Gemeenteblad van Helmond
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Helmond | Gemeenteblad 2019, 191006 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Helmond | Gemeenteblad 2019, 191006 | Verordeningen |
4e wijziging bijlage behorende bij de algemene mandaatregeling helmond 2017, gemeente Helmond
A. DE INHOUDSOPGAVE VAN HET MANDAATREGISTER WORDT ALS VOLGT GEWIJZIGD:
Onderdeel III-externe mandaten:
Onderdeel III Externe mandaten
Na onderdeel L (Rijksdienst voor wegverkeer) wordt toegevoegd:
B. DE TITEL VAN EEN SUBAFDELING WORDT ALS VOLGT GEWIJZIGD:
C. DE NAVOLGENDE MANDATEN WORDEN GEWIJZIGD
Besluiten over het verlenen, bevoorschotten en vaststellen subsidie o.b.v. de Algemene Subsidieverordening Helmond |
Voor zover besluitvorming niet mede berust op nadere regels. |
|||||||
Voor verlening zijn gemandateerden bevoegd tot een maximumbedrag van € 5.000,–. |
||||||||
I-B. Arbeid (bevoegdheden t.a.v. ambtenaren in dienst van de gemeente Helmond) |
||||||||
Formatiewijziging zonder formatie-uitbreiding of verhoging personeelskosten. |
Betreft wijziging passend binnen de missie/visie van de organisatie. |
|||||||
Het onderhouden van een inventarisatie van gegevensverwerkingen van persoonsgegevens (het register van verwerkingsactiviteiten) |
||||||||
Het desgevraagd aan de Autoriteit Persoonsgegevens verstrekken van dit register |
||||||||
Het in kennis stellen van de Autoriteit Persoonsgegevens van een inbreuk in verband met persoonsgegevens |
||||||||
Het in kennis stellen van een inbreuk in verband met persoonsgegevens |
||||||||
Het documenteren van alle inbreuken in verband met persoonsgegevens. |
||||||||
Het voeren van correspondentie met de Autoriteit persoonsgegevens naar aanleiding van een melding ex. artikel 33 AVG |
||||||||
Het geven van uitsluitsel over het al dan niet verwerken van hem betreffende persoonsgegevens en het verlenen van inzage. |
||||||||
Het nemen van een besluit op het verzoek van de betrokkene om persoonsgegevens te rectificeren, gegevens te wissen, of de verwerking te beperken. |
||||||||
Het in kennis stellen van derden van het honoreren van een verzoek tot rectificatie, wissing of beperking van de verwerking |
||||||||
Verlenen, weigeren en intrekken van een ontheffing als bedoeld in artikel 87 RVV |
Senior medewerker vergunningen openbare ruimte / bouw-regelgeving |
Voor de intrekking van de ontheffing geldt het onder-mandaat niet, behoudens op verzoek van de ontheffing-houder |
||||||
Verlening, bevoorschotting en vaststelling incidentele subsidie i.v.m. amateur-kunst, cultuurparticipatie, erfgoed en professionele makers in het culturele domein tot een maximumbedrag van € 10.000,–. |
Art. 2.3 tweede lid, 2.10 en 3.2 ASV Helmond 2009 en art. 2.2, 2.3, 2.4 en 2.5 Nadere regels subsidie amateur-kunst Helmond |
|||||||
Ten aanzien van de volmacht van de afdelings-manager geldt als beperking dat deze gemachtigd is indien het bouwplan bestaat uit de realisatie van een tot maximaal drie woningen. |
||||||||
Volmacht geldt binnen de kaders van het vastgestelde grond(prijzen)beleid en met inachtneming van de Algemene verkoopvoorwaarden bouwkavels Helmond 2011 |
||||||||
Volmacht geldt tevens voor de schriftelijke afwijzing van verzoeken om verkoop van overhoeken. |
||||||||
Het ontbinden van terzake hiervoor genoemde gesloten koopovereenkomsten. |
||||||||
Het verhuren, verpachten of op enige andere wijze in gebruik geven van gemeentegronden. |
Indien de tegenprestatie niet meer bedraagt dan € 15.000,– op jaarbasis. |
|||||||
Volmacht geldt tevens voor de schriftelijke afwijzing van verzoeken om het in gebruik geven van gemeentegronden |
||||||||
Het aangaan van anterieure en posterieure exploitatieovereenkomsten i.d.z.v. art 6.24 Wro, met een bijdrage tot een maximumbedrag van € 100.000,– van de exploitant, en het aangaan van anterieure intentieovereenkomsten waarbij een voorschot op dit bedrag verschuldigd wordt. |
Ten aanzien van de volmacht van de afdelings-manager geldt als beperking dat deze gemachtigd is indien het bouwplan bestaat uit de realisatie van een tot maximaal drie woningen met een (exploitatie)bijdrage van maximaal € 50.000,- |
|||||||
