Gemeenteblad van 's-Gravenhage
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
's-Gravenhage | Gemeenteblad 2019, 263161 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
's-Gravenhage | Gemeenteblad 2019, 263161 | Verordeningen |
Subsidieregeling meerjarenbeleidsplan kunst en cultuur 2021-2024, Den Haag 2021
In juli 2019 stelt de gemeenteraad het Beleidskader Kunst en Cultuur 2021-2024 vast. De basis van de uitgangspunten en de richtlijnen van dit beleidskader komen terug in deze subsidieregeling. Op basis van deze subsidieregeling beoordeelt de Adviescommissie Meerjarenbeleidsplan Kunst en Cultuur 2021-2024 Den Haag (Adviescommissie) de subsidieaanvragen van de culturele instellingen voor de periode 2021-2024, die zij vóór 2 december 2019 indienen. Vervolgens maakt de Adviescommissie een integrale afweging, rekening houdend met het geheel van de uitgangspunten en richtlijnen en biedt een integraal advies aan over de verdeling van de middelen aan het college.
In het Meerjarenbeleidsplan Kunst en Cultuur 2021-2024, ook wel het Kunstenplan genoemd, dat tijdens de begrotingsbehandeling van 2021 door de gemeenteraad wordt vastgesteld, worden de subsidiebedragen vastgelegd die de culturele instellingen gedurende deze periode van de gemeente ontvangen. Om de Adviescommissie genoeg tijd te geven om alle subsidieaanvragen te lezen, te bespreken en hier een advies over op te stellen én om instellingen die gekort worden of geen subsidie meer krijgen minimaal een half jaar de tijd te geven om hun organisatie daarop aan te passen wordt de Subsidieregeling meerjarenbeleidsplan kunst en cultuur 2021-2024, Den Haag 2021, eerder vast gesteld.
Het college van burgemeester en wethouders van Den Haag,
Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen
Artikel 1:1. Begripsomschrijvingen
Artikel 1:2. Toepassingsbereik
Het bepaalde in deze subsidieregeling is enkel van toepassing op de verstrekking van subsidies door het college voor de in artikel 2:1 bedoelde activiteiten.
Hoofdstuk 2 De activiteiten en de doelgroep
Artikel 3:1. Kosten die voor subsidie in aanmerking komen
Hoofdstuk 4 Subsidieplafond en verdeling
Artikel 4:2. Wijze van verdeling
Hoofdstuk 5 Besluitvorming subsidie
In aanvulling van de op grond van artikel 8, tweede en derde lid, van de Algemene subsidieverordening Den Haag 2014 over te leggen gegevens, levert de aanvrager de volgende gegevens aan:
a. een realistische en sluitende meerjarenbegroting voor de periode 2021-2024;
b. een plan waarin inzichtelijk wordt gemaakt hoe de waarden die ten grondslag liggen aan de Fair Practice Code, de Governance Code Cultuur en de Code Culturele Diversiteit vertaald worden in beleid, begroting en dagelijks handelen;
c. een verklaring waaruit blijkt in hoeverre de subsidieontvanger als BTW belaste ondernemer is aan te merken;
d. een specificatie van verrekenbare en niet-verrekenbare BTW.
Een aanvraag om een subsidie wordt, in afwijking van artikel 9, eerste lid, van de Algemene subsidieverordening Den Haag 2014 ingediend uiterlijk 2 december 2019 om 17:00 uur voor de activiteiten die plaats vinden in de periode van 1 januari 2021 tot en met 31 december 2024.
Het college beslist, in afwijking van artikel 10, eerste lid, van de Algemene subsidieverordening Den Haag 2014, uiterlijk op 20 december 2020.
Hoofdstuk 6 Verplichtingen, verantwoording, vaststelling en voorschot
Onverminderd de artikelen 4:37 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 15 tot en met 18 van de Algemene subsidieverordening Den Haag 2014, gelden voor de subsidieontvanger de volgende verplichtingen:
a. indien de subsidieontvanger voor het uitoefenen van zijn activiteiten huisvesting behoeft en de huisvestingslasten onderdeel uit maken van de te verstrekken subsidie, kan aan de beschikking tot subsidieverlening de verplichting worden verbonden om de activiteiten van de subsidieontvanger te laten plaatsvinden in of op gemeentelijk vastgoed, voor zover het gemeentelijk vastgoed geschikt is om deze activiteiten uit te oefenen, dan wel daartoe redelijkerwijs geschikt te maken is;
b. indien aan een beschikking tot subsidieverlening de verplichting is verbonden dat de activiteiten van de subsidieontvanger plaatsvinden in of op gemeentelijk vastgoed, kunnen daarbij verplichtingen worden opgelegd inzake meervoudig of gezamenlijk gebruik van het betreffende gemeentelijke vastgoed;
c. indien de uitoefening van de activiteiten van de subsidieontvanger niet plaatsvindt in of op gemeentelijk vastgoed kan aan de beschikking tot subsidieverlening de verplichting worden verbonden dat de subsidieontvanger de huisvesting waarin de activiteiten plaatsvinden, in medegebruik geeft of verhuurt aan andere subsidieontvangers van de gemeente teneinde meervoudig of gezamenlijk gebruik van het betreffende vastgoed te realiseren;
Artikel 7:1. Hardheidsclausule
Het college kan een artikel of artikelen van deze regeling buiten toepassing laten of daarvan afwijken, voor zover toepassing ervan gelet op het belang van het doel van de regeling, leidt tot onbillijkheid van overwegende aard.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-263161.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.