Gemeenteblad van Hoeksche Waard
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Hoeksche Waard | Gemeenteblad 2019, 267176 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Hoeksche Waard | Gemeenteblad 2019, 267176 | Overige besluiten van algemene strekking |
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Hoeksche Waard houdende regels omtrent organisatie (organisatieregeling gemeente Hoeksche Waard)
Artikel 1 begripsomschrijvingen
In deze regeling wordt verstaan onder:
Artikel 2 Structuur van de ambtelijke organisatie
De ambtelijke organisatie heeft tot doel het gemeentebestuur en zijn organen bij de uitoefening van hun taken te ondersteunen en zorg te dragen voor een adequate dienstverlening aan de inwoners van de gemeente Hoeksche Waard. Integraal management is daarbij het uitgangspunt. Doelen en middelen worden geïntegreerd over de teams heen.
Hoofdstuk 2 De gemeentesecretaris
Artikel 5 Relatie tot de gemeenteraad
De gemeentesecretaris draagt er desgevraagd aan bij of draagt er uit eigen beweging zorg voor dat het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester in staat zijn, ieder wat betreft de eigen verantwoordelijkheid, tot naleving van de actieve informatieplicht ex artikel 169 lid 2 en artikel 180 lid 2 Gemeentewet.
Hoofdstuk 3 Functies en toewijzing
De directeur kan zo nodig een periodiek managementoverleg instellen met (een aantal van) de toegewezen teammanagers, bijvoorbeeld rondom een inhoudelijk domein. Dit, onverminderd de (mede) verantwoordelijkheid van de directeur voor het geheel en onverminderd de integrale eigen managementverantwoordelijkheid van de teammanager. De organisatie kent geen sectoren of afdelingen maar alleen teams die onderdeel zijn van 1 organisatie aangestuurd door een teammanager binnen strategische kaders van de directie.
De concerncontroller is, onverminderd de eindverantwoordelijkheid van de gemeentesecretaris, verantwoordelijk voor de inrichting en het onderhoud van een samenhangend systeem van sturing, beheersing en verantwoording dat waarborgen schept voor rechtmatigheid, doelmatigheid, doeltreffendheid en risicomanagement.
Voor zaken die te maken hebben met het aangaan van risico’s en de integriteit van het bestuur en de organisatie heeft de concerncontroller, met vooraf een meldingsplicht aan de gemeentesecretaris, de mogelijkheid zich rechtstreeks tot het college van burgemeester en wethouders te wenden. Als het college van oordeel is dat de informatie en/ of zienswijze van de concerncontroller niet of niet geheel in zijn informatie of voorstel aan de raad moet worden opgenomen, draagt hij er zorg voor dat die afzonderlijk aan de raad wordt verstrekt, voor zover de concerncontroller dat noodzakelijk acht.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-267176.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.