De bevoegdheid omvat tevens het intrekken van beschikkingen. |
||||||||
Het nemen van een besluit over de toepassing van een bestuurlijk handhavingsmiddel wegens calamiteiten waar de constructie van gebouwen zodanig is aangetast dat daardoor een gevaarlijke situatie ontstaat of kan ontstaan. Is een aanvulling op het algemene mandaat inzake toepassen bestuursdwang. |
De bevoegdheid omvat mede het inschakelen van een aannemer om uitvoering te geven aan de aangezegde bestuursdwang. |
|||||||
Het nemen van een besluit over de toepassing van een bestuurlijk handhavingsmiddel om te voldoen aan eisen van welstand. |
De bevoegdheid omvat mede het inschakelen van een aannemer om uitvoering te geven aan de aangezegde bestuursdwang. |
|||||||
Het nemen van een besluit over de toepassing van een bestuurlijk handhavingsmiddel om het bouwen, gebruiken of slopen van een bouwwerk te staken of daaraan voorzieningen te treffen, met inbegrip van het slopen van een bouwwerk. |
Zie opmerking bij mandaat over het toepassen van (spoedeisende) bestuursdwang bij calamiteiten. |
|||||||
Gemandateerde informeert zo spoedig mogelijk na het genomen besluit de bestuurlijk verantwoordelijke wethouder (of bij afwezigheid diens plaatsvervanger). |
||||||||
Het nemen van een besluit over de toepassing van een bestuurlijk handhavingsmiddel wegens overtreding van de Wabo, Woningwet, Wro en de daaruit voortvloeiende normering zoals vastgelegd in bestemmingsplan-voorschriften, het Bouwbesluit en de Bouwverordening Helmond. |
||||||||
De effectuering van het besluit valt niet onder dit mandaat. |
||||||||
Het nemen van een besluit over de toepassing van een bestuurlijk handhavingsmiddel wegens overtreding van de APV. |
||||||||
De effectuering van het besluit valt niet onder dit mandaat. |
||||||||
Het nemen van een besluit over de toepassing van een bestuurlijk handhavingsmiddel wegens een overtreding van de Vaarweg- en Kadeverordening Helmond |
||||||||
De effectuering van het besluit valt niet onder dit mandaat. |
||||||||
Het nemen van een besluit over de toepassing van een bestuurlijk handhavingsmiddel wegens een overtreding van de Afvalstoffenverordening |
||||||||
Het starten en verrichten van een administratief onderzoek naar gegevens zoals vermeld in de Basisregistratie personen (BRP) |
Administratief medewerker onderzoek, opsporing en handhaving |
|||||||
Het op verzoek of ambtshalve opnemen, aanpassen, verbeteren of weigeren van gegevens in de BRP |
Administratief medewerker onderzoek, opsporing en handhaving |
|||||||
Verlening, bevoorschotting en vaststelling subsidie i.v.m. bevorderen buurtpreventie (stedelijke vernieuwing). |
Diverse artikelen in ASV Helmond en hoofdstuk 4 Nadere regels subsidie stedelijke vernieuwing Helmond |
|||||||
Het doen van grondaanbiedingen en het verlenen van reserveringen en koopopties op grond. |
Machtiging geldt binnen de kaders van het vastgestelde grond(prijzen)-beleid en met inachtneming van de Algemene verkoopvoorwaarden bouwkavels Helmond 2011 |
|||||||
Volmacht geldt binnen de kaders van het vastgestelde grond(prijzen)beleid en met inachtneming van de Algemene verkoopvoorwaarden bouwkavels Helmond 2011 |
||||||||
Volmacht geldt tevens voor de schriftelijke afwijzing van verzoeken om verkoop van overhoeken. |
||||||||
Het ontbinden van terzake hiervoor gesloten koopovereenkomsten. |
||||||||
Het verhuren, verpachten of op enige andere wijze in gebruik geven van gemeentegronden. |
De volmacht geldt voor verhuur en pacht waarbij de tegenprestatie niet meer bedraagt dan € 15.000,– op jaarbasis. |
|||||||
Volmacht geldt tevens voor de schriftelijke afwijzing van verzoeken om het in gebruik geven van gemeentegronden |
||||||||
Het toekennen/verstrekken dan wel weigeren, intrekken, beëindigen en terugvorderen van (de geldwaarde van) individuele maatwerk-voorzieningen, zowel in nature als in de vorm van een Persoonsgebonden budget (pgb) waaronder mede begrepen de tegemoetkoming voor meerkosten. |
||||||||
– -Voor woning-aanpassing is het mandaat beperkt tot een bedrag van € 60.000,– incl. BTW. |
||||||||
– maatwerk-voorziening Begeleiding: tot een bedrag van € 50.000,– |
||||||||
– overige maatwerk-voorzieningen: tot een bedrag van € 30.000,–. |
