Besluit tot vervangen van de papieren personeelsdossiers door digitale reproducties en het vernietigen van de originele papieren archiefbescheiden, gemeente Sittard-Geleen

Ingevolge de bepalingen van de Algemene wet bestuursrecht wordt bekend gemaakt dat de burgemeester en wethouders van de Gemeente Sittard-Geleen hebben besloten in te stemmen met :

  • 1.

    het vervangen van de papieren personeelsdossiers door digitale reproducties conform het ‘Handboek Vervanging Archiefbescheiden, Retrospectieve en Routinematige Vervanging van Personeelsdossiers’.

  • 2.

    het vernietigen van de originele papieren archiefbescheiden als onderdeel van het vervangingsproces.

Datum besluit: 6 augustus 2019

Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kunnen belanghebbende binnen zes weken na bekendmaking van het besluit daartegen bezwaar maken. Een bezwaarschrift moet zijn ondertekend en ten minste bevatten de naam en het adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht en de gronden van het bezwaar. Als een bezwaarschrift per post wordt ingediend, moet dit gebeuren door toezending aan de burgemeester en wethouders van de gemeente Sittard-Geleen, Postbus 18, 6130 AA Sittard. Een bezwaarschrift kan ook digitaal worden ingediend via www.sittard-geleen.nl. Hiervoor is een elektronische handtekening (DigiD) vereist. Verder is het mogelijk een bezwaarschrift persoonlijk af te geven in het gemeentehuis.

Wilt u meer informatie over wat men kan doen als men het niet eens is met een beslissing van de gemeente? Lees dan de brochure ‘Bezwaar en beroep tegen een beslissing van de overheid’. Daarin staat óf en hoe men bezwaar kan maken of beroep kan instellen tegen een gemeentelijke beslissing. De brochure is te verkrijgen via www.rijksoverheid.nl.

 

Naar boven