Gemeenteblad van Woensdrecht
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Woensdrecht | Gemeenteblad 2019, 257971 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Woensdrecht | Gemeenteblad 2019, 257971 | Overige besluiten van algemene strekking |
Het college van burgemeester en wethouders, de burgemeester van de gemeente Woensdrecht, de heffingsambtenaar en de invorderingsambtenaar, ieder voor zover het de eigen bevoegdheden betreft,
Gelet op het bepaalde in de Gemeentewet en afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb);
Overwegende dat uit het oogpunt van doelmatigheid, efficiënte bedrijfsvoering, integraal management waarbij het aan ambtenaren is die integraliteit te bewaken, een betere dienstverlening aan de burgers, alsmede de bestuurlijke wens om mandaat zo laag mogelijk in de organisatie te leggen zodat gefocust kan worden op politiekgevoelige en strategische onderwerpen en daarmee ook de besluitvorming te versnellen, wenselijk is daarvoor in aanmerking komende bevoegdheden van het college, de burgemeester, de heffingsambtenaar en de invorderingsambtenaar op te dragen aan collegeleden en/of ambtenaren via mandaat.
Artikel 1: Begripsomschrijvingen
In dit besluit wordt het begrip mandaat gehanteerd, waaronder het volgende wordt verstaan:
Uit artikel 10:12 Awb volgt dat de regels van mandaat ook van toepassing zijn op volmacht en machtiging. In het vervolg wordt onder mandaat tevens volmacht en machtiging verstaan.
Artikel 4: Grenzen aan mandaat
Wanneer persoonlijke betrokkenheid van de mandaatontvanger bij het te nemen besluit bestaat, vindt besluitvorming plaats door de hiërarchisch hoger geplaatste persoon op de afdeling, in het geval van een afdelingshoofd door de gemeentesecretaris of een ander afdelingshoofd, en in het geval van de gemeentesecretaris door het bevoegde bestuursorgaan.
Ingeval de mandaatontvanger op basis van het bepaalde in het tweede lid een te nemen besluit voorlegt aan het college van burgemeester en wethouders, de burgemeester, de heffingsambtenaar of de invorderingsambtenaar, nemen deze bestuursorganen het besluit zelf of geven de condities, waaronder de mandaatontvanger gebruik mag maken van zijn bevoegdheid.
Bij de uitoefening van bevoegdheden als bedoeld in de mandatenlijst wordt het daaromtrent gestelde bij of krachtens wetten, besluiten, verordeningen, regelingen, aanwijzingen en richtlijnen, hoe ook genaamd van Europese, rijks-, provinciale- en gemeentelijke wetgevers of andere bestuursorganen in acht genomen.
Waar de bevoegdheid is verleend tot het besluiten en verrichten van een privaatrechtelijke rechtshandeling, wordt daarmee ook de bevoegdheid verleend tot opzegging van die overeenkomst, alsmede tot de eerste bewaking van de uitvoering van die rechtshandeling, waartoe een ingebrekestelling wordt gerekend.
De bevoegdheid tot het verrichten van uitvoeringscorrespondentie en het verstrekken van informatie voor niet-gemandateerde bevoegdheden worden bij mandaat opgedragen aan alle ambtelijke functionarissen, voor zover een relatie hebbend met hun functie en geen nieuwe rechtsverhoudingen worden geschapen.
In de ondertekening dient tot uitdrukking te worden gebracht, dat het besluit is genomen krachtens mandaat. Hierbij wordt de volgende formulering aangehouden: Het college van burgemeester en wethouders, de burgemeester, de heffingsambtenaar of de invorderingsambtenaar namens dezen c.q. namens deze, en dan de functie en naam van de mandaatontvanger.
Ondermandatering geschiedt bij schriftelijk besluit door betreffende mandaatontvanger. Het besluit dient voldoende te zijn gespecificeerd. De oorspronkelijke mandaatontvanger blijft verantwoordelijk voor de uitvoering van de ondergemandateerde. Deze ondergemandateerde worden onder verantwoordelijkheid van de gemeentesecretaris of het afdelingshoofd in de mandaatlijst opgenomen. Het ondermandaat behoeft niet in de ondertekening tot uitdrukking te worden gebracht;
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders d.d. 25 juni 2019
De burgemeester, De secretaris,
Aldus vastgesteld door de burgemeester d.d. 25 juni 2019
De burgemeester,
Aldus vastgesteld door de heffingsambtenaar d.d. 25 juni 2019
De heffingsambtenaar,
Aldus vastgesteld door de invorderingsambtenaar d.d. 25 juni 2019
De invorderingsambtenaar,
Met ondermandaat zoals bedoeld in artikel 7 van het Mandaatbesluit 2019 wordt ingestemd door:
De gemeentesecretaris:
Afdelingshoofd Dienstverlening:
Afdelingshoofd Ontwikkeling, beleid en beheer:
Teammanager Staf:
Teammanager Mens en Middelen:
Teammanager Leefomgeving:
Teammanager Maatschappelijke Ontwikkeling:
Teammanager Publieksplein:
Teammanager Zorg en Ondersteuning:
Teammanager Wijk- en dorpsbeheer:
Teammanager Informatie en Ondersteuning:
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-257971.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.