||||||||
b. het onder-mandaat van de WMO-consulent en Medewerker, dienstverlening Wmo is als volgt beperkt: |
||||||||
– maatwerkvoorzien-ing Begeleiding: tot een bedrag van €25.000,– |
||||||||
c. het onder-mandaat van de Wmo-consulent en de Medewerker dienstverlening Wmo geldt niet voor besluiten over het verlenen van een tegemoetkoming voor woning-aanpassing bij aanwezigheid van verhuisprimaat (artikel 2.2 nadere regels maatschappelijke ondersteuning) |
||||||||
d. De bedragen zoals genoemd onder b. tot en met d. hebben zowel betrekking op eenmalige verstrekkingen als op periodieke verstrekkingen. Wat betreft periodieke verstrekkingen heeft te gelden dat de bedragen betrekking hebben op de kosten van de maatwerk-voorziening op jaarbasis. Dat de kosten van de maatwerk-voorziening over meerdere jaren, de hoogte van het maximum bedrag overschrijdt, is niet relevant voor de toebedeling van bevoegdheden in het kader van dit onder-mandaat. |
||||||||
e. De bevoegdheid betreffende het beslissen op toekenning van individuele maatwerk-voorzieningen omvat mede het verhaal van kosten als bedoeld in paragraaf 4 van hoofdstuk 2 van de Wmo 2015. |
||||||||
f. Het vaststellen en innen van een eventuele eigen bijdrage voor een individuele maatwerking valt niet onder het (onder)mandaat. Dat is voorbehouden aan externe instanties. |
||||||||
g. het mandaat geldt niet voor besluiten over toepassing van de hardheidsclausule |
||||||||
Voor het toeleiden naar algemene voorzieningen is geen beschikking vereist. |
||||||||
Het verlenen, weigeren, en intrekken van gehandicapten-parkeerkaarten (bestuurders en passagierskaarten). |
Artikel 49 e.v. Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW) |
Verlenen parkeerkaart kan gevolgd worden door de aanleg van een gehandicapten-parkeerplaats op kenteken. Dit valt onder de bevoegdheid van IBOR. |
||||||
heffen en invorderen verschuldigd legesbedrag bij afgifte gehandicapten-parkeerkaarten. |
||||||||
Het verstrekken van periodieke rapportages over de door de gemeente uitgevoerde werkzaamheden in het kader van de Wmo aan het Rijk en andere overheidsinstanties. |
||||||||
Het toekennen/verstrekken, dan wel weigeren, herzien, intrekken, beëindigen, terug- en invorderen van (de geldwaarde van) overige en individuele voorzieningen, zowel in natura als in de vorm van een Persoonsgebonden budget (pgb). |
Artikel 2.3. Jeugdwet, de verordening Jeugdhulp en diverse beleids- en nadere regels |
|||||||
– individuele voorziening ambulant zonder verblijfs-component: tot een bedrag van € 50.000,–; |
||||||||
– individuele voorziening met een verblijfs-component: tot een bedrag van € 75.000,–. |
||||||||
b. Het onder-mandaat van de Jeugd-consulent, de Medewerker dienstverlening specifieke diensten en de Gezins- en jongeren-coach is als volgt beperkt: |
||||||||
– individuele voorziening ambulant zonder verblijfs-component: tot een bedrag van € 25.000,–; |
||||||||
– individuele voorziening met een verblijfs-component: tot een bedrag van € 50.000,–; |
||||||||
d. de bevoegdheid van de leden van het adviesorgaan is beperkt tot het geven van advies aan de overige functionarissen zoals benoemd. Om advies uit te kunnen brengen krijgt het adviesorgaan inzage in relevante informatie op persoonsniveau en kan ook tussen het adviesorgaan en burger contact plaatsvinden. |
||||||||
e. voor alle bevoegdheden geldt dat deze slechts mogen worden uitgeoefend met inachtneming van de bepalingen van de verordening Jeugdhulp en de daarop gebaseerde uitvoeringsregels. |
||||||||
f. De bedragen zoals genoemd onder a. en b. zijn periodieke verstrekkingen. Wat betreft periodieke verstrekkingen heeft te gelden dat de bedragen betrekking hebben op de kosten van de voorziening op jaarbasis. Dat de kosten van de voorziening over meerdere jaren, de hoogte van het maximum bedrag overschrijden, is niet relevant voor de toebedeling van bevoegdheden in het kader van dit onder-mandaat. |
||||||||
Het indienen van een verzoekschrift bij de kinderrechter inzake machtiging, spoed- of crisismachtiging en een voorwaardelijke machtiging voor uithuisplaatsing en/of plaatsing van een jeugdige in een accommodatie voor gesloten jeugdhulp. |
