussen teammanager en in artikel 1 genoemde functionaris;

  • Ad hoc overleg tussen teammanager en in artikel 1 genoemde functionaris (bij spoedeisende zaken).

Artikel 4. Bekendmaking en inwerkingtreding

  • 1.

    Bekendmaking vindt plaats door publicatie in het elektronisch gemeenteblad en op internet.

  • 2.

    Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de dag van bekendmaking in het elektronisch gemeenteblad.

Sittard-Geleen, 04-12-2019

Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen/de Burgemeester van Sittard-Geleen

Namens deze(n),

Hoofd Sociale Zaken

J.A.M. Heesen

Goedkeuring:

Voor akkoord

Sittard-Geleen,

De gemeentesecretaris van Sittard-Geleen,

Mr. G.J.C. Kusters

Naar boven