Besluit van de raad van de gemeente Haarlem van 21 november 2019 tot wijziging van de Verordening op de behandeling van bezwaarschriften

De raad der gemeente Haarlem,

 

Gelezen het voorstel van het college van burgemeester en wethouders,

Besluit:

 

De volgende wijzigingen vast te stellen van de Verordening op de behandeling van bezwaarschriften:

A.

Artikel 1

Aan artikel 1 wordt toegevoegd:

Eenvoudige behandeling: de werkwijze waarbij een bezwaarschrift dat daarvoor geschikt is op eenvoudige wijze wordt behandeld, waarbij alleen de secretaris de hoorzitting houdt en het advies uitbrengt.

 

B.

Artikel 5 De instelling van een adviescommissie

  • 1.

    De bestuursorganen van de gemeente stellen een adviescommissie in die adviseert over bezwaarschriften die bij deze bestuursorganen worden ingediend.

  • 2.

    De adviescommissie is niet bevoegd om te adviseren over bezwaarschriften die zijn ingediend tegen besluiten die zijn genoemd in bijlage A van de verordening.

C.

Artikel 6 Samenstelling van de adviescommissie

  • 1.

    De adviescommissie bestaat uit drie leden van de commissie als bedoeld in artikel 2.

  • 2.

    Een lid van de commissie is de voorzitter van de adviescommissie.

  • 3.

    De secretaris is adviseur van de adviescommissie.

D.

Artikel 7 Vergoeding

  • 1.

    De leden van de commissie ontvangen per bijgewoonde vergadering een vergoeding van € 250,--.

  • 2.

    De voorzitter van de commissie, of het commissielid dat het (plaatsvervangend) voorzitterschap in een vergadering van de commissie vervult, ontvangt per bijgewoonde vergadering een vergoeding van € 350,--.

E.

Artikel 12 Informele behandeling

Lid 3 van artikel 12 wordt lid 4.

Er komt een nieuw lid 3: Indien een oplossing wordt bereikt, worden de gemaakte afspraken op schrift gesteld en aan de indiener van het bezwaarschrift ter bevestiging toegezonden.

 

Haarlem, 21 november 2019

de griffier,

de voorzitter,

Naar boven