lid van het adviesorgaan heeft adviserende rol richting de overige functionarissen zoals genoemd. |
|||||||
Artikel 800, lid 3, van het Wetboek van burgerlijke rechts-vordering |
||||||||
Het indienen van een verzoek bij de raad voor de kinderbescherming tot het instellen van een onderzoek in verband met het opleggen van een kinderbeschermings-maatregel. |
||||||||
Het namens de burgemeester indienen van een verzoek bij de raad voor de kinderbescherming om het oordeel van de kinderrechter te vragen of het noodzakelijk is de minderjarige onder toezicht te stellen van een GI. |
||||||||
Artikel 2 e.v. Verordening leerlingen vervoer gemeente Helmond 2015 |
De medewerker LLV heeft mandaat in alle gevallen behoudens aanvragen waarvan de beslissing financiële consequenties heeft die afwijken van de standaard vervoers-contractafspraken. In die situaties is enkel de Beleids-medewerker leerlingenvervoer bevoegd. |
|||||||
C. Bijzondere bijstand, Minimabeleid en Schulddienstverlening. |
||||||||
Verlenen en weigeren van bijzondere bijstand om niet, in de vorm van een geldlening of in de vorm van borgtocht ter aflossing schuldenlast of t.b.v. saneringskrediet door Kredietbank. |
Het verlenen van bijzondere bijstand ter aflossing van een schuldenlast is een afwijking van de hoofdregel van de Participatiewet. |
|||||||
De bevoegdheid bij het toekennen van een geldlening omvat mede het verbinden van verplichtingen die zijn gericht op meerdere zekerheid voor de nakoming van de aan deze bijstand verbonden rente- en aflossings-verplichtingen. |
||||||||
Opstellen verklaring en verzoekschrift en vertegenwoordiging college bij rechtbank. |
||||||||
Verlening, bevoorschotting en vaststelling subsidie i.v.m. opheffen knelpunten in de woonomgeving (stedelijke vernieuwing). |
Diverse artikelen in ASV Helmond en hoofdstuk 3 Nadere regels subsidie stedelijke vernieuwing Helmond |
|||||||
Verlening, bevoorschotting en vaststelling van subsidie in het kader van het sociaal innovatief fonds. |
||||||||
Initiatieven die eerst bij het Stadslab zijn doorontwikkeld, worden voorzien van een advies van het Stadslab. |
||||||||
III - J. Externe mandaten: Parkeerbelastingen via externe dienstverleners |
||||||||
Het heffen van het verschuldigd bedrag aan parkeerbelastingen. |
Aanwijzingsbesluit belastingambtenaren incl. Suwinet-inkijk Helmond . |
|||||||
- de directeur en medewerkers van PCH Parking & Facility Services B.V. te Apeldoorn |
||||||||
Het invorderen van verschuldigd bedrag aan parkeerbelastingen. |
Aanwijzingsbesluit belastingambtenaren incl. Suwinet-inkijk Helmond |
|||||||
- de directeur en medewerkers van PCH Parking & Facility Services B.V. te Apeldoorn |
||||||||
Besluit tot het inwilligen of weigeren van een verzoek om handhaving op het terrein van ruimtelijk bestuursrecht en APV. |
||||||||
Het nemen van een besluit op een aanvraag tot inschrijving in het register kinderopvang. |
||||||||
Het opleggen van een last onder bestuursdwang of dwangsom in verband met overtreding van de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuter-speelzalen |
Artikel 125 Gemeentewet jo. afdeling 5.3.1 en 5.3.2 Algemene wet bestuursrecht |
|||||||
Het verwijderen van een kindercentrum, de voorziening voor gastouder-opvang of het gastouderbureau uit het register kinderopvang en het verwijderen van een peuterspeelzaal uit het register peuter-speelzaalwerk |
Art. 1.47 derde en vierde lid, art. 1.47a eerste lid Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuter-speelzalen juncto artikel 8 Besluit registers kinderopvang, buitenlandse kinderopvang en peuter-speelzaalwerk, art. 2.4 derde en vierde lid, art. 2.4a eerste lid Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuter-speelzalen juncto artikel 14 Besluit registers kinderopvang, buitenlandse kinderopvang en peuterspeelzaal-werk |
|||||||
Het wijzigen van de gegevens van een kindercentrum, de voorziening voor gastouder-opvang of het gastouderbureau in het register kinderopvang en het wijzigen van de gegevens van een peuterspeelzaal in het register peuter-speelzaalwerk |
||||||||
Het buiten behandeling laten van een aanvraag omdat die na 31 januari van het betreffende jaar is ingediend. |
