1e wijzigingsverordening voor de “Gewijzigde Verordening Rekenkamercommissie Zeist 2018”

De raad van de gemeente Zeist;

gelezen het verzoek van de Rekenkamer Zeist en het voorstel van het presidium;

 

BESLUIT:

 

Vast te stellen de volgende verordening:

 

1e wijzigingsverordening voor de “Gewijzigde Verordening Rekenkamercommissie Zeist 2018”

Artikel l  

De Gewijzigde Verordening Rekenkamercommissie Zeist 2018 wordt als volgt gewijzigd:

 

A

In artikel 2 lid 4 wordt “4 vaste leden” vervangen door “5 vaste leden”

 

B

In artikel 3 d lid 1 wordt “twee externe leden” vervangen door “drie externe leden”

 

C

In artikel 6 lid 2 wordt de tekst vervangen door:

“De vergoeding bedraagt 35,25% van de raadsvergoeding. Daarnaast ontvangt de voorzitter een toeslag van € 50,- per maand”

 

D

Artikel 11 lid 3 wordt vervangen door de volgende tekst:

“De commissie is bevoegd bij het gemeentebestuur mondelinge en schriftelijke inlichtingen in te winnen die zij nodig acht voor het uitvoeren van de onderzoeken. Het gemeentebestuur is verplicht de gevraagde inlichtingen binnen een door de commissie gestelde redelijke termijn te verstrekken’

 

E

Artikel 15 wordt vervangen door de volgende tekst:

“Deze verordening kan worden aangehaald als Verordening rekenkamercommissie Zeist 2019.”

Artikel ll  

Deze verordening treedt in werking de dag na publicatie.

 

Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 17 september 2019.

De raad voornoemd,

mr. J. Janssen, griffier

drs. J.J.L.M. Janssen, voorzitter

Naar boven