Gemeenteblad van Leidschendam-Voorburg
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Leidschendam-Voorburg | Gemeenteblad 2019, 234247 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Leidschendam-Voorburg | Gemeenteblad 2019, 234247 | Verordeningen |
Klachtenregeling Ongewenst Gedrag Leidschendam-Voorburg 2019
In deze regeling wordt verstaan onder:
seksuele intimidatie: enige vorm van verbaal, non-verbaal of fysiek gedrag met een seksuele connotatie dat als doel of gevolg heeft dat de waardigheid van de persoon wordt aangetast, in het bijzonder wanneer een bedreigende, vijandige, beledigende, vernederende of kwetsende situatie wordt gecreëerd;
werknemer: eenieder die werkzaam is of is geweest bij gemeente Leidschendam-Voorburg op grond van een aanstelling of een arbeidsovereenkomst naar burgerlijk recht dan wel degene die anders dan uit dienstbetrekking arbeid verricht of heeft verricht, waaronder mede begrepen stagiair(e)s, uitzendkrachten, oproepkrachten of anderszins.
De werknemer dient, eventueel met ondersteuning van de vertrouwenspersoon, zijn klacht in overeenkomstig de Meldingsprocedure bij zijn leidinggevende, diens leidinggevende of het Meldpunt Integriteit. Indien de klacht mondeling wordt ingediend, wordt een verslag gemaakt van het indienen van de klacht of de inhoud daarvan.
Artikel 4. Melding door een ex-werknemer
Een ex-werknemer die een klacht wil indienen, doet dit binnen een periode van twaalf maanden na de beëindiging van zijn of haar werkzaamheden voor de gemeente Leidschendam-Voorburg.
Artikel 5. Informeren van de algemeen directeur
De leidinggevende of het Meldpunt Integriteit bij wie een klacht is ingediend, draagt er zorg voor dat de algemeen directeur onverwijld op de hoogte wordt gesteld van de klacht en van de datum waarop de klacht ontvangen is.
Artikel 6. Behandeling van de interne melding
Indien klager zich met een klacht tot zijn leidinggevende of het Meldpunt Integriteit wendt, wordt eerst getracht om in minnelijk overleg met de klager en aangeklaagde de klacht direct op te lossen of te bespreken. Dit is de informele klachtbehandeling. De klacht wordt als afgehandeld beschouwd als de klager tevreden is over de wijze waarop de klacht is afgedaan.
Wanneer de klacht zich niet leent om op informele wijze te worden behandeld, of wanneer de ongewenste situatie niet naar tevredenheid is opgelost, kan de algemeen directeur besluiten tot een onderzoek overeenkomstig het onderzoeksprotocol of de Landelijke Klachtencommissie Ongewenst Gedrag zoals bedoeld in artikel 10 opdracht geven tot onderzoek.
Artikel 7. Standpunt en kennisgeving door de werkgever
Indien niet binnen twaalf weken een standpunt kan worden gegeven, worden de klager en de aangeklaagde, voordat deze termijn is verstreken daarvan door middel van een kennisgeving schriftelijk en gemotiveerd op de hoogte gesteld. De algemeen directeur kan het standpunt met ten hoogste vier weken verdagen.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-234247.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.