||||||||
Het bieden van gelegenheid aan de aanvrager om de ontbrekende gegevens alsnog in te dienen en bij het niet voldoen, de aanvraag buiten behandeling te laten. |
||||||||
Het bieden van gelegenheid aan de aanvrager om het aantal leerlingen alsnog te registeren bij DUO en bij het niet voldoen de aanvraag buiten behandeling te laten. |
||||||||
Het verstrekken van een opgave aan de bevoegde gezagsorganen van ingediende aanvragen. |
Het overzicht vermeldt onder meer welke aanvragen met toepassing van artikel 6 en artikel 7, tweede en derde lid, buiten behandeling zijn gelaten. |
|||||||
Het voeren van overleg met de aanvrager over de ingediende aanvraag en kostenbegroting. |
||||||||
Het voeren van overleg met gezagsorganen over het concept programma en -overzicht. |
Correspondentie over een schriftelijke zienswijze-procedure kan in onder-mandaat worden gegeven. |
|||||||
a. Voeren van een mondelinge zienswijze-procedure over het concept (art. 10, lid 1-3); |
Het vaststellen van het verslag van de zienswijzen en de reactie daarop is voorbehouden aan het college. |
|||||||
b. Indienen van een verzoek om advies aan de Onderwijsraad (art. 10, lid 6); |
Het indienen van een verzoek om een advies bij de Onderwijsraad kan van gemeentewege alleen op basis van een besluit van het College. |
|||||||
d. Voeren van nader overleg over het advies van de Onderwijsraad en het opstellen van het verslag (art. 10, lid 7 en 8). |
Het voeren van nader overleg vindt alleen plaats indien de Onderwijsraad een advies heeft uitgebracht. |
|||||||
Het nemen van een beschikking op een aanvraag om een voorziening of een voorbereidingskrediet. |
De beschikking dient geheel in overeenstemming te zijn met het door het college vastgestelde bekostigings-plafond, programma en overzicht. |
|||||||
Het voeren van overleg en het maken van afspraken over de wijze waarop de voorziening wordt uitgevoerd, waaronder: |
In de beschikking is vastgelegd dat de aanvrager binnen vier weken na ontvangst van de beschikking in overleg treedt met het college over de wijze waarop de voorziening wordt uitgevoerd. De aspecten genoemd onder a tot en met f, komen daarbij ten minste aan de orde. |
|||||||
I. a. maken van afspraken over het bouwheerschap, tijdstip waarop bouwplan en begroting worden ingediend, wijze waarop het bouwplan en begroting worden getoetst controle op en het afleggen van verantwoording over het besteden van de beschikbaar te stellen middelen; |
De resultaten van het overleg worden vastgelegd in een verslag. |
|||||||
De vergoeding wordt toegekend onder voorwaarde van overeenstemming over de te maken afspraken. |
||||||||
II. vastleggen van de resultaten van het overleg in een verslag. |
||||||||
III. bepalen van het tijdstip aanvang bekostiging in geval er geen bouwplan en of begroting hoeft te worden ingediend. |
||||||||
Instemmen met bouwplannen en begroting en het op grond daarvan bepalen van het tijdstip van aanvang bekostiging. |
Met dit besluit wordt aangegeven dat voldaan is aan de voorwaarden van de toekenningsbeschikking waaronder de vergoeding wordt toegekend. |
|||||||
onder-mandaat medewerker Vastgoed is beperkt tot beoordelen bouwplan. |
||||||||
Op grond van artikel 15 van de verordening kunnen de toegekende gelden in termijn worden betaald. |
||||||||
Het nemen van beslissingen op een verzoek tot verlengen van de termijn ter voorkoming van het vervallen van de aanspraak op bekostiging. |
||||||||
Het vaststellen van een formulier voor aanvraag van een voorziening met een spoedeisend karakter. |
||||||||
Het bieden van gelegenheid aan de aanvrager om de ontbrekende gegevens alsnog binnen twee weken in te dienen en bij het niet voldoen, de aanvraag buiten behandeling te laten. |
De beslissing om de aanvraag buiten behandeling te laten is niet onder-gemandateerd. |
|||||||
Het voeren van overleg met de aanvrager over de wijze waarop de voorziening wordt uitgevoerd en het verrichten van (rechts)handelingen die daarmee gepaard gaan. |
De bevoegdheden komen overeen met die van een reguliere aanvraag zoals hiervoor opgenomen bij de artikelen 13, 14, 15 en 16. |
|||||||
