Gemeenteblad van Apeldoorn
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Apeldoorn | Gemeenteblad 2019, 305048 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Apeldoorn | Gemeenteblad 2019, 305048 | Verordeningen |
Regeling Adviesraad Sociaal Domein Apeldoorn
Regeling Adviesraad Sociaal Domein Apeldoorn
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Apeldoorn;
Gelet op artikel 150.1 Gemeentewet, artikel 2.1.3 Wet maatschappelijke ondersteuning 2015, artikel 2.10 Jeugdwet en artikel 47 Participatiewet;
Vast te stellen de volgende Regeling Adviesraad Sociaal Domein Apeldoorn
Artikel 1 Begripsomschrijvingen
De benoeming en het ontslag van leden gebeurt door het college op voordracht van de adviesraad. Het college kan een voordracht, gemotiveerd, afwijzen. De zittingsduur van de leden en de voorzitter bedraagt, behoudens tussentijds aftreden, vier jaar. De leden en de voorzitter zijn voor één zittingsduur herbenoembaar. De adviesraad stelt een rooster van aftreden vast waarbij zorg wordt gedragen voor behoud van voldoende continuïteit van de adviesraad.
Alle leden van de adviesraad zijn stemgerechtigd. Alle besluiten worden met meerderheid van stemmen genomen, op voorwaarde dat tweederde van de leden in de vergadering aanwezig is. Indien ter vergadering tweederde van de leden niet aanwezig kan zijn, kan een voorgenomen besluit schriftelijk aan de niet-aanwezige leden worden voorgelegd, dit ter beoordeling van de voorzitter.
Het college draagt er zorg voor dat alle relevante informatie die nodig is om naar behoren te adviseren tijdig aan de adviesraad wordt verstrekt. De informatievoorziening vindt in een zodanig vroeg stadium plaats, dat adviseren door de adviesraad zinvol is en nog in de besluitvorming kan worden meegewogen.
Naast de informatie die van het college wordt ontvangen verzamelt de adviesraad voor een adequate uitoefening van zijn taak informatie ‘in het veld’. De adviesraad ontwikkelt en onderhoudt daarbij zelf een informatienetwerk met belanghebbenden, belangenbehartigers, en andere relevante personen en organisaties. De wijze waarop dit contact met de achterban wordt vormgegeven, bepaalt de adviesraad zelf.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-305048.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.