Gemeenteblad van Boxmeer
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Boxmeer | Gemeenteblad 2019, 198793 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Boxmeer | Gemeenteblad 2019, 198793 | Overige besluiten van algemene strekking |
Deze regeling geldt voor de Gemeente Boxmeer en de Gemeente Sint Anthonis.
Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:
Het is de medewerker overeenkomstig artikel 15:1e lid 3 CAR-UWO verboden nevenwerkzaamheden te verrichten, waardoor de goede vervulling van de functie of de goede functionering van de openbare dienst niet in redelijkheid zou zijn verzekerd.
De medewerker maakt melding van de nevenwerkzaamheden (of de beëindiging daarvan) op grond van artikel 15:1e, lid 1 van de CAR-UWO via “Mijn P&O”. Een nieuwe medewerker maakt, middels het ontvangen formulier “Melding nevenwerkzaamheden” melding van eventuele nevenwerkzaamheden.
De medewerker is verplicht om zich te houden aan de Arbeidstijdenwet en het Arbeidstijdenbesluit. In deze wetten zijn bepalingen opgenomen over het maximale aantal werkuren per dag en per week. Tevens zijn er regels vastgesteld over verplichte rusttijden.
Artikel 3 Openbaarmaking nevenfuncties
Van medewerkers werkzaam in de volgende functie worden de nevenwerkzaamheden openbaar gemaakt:
De gemeentesecretaris kan bij separaat besluit bepalen dat de nevenwerkzaamheden van andere ambtenaren die integriteitsgevoelige functies vervullen eveneens openbaar worden gemaakt.
De volgende gegevens worden openbaar gemaakt:
De volgende gegevens worden in ieder geval niet openbaar gemaakt:
Persoonsnaam van de medewerker.
De nevenwerkzaamheden worden openbaar gemaakt door ter inzage legging in het gemeentehuis en door plaatsing in het register nevenwerkzaamheden op de website van de gemeente.
Artikel 4 Registratie en openbaarmaking
De registratie van nevenwerkzaamheden vindt plaats door opname in het personeelsinformatiesysteem.
Jaarlijks worden de medewerkers via Intranet verzocht om de gegevens te controleren en indien van toepassing wijzigingen door te geven.
Indien de werkgever van mening is dat de geregistreerde nevenwerkzaamheden in strijd zijn met artikel 15:1e CAR-UWO ontvangt de medewerker een gemotiveerd besluit over een verbod op deze nevenwerkzaamheden.
De medewerker beëindigt na een besluit zoals genoemd in lid 1 met onmiddellijke ingang de nevenwerkzaamheden.
De werkgever kan de nevenwerkzaamheden alleen verbieden indien door het verrichten van de werkzaamheden of het uitoefenen van het bedrijf de goede vervulling van de functie of de goede functionering van de openbare dienst, voor zover deze in verband staat met de functievervulling, niet in redelijkheid is verzekerd.
De werkgever kan in plaats van het gestelde in lid 1 nadere afspraken maken met de medewerker of beperkingen opleggen aan de medewerker, zodanig dat de mogelijkheid van belangenverstrengeling zich niet meer voordoet.
Bij voortzetting van verboden nevenwerkzaamheden kan een disciplinaire straf worden opgelegd, op grond van hoofdstuk 16 van de CAR-UWO.
Artik el 6 Onvoorziene gevallen
In gevallen waarin deze regeling niet of niet in redelijkheid voorziet, kan de werkgever een bijzondere voorziening treffen.
Deze regeling kan worden aangehaald als de “ Regeling nevenwerkzaamheden gemeenten Sint Anthonis en Boxmeer”.
Deze regeling treedt in werking met ingang van 21 november 2018.
Vanaf de inwerkingtredingdatum van deze regeling vervalt de regeling “Procedure melding en registratie nevenfuncties ambtenaren d.d. 27 juli 2004” van de gemeente Boxmeer en “Opgave van financiële belangen en nevenfuncties als bedoeld in de Gedragscode ambtelijke integriteit” vastgesteld door het college van Sint Anthonis d.d. 2-11-2004.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-198793.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.