Gemeenteblad van Heemskerk
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Heemskerk | Gemeenteblad 2019, 23593 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Heemskerk | Gemeenteblad 2019, 23593 | Overige besluiten van algemene strekking |
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Heemskerk houdende regels omtrent de Organisatieregeling 2019 gemeente Heemskerk
In deze organisatieregeling wordt de inrichting van de organisatie van de gemeente Heemskerk beschreven, gebaseerd op de vastgestelde organisatiestructuur welke per 1 januari 2019 in werking treedt.
De organisatieregeling vormt het kader op basis waarvan het management nadere werkafspraken kan maken.
Het college van Burgemeester en Wethouders van Heemskerk:
Gelet op de artikelen 103, 106 en 160 van de Gemeentewet;
Artikel 1 Doelstelling organisatie
De ambtelijke organisatie van de gemeente Heemskerk heeft tot doel het gemeentebestuur en zijn organen bij de uitoefening van hun taken te ondersteunen en zorg te dragen voor een adequate dienstverlening aan de samenleving in de gemeente.
Een nadere invulling van deze doelstelling is verwoord in de door het college vastgestelde visie op de organisatie.
De gemeentesecretaris staat als algemeen directeur aan het hoofd van de ambtelijke organisatie.
Elk domein wordt geleid door een domeinmanager, elk team door een teamleider.
De gemeentesecretaris vormt samen met de domeinmanagers en de concerncontroller het Managementteam.
De teamleider is een coachende en faciliterende manager die er voor zorg draagt dat de medewerkers hun verantwoordelijkheid voor productie en levering kunnen waarmaken. Het leidinggeven is gericht op het uitzetten van de doelen, het organiseren van processen en middelen, het faciliteren en coachen van de medewerkers, het controleren van de teamresultaten (producten, bedrijfsvoering, processen) en het tijdig nemen van maatregelen of realiseren van oplossingen bij gerezen problemen.
De teamleider kan zich in zijn leidinggevende rol laten ondersteunen door aan medewerkers uit het team een zogenaamde coördinatorrol toe te delen. Van een formele coördinatorrol is alleen sprake als wordt voldaan aan de richtlijn die is opgenomen in het functieboek van de gemeente Heemskerk en daartoe een besluit is genomen in het MT.
De domeinmanagers zijn bevoegd delen van de onder hun verantwoordelijkheid vallende budgetten in ondermandaat te beleggen bij deelbudgethouders en budgetbeheerders. De domeinmanagers blijven verantwoordelijk voor de in ondermandaat door de deelbudgethouders en budgetbeheerders uitgevoerde werkzaamheden.
De organisatorische eenheden die zich bezig houden met planning en control taken (PCF en Concerncontrol) zijn in het bijzonder belast met de coördinatie en de evaluatie van het gemeentelijke middelenbeleid. Het college kan regels stellen over de voorbereiding van dit beleid, voor zover dit aan de organisatorische onderdelen is opgedragen, en de rapportage door het MT en de betreffende de uitvoering daarvan.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-23593.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.