Gemeenteblad van Olst-Wijhe
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Olst-Wijhe | Gemeenteblad 2019, 229182 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Olst-Wijhe | Gemeenteblad 2019, 229182 | Overige besluiten van algemene strekking |
Besluit tot wijziging handboek vervanging gemeente Olst-Wijhe
Het college van de gemeente Olst-Wijhe;
gelezen het voorstel van 5 juli 2019,
gelet op artikel 7 van de Archiefwet 1995, artikel 6 van het Archiefbesluit 1995 en artikel 26b van de Archiefregeling,
van de navolgende archiefbescheiden, waarvan ingevolge de Selectielijst voor archiefbescheiden van gemeentelijke en intergemeentelijke organen opgemaakt of ontvangen vanaf 1 januari 2017 (Selectielijst 2016) een groot percentage voor vernietiging in aanmerking komt.
Omschrijving van de te vervangen en te vernietigen bescheiden:
De substitutie (vervanging) door reproducties omvat alle documenten zoals die in de context van de personele processen, zoals omschreven in de nieuw opgenomen paragraaf in het Handboek vervanging documenten postproces gemeente Olst-Wijhe, vastgesteld bij collegebesluit van 15 november 2016, de organisatie inkomen of uitgaan, dan wel zijn ingekomen of uitgegaan.
Handboek Vervanging documenten postproces Gemeente Olst-Wijhe
(vastgesteld bij collegebesluit van 15 november 2016)
In paragraaf 2.2 wordt een nieuwe derde alinea ingevoegd, met de tekst:
In afwijking van de vorige alinea is het hoofd van het team PSA eigenaar van het post(verwerkings)proces voor wat betreft de werkprocessen in de context van personeelsaangelegenheden (aanstelling personeel, ontslag personeel, rechtspositie personeel) en derhalve verantwoordelijk voor de uitvoering van de werkzaamheden die leiden tot het vervangen van de analoge documenten en het gebruiken van de digitale beheeromgeving daarbij door de betreffende medewerkers.
Het hoofd van het team PSA kan nadere richtlijnen en regels met betrekking tot de ontvangen, intern opgemaakte en/of uitgaande archiefbescheiden vastleggen in procedures en/of werkinstructies.
De uitvoering van de werkzaamheden gerelateerd aan het post(verwerkings)proces en – specifiek – het scannen van documenten zijn weliswaar belegd bij verschillende medewerkers in de organisatie, echter de finale toetsing van de scankwaliteit, het registreren van de digitale bestanden en het toevoegen ervan aan de digitale ‘personeelsdossiers’ (in YouForce) alsmede het uiteindelijk opstellen van de periodieke verklaringen van vervanging, berusten bij de medewerkers van het team PSA.
Een nieuwe paragraaf 3.3 wordt ingevoegd, met de tekst:
3.3 Processen personeelsaangelegenheden specifiek
Veel van de ‘personele’ processen verlopen al volledig digitaal, voor een klein percentage geldt dat echter nog niet. In die gevallen is er dus nog sprake van te ontvangen en te verzenden analoge documenten. In geval van te verzenden documenten worden deze nog voorzien van een ‘natte’ handtekening als noodzaak voor het waarborgen van de betrouwbaarheid van het verstrekte besluit of bericht.
Zoals bepaald in paragraaf 2.2 gelden voor die categorie documenten specifieke verantwoordelijkheden en werkzaamheden. Een en ander is gekoppeld aan (het beheer van) YouForce, het systeem waarmee de betreffende processen worden ondersteund en de informatie in wordt bewaard.
Voor deze SAAS oplossing is contractueel met leverancier RAET vastgelegd hoe de digitale duurzaamheid en de beheeractiviteiten in dat kader zijn geregeld.
Aangezien het – onder verantwoordelijkheid van de teammanager PSA – wordt toegestaan dat het scannen van bedoelde documenten op meerdere plekken - via specifieke afspraken - in de organisatie wordt uitgevoerd en daarbij gebruik wordt gemaakt van generieke hard- en software (via multifunctionals) gelden daarbij – in afwijking van het in dit Handboek beschreven processen – de volgende bepalingen en specificaties.
De gemeentearchivaris van Deventer is bij de totstandkoming van het Handboek Vervanging betrokken geweest; haar opmerkingen zijn hierin meegenomen.
Tegen dit besluit kan iedere belanghebbende op grond van de artikelen 8:1 en 7:1 van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na de datum van bekendmaking schriftelijk bij burgemeester en wethouders bezwaar maken.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-229182.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.