Omgevingsvergunningen

Ontvangen aanvragen om omgevingsvergunning:

Pastoor van Winkelstraat (naast 100) te Schaijk; het bouwen van een woning (aanvraag ontvangen 27 september 2019)

Grootveld 4, 5411 TH Zeeland; het uitbreiden van de woning (aanvraag ontvangen 28 september 2019)

Mgr. Borretstraat 12, 5375 AC Reek; het vervangen van 3 kozijnen (aanvraag ontvangen 29 september 2019)

Mgr. Borretstraat 40, 5375 AC Reek; het brandveilig gebruiken van een pand ten behoeve van kamergewijze verhuur (huisvesting arbeidsmigranten) (aanvraag ontvangen 30 september 2019)

Ontvangen sloopmeldingen:

Gagelstraat 15, 5374 NP Schaijk; het verwijderen van asbesthoudende dakbedekking van een melkveestal (melding ontvangen 1 oktober 2019)

Smidse 8, 5374 AJ Schaijk; het verwijderen van asbesthoudende dakbedekking van een overkapping (melding ontvangen 1 oktober 2019)

In dit stadium van de procedure (ontvangen aanvragen/meldingen) kunt u (nog) geen bezwaar-/beroepschrift indienen. Bovengenoemde aanvragen zijn op verzoek wel in te zien bij de afdeling Ruimte. U kunt hiervoor een afspraak maken.

Verleende omgevingsvergunningen:

Hop 6, 5375 BV Reek; het bouwen van een overkapping (vergunning verzonden 3 oktober 2019)

Runstraat 12, 5374 AC Schaijk; het voor de duur van 2 jaar huisvesten van 4 arbeidsmigranten (vergunning verzonden 4 oktober 2019)

Huisnummerbesluiten:  

Intrekking nummeraanduiding:

Burgemeester de Grootstraat 2c en 2d, 5374 GE Schaijk; bestaand pand voor 2 woningen.

Vaststelling nummeraanduiding:

Burgemeester de Grootstraat 2c, 5374 GE Schaijk; t.b.v. een bestaande woning.

Dit besluit tot intrekking en vaststelling van de nummeraanduiding is verzonden op 1 oktober 2019.

Vaststelling nummeraanduiding:

Landweer 34, 5411 LV Zeeland; t.b.v. een nieuw bedrijfspand.

Dit besluit tot vaststelling van de nummeraanduiding is verzonden 4 oktober 2019.

Bezwaar en voorlopige voorziening:

Tegen bovengenoemde besluiten kunnen belanghebbenden binnen zes weken na de datum van verzending van het besluit bezwaar maken bij het college van burgemeester en wethouders van Landerd, Postbus 35, 5410 AA Zeeland. Het bezwaarschrift moet ondertekend zijn en het moet in ieder geval de volgende informatie bevatten:

  • naam en adres bezwaarmaker;

  • de datum;

  • een omschrijving van het besluit waartegen bezwaar gemaakt wordt;

  • een omschrijving van het bezwaar.

Een bezwaarschrift kan ook digitaal worden ingediend via www.landerd.nl (groene knop “online regelen” → gemeente Landerd, indienen bezwaar).

Als er bezwaar wordt aangetekend, blijft het besluit in eerste instantie gewoon geldig. De wet houdt rekening met de situatie dat iemand die bezwaar aantekent niet kan wachten op de afhandeling van dat bezwaar. Daarom kan de rechtbank worden verzocht een zogenaamde voorlopige voorziening te treffen. De rechtbank kan dan snel - en voordat zij uitspraak doet - een bepaalde maatregel nemen. Dit verzoek moet worden ingediend bij: Rechtbank Oost-Brabant, sector bestuursrecht, postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. Een verzoek om voorlopige voorziening kan ook digitaal worden ingediend via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht.

Zowel voor het digitaal indienen van een bezwaarschrift als voor het digitaal verzoeken om een voorlopige voorziening, hebt u een elektronische handtekening (DigiD) nodig. Op de websites vindt u meer informatie.

Voor nadere informatie of voor het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met een van de medewerkers van de afdeling Ruimte, telefoonnummer 0486-458111.

Naar boven