Gemeenteblad van Assen
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Assen | Gemeenteblad 2019, 262644 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Assen | Gemeenteblad 2019, 262644 | Verordeningen |
- Subsidieregeling peuteropvang gemeente Assen
Het college van Assen, gelet op:
Uit de Jeugdwet volgt dat de gemeente de wettelijke taken voor de jeugdhulp uitvoert en samen met het onderwijs (Passend Onderwijs) verantwoordelijk is voor het versterken van preventie en het vroegtijdig onderkennen van ondersteuningsvragen;
besluit vast te stellen: de Subsidieregeling peuteropvang gemeente Assen.
Inkomensafhankelijke bijdrage: voor de eerste 8 uur per week betalen ouders een inkomensafhankelijke bijdrage. Deze is afhankelijk van de hoogte van het bruto jaarinkomen. Hiervoor volgt de aanvrager de ouderbijdragetabel van de kinderopvang die jaarlijks door het Rijk wordt vastgesteld. Voor peuters die een vve-indicatie hebben is het aanvullend aanbod volledig voor rekening van de gemeente Assen.
Artikel 3. Subsidieaanvraag en aanvraagtermijn
Artikel 8. Verantwoording en vaststelling
De aanvrager uploadt kwantitatieve gegevens in de Peutermonitor. Hiervoor levert de aanvrager voor elk kwartaal van het jaar waarvoor subsidie wordt aangevraagd, per peuter tenminste de volgende informatie aan: BSN; NAW-gegevens; geboortedatum; inkomen ouders, eerste kind ja/nee, vve-indicatie ja/nee, kinderopvangtoeslag ja/nee, startdatum peuteropvang, einddatum peuteropvang (indien bekend), aantal uren regulier aanbod, aantal uren vve (aanvullend aanbod).
In het geval het bij de aanvraag tot vaststelling gaat om een subsidiebedrag van meer dan €50.000,- (zegge vijftigduizend euro), dan dient de aanvraag vergezeld te gaan van een accountantsrapport en een accountantsverklaring. De accountant dient per categorie zoals benoemd in artikel 8 lid 2a 10% van het totale aantal - met een minimum van 5 per categorie - de volgende gegevens op de juistheid ervan te controleren:
- het in de overeenkomst tussen de aanvrager en de ouder(s) van de peuter opgenomen aantal uren peuteropvang;
- van ouders die geen recht hebben op kinderopvangtoeslag het jaarinkomen of een loonstrookje met daarbij de berekening van de ouderbijdrage.
Het college toetst aan de hand van de verantwoording als bedoeld in dit artikel of de aanvrager heeft voldaan aan de verplichtingen uit deze regeling. Het college beslist binnen drie maanden na ontvangst van de verantwoording over de vaststelling van de subsidie. De subsidie wordt vastgesteld op de daadwerkelijk bestede uren per peuter aan de hand van het afgesproken uurtarief en onderverdeling naar de verschillende categorieën.
Artikel 9. Weigeringsgronden subsidie
Naast de weigeringsgronden in de Awb kan het college de subsidieverstrekking weigeren als:
In gevallen waarin deze regeling niet voorziet beslist het college. Het college kan van de bepalingen in deze verordening afwijken, als toepassing ervan zou leiden tot onbillijkheden van overwegende aard.
Deze regeling wordt aangehaald als ‘Subsidieregeling peuteropvang Assen’
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-262644.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.