Besluit van de raad van de gemeente Zandvoort van 21 mei 2019 tot wijziging van de verordening op de behandeling van bezwaarschriften

De raad van de gemeente Zandvoort,

 

Gelezen het voorstel van het college van burgemeester en wethouders,

Besluit

 

De volgende verordening vast te stellen tot wijziging van de Verordening op de behandeling van bezwaarschriften:

A.

Artikel 5 De instelling van een adviescommissie

  • 1.

    De bestuursorganen van de gemeente stellen een adviescommissie in die adviseert over bezwaarschriften die bij deze bestuursorganen worden ingediend.

  • 2.

    De adviescommissie is niet bevoegd om te adviseren over bezwaarschriften die zijn ingediend tegen besluiten die zijn genoemd in bijlage A van de verordening.

B.

Artikel 6 Samenstelling van de adviescommissie

  • 1.

    De adviescommissie bestaat uit drie leden van de commissie als bedoeld in artikel 2.

  • 2.

    Een lid van de commissie is de voorzitter van de adviescommissie.

  • 3.

    De secretaris is adviseur van de adviescommissie.

C.

Artikel 7 vervalt;

 

D.

Artikel 13 wordt als volgt gewijzigd

  • 1.

    Het bestuursorgaan besluit welke bezwaarschriften geschikt zijn voor eenvoudige behandeling.

  • 2.

    In geval van eenvoudige behandeling van een bezwaarschrift houdt de secretaris de hoorzitting en is hij bevoegd om advies uit te brengen over het bezwaarschrift.

Haarlem, 21 mei 2019

de griffier,

de voorzitter,

Naar boven