Gemeenteblad van Laren
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Laren | Gemeenteblad 2019, 244354 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Laren | Gemeenteblad 2019, 244354 | Verordeningen |
Procedureregeling functiebeschrijving en functiewaardering raadsgriffie Laren 2019
De raad van de gemeente Laren;
gelezen voorstel 2019/45 d.d. 21 augustus 2019 van de werkgeverscommissie van de gemeenteraad van Laren inzake de functiebeschrijving en –waardering van het griffiepersoneel;
gelet op het bepaalde in artikel 1 van de ‘Verordening werkgeverscommissie’ d.d. 24 april 2013;
De tekst van artikel 1.b van de “Procedureregeling functiebeschrijving en functiewaardering raadsgriffie Laren” d.d. 5 maart 2014, onder “Functiewaardering”, te wijzigen in `Het bepalen van de functiewaardering van de functiebeschrijvingen met behulp van de waarderingsmethode volgens het OFS systeem’:
Het samenstel van taken en/of werkzaamheden die de functiehouders dienen uit te voeren.
Degene die krachtens een besluit van de werkgever belast is met de werkzaamheden die voortvloeien uit een bepaalde functie.
De gemeenteraad van de gemeente Laren.
De ambtenaar, die in de zin van de arbeidsvoorwaardenregeling (CAR-UWO) van de werkgever is aangesteld.
De organieke beschrijving die als zodanig door de werkgever is vastgesteld voor een functie, voortvloeiend uit de organisatiestructuur en verdeling van taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden binnen de organisatie.
Het bepalen van de functiewaardering van de functiebeschrijvingen met behulp van de waarderingsmethode volgens het OFS systeem.
De commissie zoals bedoeld in de `Verordening werkgeverscommissie’ d.d. 24 april 2013.
De bestuurder in de zin van de Wet op de ondernemingsraden (WOR).
Een als zodanig door de systeemhouder erkend deskundige inzake de toepassing en werking van de functiewaarderingsmethode.
De commissie, als bedoeld in artikel 5 van deze regeling, die belast is met de toetsing van de voorwaarderingen van de functiewaarderingsdeskundige. De commissie bestaat uit ervaringsdeskundigen op het gebied van functiewaardering.
De commissie die is ingesteld op grond van artikel 7:13 Algemene wet bestuursrecht (Awb) en die in het kader van deze regeling belast is met de advisering over de bezwaren tegen de besluiten als bedoeld in artikel 6, lid 1, van deze regeling.
ARTIKEL 4: DE FUNCTIEWAARDERING
In opdracht van de werkgeverscommissie zal door een functiewaarderingsdeskundige, aan de hand van de vastgestelde functiewaarderingsmethode, worden voorzien in een analyse en waardering van alle vastgestelde functiebeschrijvingen. Deze analyse en waardering zullen, resulterend in een waarderingsadvies, aan toetsingscommissie worden voorgelegd.
ARTIKEL 7: ZIENSWIJZE, BEKENDMAKING, BEZWAAR EN BEROEP
De werkgeverscommissie maakt de functiehouder schriftelijk bekend welke functiebeschrijving zij voornemens is op de functie van toepassing te verklaren. Dat werkgeverscommissie maakt ook de waardering bekend van de functiebeschrijving, alsmede de gevolgen voor de inpassing in de salarisschaal en bezoldiging. De betrokken functiehouder wordt in de gelegenheid gesteld een zienswijze over de koppeling aan de functiebeschrijving en over de waardering en/of de persoonlijke salarisinpassing kenbaar te maken, zoals bedoeld in artikel 4:8 Awb. De termijn voor het kenbaar maken van de zienswijze bedraagt drie weken na bekendmaking van het voorgenomen besluit. De zienswijze wordt bij voorkeur schriftelijk en gemotiveerd kenbaar gemaakt bij de werkgeverscommissie.
De werkgeverscommissie maakt de functiehouder, met inachtneming van de zienswijze inzake de functiebeschrijving van de functiehouder, schriftelijk bekend welke functiebeschrijving op de functie van toepassing is. Door de werkgeverscommissie wordt de waardering van de functiebeschrijving, alsmede de gevolgen voor de inpassing in de salarisschaal en bezoldiging aan de functiehouder bekend gemaakt. Elk van deze onderdelen is een besluit als bedoeld in artikel 1:3 van de Awb.
Ingevolge de Awb kan de functiehouder die zich met het besluit inzake de toedeling van de functiebeschrijving en/of de waardering en/of de salarisinpassing niet kan verenigen, bij de werkgeverscommissie schriftelijk bezwaar aantekenen. Het bezwaar dient binnen zes weken na bekendmaking van het besluit te worden ingediend en bevat tenminste de naam van de indiener, de dagtekening en de gronden waarop het bezwaar rust.
Door de werkgeverscommissie wordt het bezwaarschrift ter advisering voorgelegd aan de bezwarencommissie rechtspositionele aangelegenheden. De werkgeverscommissie neemt in principe binnen twaalf weken na de datum van indiening van het bezwaarschrift een beslissing op het bezwaar en doet hiervan schriftelijk en gemotiveerd mededeling aan de functiehouder.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-244354.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.