Overleg over medegebruik in geval het college het voornemen heeft een gedeelte van een school te vorderen voor medegebruik voor onderwijs onderscheidenlijk voor maatschappelijke of recreatieve doeleinden. |
||||||||
Het opmaken van de staat van onderhoud bij het beëindigen van het gebruik van een gebouw of terrein, alsmede het voeren van overleg daarover met het bevoegde gezag. |
Het overleg vindt plaats nadat het college heeft vastgesteld dat sprake is van achterstallig onderhoud en heeft beslist of het opmaken van een staat van onderhoud nodig is. |
|||||||
Het bepalen van de wederzijdse vergoeding en wijze van uitvoeren van de herstel-werkzaamheden. |
onder-mandaat is beperkt tot het bepalen van de wijze van uitvoeren van de herstel-werkzaamheden. |
|||||||
Het vaststellen van de jaarlijkse klokurenvergoeding bewegingsonderwijs. |
||||||||
Verlening, bevoorschotting en vaststelling incidentele subsidie i.v.m. amateur-kunst en cultuur-participatie tot een maximumbedrag van € 10.000,–. |
Art. 2.3 tweede lid, 2.10 en 3.2 ASV Helmond 2009 en art. 2.2, 2.3, 2.4 en 2.5 Nadere regels subsidie amateur-kunst Helmond |
|||||||
III - C. Externe mandaten: Stichting Stadswacht Helmond (SSH) |
||||||||
Administratieve afhandeling t.a.v. weggesleepte voertuigen (inclusief bijhouden bewaringsregister). |
||||||||
Aanschrijving en feitelijke uitoefening bestuursdwang i.v.m. verbod parkeren voer-tuigwrakken op de weg |
Verplichtingen in afdeling 5.3 Awb dienen in acht te worden genomen. |
|||||||
Aanschrijving en feitelijke uitoefening bestuursdwang i.v.m. verbod tot plaatsen of voorhanden hebben van caravans e.d. op de weg binnen de bebouwde kom |
Verplichtingen in afdeling 5.3 Awb dienen in acht te worden genomen. |
|||||||
Aanschrijving en feitelijke uitoefening bestuursdwang i.v.m. overlast fietsen en bromfietsen (art. 5.1.11 APV Helmond 2008). |
Verplichtingen in afdeling 5.3 Awb dienen in acht te worden genomen. |
|||||||
In ontvangstname, verstrekken bewijs van inbewaargeving, registratie, opslaan / bewaren, overdracht, verkoop en vernietiging van gevonden voorwerpen. |
Verkoop en vernietiging van opgeslagen voorwerpen vindt plaats analoog aan het bepaalde in art. 5:30 Awb. |
|||||||
Aanwijzingsbesluit belastingambtenaren incl. Suwinet-inkijk Helmond . |
||||||||
Aanwijzingsbesluit belastingambtenaren incl. Suwinet-inkijk Helmond |
||||||||
het aanwijzen van wegen en weggedeelten waarvoor ontheffing kan worden verleend van de Regeling voertuigen en het Reglement verkeersregels en verkeerstekens |
mandaat houdt verband met de ontheffing als bedoeld onder III-M, 1. |
|||||||
jo. Artikel 9.1. van de Regeling Voertuigen en artikel 87 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens |
||||||||
Het geven van voorafgaande toestemming voor het verlenen van een incidentele ontheffing van de Regeling voertuigen en het Reglement verkeersregels en verkeerstekens |
mandaat houdt verband met de ontheffing als bedoeld onder III-M, 1. |
|||||||
jo. Artikel 9.1. van de Regeling Voertuigen en artikel 87 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens in geval het voertuigen betreft met een breedte van 3,5 meter of breder |
Voorafgaande toestemming is vereist in geval het om niet aangewezen weg- of weggedeelten betreft of het voertuig breder is dan 3,50 meter. |
|||||||
A. Het beslissen dat advies gevraagd wordt bij Landelijk Bureau BIBOB; |
||||||||
Artikel 2.20 en artikel 5.19, vierde lid onder b van de Wabo |
||||||||
B. Het in kennis stellen van de aanvrager van het feit dat advies gevraagd wordt aan Landelijk Bureau BIBOB; |
||||||||
C. Het nemen van een besluit, inclusief vooraankondiging, op basis van het advies van het Landelijk Bureau BIBOB. |
||||||||
I-B. Arbeid (bevoegdheden t.a.v. ambtenaren in dienst van de gemeente Helmond) |
||||||||
Voorzover gedekt vanuit binnen de (meerjaren)begroting door de raad beschikbaar gestelde middelen voor areaaluitbreiding onderhoud en personeel |
||||||||
Formatiewijziging met gedekte formatieuitbreiding t.b.v. positie in het kader van regionale samenwerking |
Voorzover structureel gedekt door toezeggingen van samenwerkingspartijen |
|||||||
