Gemeenteblad van Buren
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Buren | Gemeenteblad 2019, 29567 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Buren | Gemeenteblad 2019, 29567 | Overige besluiten van algemene strekking |
Budgethoudersregeling 2018 gemeente Buren
In deze regeling wordt verstaan onder:
coördinerend budgethouder: degene die specifieke budgetten van meerdere kostenplaatsen beheert, die op meerdere taakvelden in de begroting voorkomen te weten: energie, verzekeringen, belastingen, automatisering, onderhoud gebouwen en kosten van boeken/abonnementen en mag beheren op het niveau van budgethouder (zie ook artikel 4 lid 1c);
Artikel 2 Aanwijzing (hoofd)budgethouder
De gemeentesecretaris/algemeen directeur mandateert de directeur organisatie om per taakveld, inclusief de daaronder vallende projectbudgetten, of investeringen een teammanager als budgethouder aan te wijzen; of waar het taakveld gesplitst is, per deel van het taakveld een teammanager als (coördinerend) budgethouder aan te wijzen;
Artikel 3 Verantwoordelijkheden budgethouder
De budgethouder is verantwoordelijk voor :
Artikel 4 Bevoegdheden en verplichtingen
Voor betalingen aan derden die via het geautomatiseerd elektronisch berichtenverkeer (iWmo en iJeugd) geschieden is geen autorisatie door de budgethouder nodig. Dit geldt eveneens voor voor de kosten van energie, verzekeringen, belastingen, automatisering, onderhoud gebouwen en kosten van boeken/abonnementen.
Artikel 5 Budgetverschuivingen
Budgetverschuivingen zijn niet toegestaan indien er sprake is van een verhoging van het begrotingstotaal van de baten of lasten in de begroting of als de wijziging niet past binnen de vastgestelde beleidskaders.
Ingeval van budgetverschuiving gelden de volgende voorwaarden:
Artikel 6 Specifieke budgetten met centrale coördinatie
Ten aanzien van aantal specifieke budgetten op kostensoorten vindt centrale coördinatie plaats. Deze budgetten moeten in overleg met de coördinerend budgethouder worden afgestemd voor besteding. De budgethouder blijft verantwoordelijk voor de besteding van het toegekend budget; de coördinerend budgethouder is bevoegd tot het accorderen van betalingen. Het gaat hierbij om:
Artikel 7 Over- en onderschrijdingen
Als er sprake is van een te verwachten overschrijding onderzoekt de budgethouder of er mogelijkheden voor dekking binnen de budgetten op het betreffende taakveld zijn. Als die mogelijkheden er niet zijn, moet daar over gerapporteerd worden in de eerstvolgende tweemaandse rapportage conform de regels uit de financiële verordening 212;
De budgethouder legt verantwoording af over de realisatie van de beleidsdoelstellingen en de besteding van middelen conform de afspraken uit de planning- en controlcyclus in de tweemaandse rapportage en jaarrekening.
De bepalingen in deze regeling welke betrekking hebben op de budgethouder zijn overeenkomstig van toepassing op de hoofdbudgethouder.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-29567.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.