Artikel 1 Begripsbepaling
In dit besluit wordt verstaan onder:
gemandateerde: juridisch medewerker en juridisch adviseur II en III;
mandaatgever: de door het college van burgemeester en wethouders aangewezen secretaris van de Commissie voor bezwaarschriften gemeente Midden-Groningen;
verordening: de Verordening Commissie voor bezwaarschriften gemeente Midden-Groningen 2018;
wet: de Algemene wet bestuursrecht.
Artikel 2 Mandaatverlening
Mandaatgever verleent mandaat aan de gemandateerde tot:
het verlangen van een schriftelijke machtiging van een gemachtigde als bedoeld in artikel 2:1, tweede lid van de wet;
het stellen van een nadere termijn aan de indiener van een bezwaarschrift om een wettelijk verzuim te herstellen als bedoeld in artikel 6:6 van de wet;
het schriftelijk bevestigen van de ontvangst van een bezwaarschrift overeenkomstig artikel 6:14, eerste lid van de wet;
het in kennis stellen van derde-belanghebbende van de ontvangst van een bezwaarschrift;
het beschikbaar stellen van de op het bezwaar betrekking hebbende stukken aan belanghebbenden en diens gemachtigden als bedoeld in artikel 6:17 van de wet;
het ter inzage leggen van het bezwaarschrift en alle verder op dit bezwaar betrekking hebbende stukken voor belanghebbenden als bedoeld in artikel 7:4, tweede lid van de wet;
het verzenden of mailen van de op een bezwaarzaak betrekking hebbende stukken aan (derde)belanghebbende(n) of diens gemachtigden in voorbereiding op een hoorzitting;
het verzenden aan bezwaarde(n) van een bevestiging van de intrekking van een bezwaarschrift, alsmede het hiervan schriftelijk in kennis stellen van eventueel derde-belanghebbenden.
Artikel 3 Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking op de eerste dag na die van de bekendmaking.