Gemeenteblad van Westerkwartier
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Westerkwartier | Gemeenteblad 2019, 3046 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Westerkwartier | Gemeenteblad 2019, 3046 | Verordeningen |
Verordening organisatie griffie en ondersteuning raad gemeente Westerkwartier 2019
De raad van de gemeente Westerkwartier;
gelezen het advies van de Raadsgroep herindeling Westerkwartier van 11 oktober 2018;
gelet op de artikelen 33, derde lid, 83, eerste lid, 107 tot en met 107e en artikel 156 van de Gemeentewet en afdeling 10.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht;
vast te stellen de Verordening organisatie griffie en ondersteuning raad gemeente Westerkwartier 2019.
Artikel 2. Werkgeverscommissie
De raad delegeert met het vaststellen van deze verordening aan de werkgeverscommissie de bevoegdheden die rechtstreeks voortvloeien uit de Ambtenarenwet, de op deze wet gebaseerde en door de raad vastgestelde rechtspositionele voorschriften en de artikelen 107 tot en met 107e Gemeentewet met uitzondering van artikel 107a lid 2 Gemeentewet en het in het vorige lid gestelde ten aanzien van de griffier.
Artikel 4. Taken van de voorzitter van de werkgeverscommissie
De voorzitter draagt in ieder geval zorg voor:
Hoofdstuk 3 Bepalingen over de griffie
De griffie ondersteunt de griffier, de raad en de voorzitter van de raad in de uitvoering van hun werkzaamheden.
Artikel 11. Rechtspositie griffie
De griffie volgt de Arbeidsvoorwaardenregeling van de gemeente Westerkwartier.
Artikel 12. Facilitaire ondersteuning
De facilitaire ondersteuning van de griffie (op het gebied van administratie, financiën, archivering, huisvesting, automatisering, personeelszorg en andere interne diensten) wordt verzorgd door de ambtelijke organisatie, voor zover niet opgepakt in eigen beheer van de griffie.
Hoofdstuk 4 Instructie voor de griffier
Artikel 13. Ondersteuning en informatie raad
De griffier draagt er zorg voor dat de leden van de raad desgevraagd de benodigde bijstand krijgen bij het formuleren van moties, amendementen en voorstellen, het voorbereiden van interpellaties en overige in het Reglement van Orde voor de raad voorziene bevoegdheden en initiatieven van de raadsleden.
Artikel 14. Bijstand raadsvoorzitter
De griffier staat de voorzitter van de raad ter zijde bij zijn zorg voor een goede voorbereiding en een goed verloop van de vergaderingen van de raad.
Hoofdstuk 5 Ambtelijke bijstand raadsleden, leden van het raadsoverleg en fracties
Artikel 20. Opdracht tot bijstandverlening
Indien de raad als geheel bijstand wenst, geeft hij - tenzij hij besluit tot uitbesteding - daartoe opdracht aan de griffier.
Artikel 21. Verzoek aan de griffier
Indien een of meerdere raadsleden of fractieassistenten bijstand wensen, wenden zij zich tot de griffier. Bijstand wordt zo spoedig mogelijk verleend door de griffier of door een griffiemede-werker.
Artikel 22. Verzoek aan de gemeentesecretaris
Indien de gevraagde bijstand niet door de griffier of een griffiemedewerker kan worden verleend, kan de griffier de gemeentesecretaris verzoeken om een of meer ambtenaren aan te wijzen die de gevraagde bijstand zo spoedig mogelijk verlenen.
Artikel 23. Coördinatie ambtelijke bijstand en ondersteuning
De secretaris, de griffier en de burgemeester voeren regelmatig overleg over de verleende en te verlenen ambtelijke bijstand en ondersteuning door de ambtelijke organisatie als bedoeld in artikel 1, onder a.
Hoofdstuk 6 Overige bepalingen
Deze verordening kan worden aangehaald als Verordening organisatie griffie en ondersteuning raad gemeente Westerkwartier 2019.
In alle gevallen waarin deze verordening niet voorziet, pleegt de griffier overleg met de werkgeverscommissie.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-3046.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.