Het opvragen van inlichtingen bij de Justitiële informatiedienst of de politie ten behoeve van het dienen van advies inzake de verlening van een koninklijke onderscheiding |
Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens, Wet politiegegevens en Artikel 30 lid 1 onder d Besluit justitiële en strafvorderlijke gegevens en artikel 4:3 lid 1 onder i Besluit Politiegegevens |
De inlichtingen kunnen alleen worden opgevraagd als de betreffende functionaris geregistreerd is bij de Justitiële Informatiedienst (d.w.z. in het bezit is van een e-herkenningsmiddel, machtiging en hiervoor geautoriseerd is). |
||||||
Het treffen van een betalingsregeling voor de invordering van gemeentelijke belastingen |
Alleen voor aanslagbiljetten met een aanslagbiljetbedrag van maximaal €5.000,- |
|||||||
Het opvragen van inlichtingen bij de Justitiële informatiedienst of de politie, ten behoeve van de beoordeling van een verzoek tot het verkrijgen van het Nederlanderschap op grond van de Rijkswet op het Nederlanderschap |
Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens, Wet politiegegevens en Artikel 16 aanhef onder b Besluit justitiële en strafvorderlijke gegevens en artikel 4:3 lid 1 sub b, onder 1 Besluit Politiegegevens |
De inlichtingen kunnen alleen worden opgevraagd als de betreffende functionaris geregistreerd is bij de Justitiële Informatiedienst (d.w.z. in het bezit is van een e-herkenningsmiddel, machtiging en hiervoor geautoriseerd is). |
||||||
Verlening, bevoorschotting en vaststelling subsidie ivm Food Starter Helmond |
Art. 2.3, 2.10 en 3.2 ASV Helmond en de Nadere Regels Subsidie Food Starter Helmond 2018-2020 |
|||||||
Het indienen en ondertekenen van aanvragen van provinciale subsidies |
||||||||
Het inschrijven van beperkingenbesluiten in het gemeentelijke beperkingenregister |
Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen onroerende zaken (Wkpb) en aanwijzingsbesluit Wkpb |
|||||||
A. Het beslissen dat advies gevraagd wordt bij Landelijk Bureau BIBOB; |
||||||||
Artikel 2.20 en artikel 5.19, vierde lid onder b van de Wabo |
||||||||
B. Het in kennis stellen van de aanvrager van het feit dat advies gevraagd wordt aan Landelijk Bureau BIBOB; |
||||||||
C. Het nemen van een besluit, inclusief vooraankondiging, op basis van het advies van het Landelijk Bureau BIBOB. |
||||||||
Administratieve afhandeling t.a.v. weggesleepte voertuigen (inclusief bijhouden bewaringsregister). |
||||||||
Aanschrijving en feitelijke uitoefening bestuursdwang i.v.m. verbod parkeren voer-tuigwrakken op de weg |
Verplichtingen in afdeling 5.3 Awb dienen in acht te worden genomen. |
|||||||
Aanschrijving en feitelijke uitoefening bestuursdwang i.v.m. verbod tot plaatsen of voorhanden hebben van caravans e.d. op de weg binnen de bebouwde kom |
Verplichtingen in afdeling 5.3 Awb dienen in acht te worden genomen. |
|||||||
Aanschrijving en feitelijke uitoefening bestuursdwang i.v.m. overlast fietsen en bromfietsen (art. 5.1.11 APV Helmond 2008). |
Verplichtingen in afdeling 5.3 Awb dienen in acht te worden genomen. |
|||||||
In ontvangstname, verstrekken bewijs van inbewaargeving, registratie, opslaan / bewaren, overdracht, verkoop en vernietiging van gevonden voorwerpen. |
Verkoop en vernietiging van opgeslagen voorwerpen vindt plaats analoog aan het bepaalde in art. 5:30 Awb. |
|||||||
Het opvragen van inlichtingen bij de Justitiële informatiedienst of de politie ten behoeve van het nemen van een beslissing omtrent de verlening, weigering of intrekking van een vergunning op grond van de uitvoering van Drank- en Horecawet |
Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens, Wet politiegegevens en Artikel 13 Besluit justitiële en strafvorderlijke gegevens en Artikel 4:3 lid 5 Besluit Politiegegevens |
De inlichtingen kunnen alleen worden opgevraagd als de betreffende functionaris geregistreerd is bij de Justitiële Informatiedienst (d.w.z. in het bezit is van een e-herkenningsmiddel, machtiging en hiervoor geautoriseerd is). |
||||||
Het opvragen van inlichtingen bij de Justitiële informatiedienst of de politie ten behoeve van het nemen van een beslissing omtrent een vergunning op grond van de Wet op de Kansspelen |
Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens, Wet politiegegevens en Artikel 13 Besluit justitiële en strafvorderlijke gegevens en Artikel 4:3 lid 5 Besluit Politiegegevens |
De inlichtingen kunnen alleen worden opgevraagd als de betreffende functionaris geregistreerd is bij de Justitiële Informatiedienst (d.w.z. in het bezit is van een e-herkenningsmiddel, machtiging en hiervoor geautoriseerd is). |
||||||
Het opvragen van inlichtingen bij de Justitiële informatiedienst of de politie in het kader van de Wet Bibob |
Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens, Wet politiegegevens en Artikel 15 Besluit justitiële en strafvorderlijke gegevens en artikel 4:3 lid 1 onder l Besluit Politiegegevens |
De inlichtingen kunnen alleen worden opgevraagd als de betreffende functionaris geregistreerd is bij de Justitiële Informatiedienst (d.w.z. in het bezit is van een e-herkenningsmiddel, machtiging en hiervoor geautoriseerd is). |
||||||
Het opvragen van inlichtingen bij de Justitiele informatiedienst of de politie in het kader van de TIP-verzoek (artikel 26 Wet Bibob) |
Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens, Wet politiegegevens en Artikel 15 Besluit justitiële en strafvorderlijke gegevens en artikel 4:3 lid 1 onder l Besluit Politiegegevens |
De inlichtingen kunnen alleen worden opgevraagd als de betreffende functionaris geregistreerd is bij de Justitiële Informatiedienst (d.w.z. in het bezit is van een e-herkenningsmiddel, machtiging en hiervoor geautoriseerd is). |
||||||
Het opvragen van inlichtingen bij de Justitiële informatiedienst ten behoeve van de handhaving van de openbare orde in verband met de terugkeer van de betrokkene in de maatschappij |
Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens en Artikel 11a Besluit justitiële en strafvorderlijke gegevens |
De inlichtingen kunnen alleen worden opgevraagd als de betreffende functionaris geregistreerd is bij de Justitiële Informatiedienst (d.w.z. in het bezit is van een e-herkenningsmiddel, machtiging en hiervoor geautoriseerd is). |
||||||
Het opvragen van inlichtingen bij de politie, als bedoeld in artikel 4:7 Besluit politiegegevens, ten behoeve van beleidsinformatie, wetenschappelijk onderzoek en statistiek |
De inlichtingen kunnen alleen worden opgevraagd als de betreffende functionaris geregistreerd is bij de Justitiële Informatiedienst (d.w.z. in het bezit is van een e-herkenningsmiddel, machtiging en hiervoor geautoriseerd is). |
|||||||
Het opvragen van inlichtingen bij de Justitiële informatiedienst of de politie ten behoeve van het nemen van een beslissing omtrent toepassing van artikel 6 van de Tijdelijke wet bestuurlijke maatregelen terrorismebestrijding, uitsluitend voor zover het betreft gegevens omtrent de aanvrager, subsidieontvanger of houder van een vergunning, ontheffing of erkenning als bedoeld in artikel 6, onderdeel a, van die wet |
Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens, Wet politiegegevens en Artikel 15a Besluit justitiële en strafvorderlijke gegevens en artikel 4:3 lid 1 onder n Besluit politiegegevens |
De inlichtingen kunnen alleen worden opgevraagd als de betreffende functionaris geregistreerd is bij de Justitiële Informatiedienst (d.w.z. in het bezit is van een e-herkenningsmiddel, machtiging en hiervoor geautoriseerd is). |
||||||
Het opvragen van inlichtingen bij de Justitiële informatiedienst of de politie in het kader van de toepassing van de APV als bedoeld in artikel 13 lid 4 van het Besluit justitiële en strafvorderlijke gegevens |
Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens, en Artikel 13 lid 4 Besluit justitiële en strafvorderlijke gegevens |
De inlichtingen kunnen alleen worden opgevraagd als de betreffende functionaris geregistreerd is bij de Justitiële Informatiedienst (d.w.z. in het bezit is van een e-herkenningsmiddel, machtiging en hiervoor geautoriseerd is). |
||||||
Het opvragen van inlichtingen bij de Justitiële informatiedienst of de politie, ten behoeve van de uitvoering van de wet bijzondere maatregelen grootstedelijke problematiek |
Wet politiegegevens en Artikel 4:3 lid 1 onder m Besluit Politiegegevens |
De inlichtingen kunnen alleen worden opgevraagd als de betreffende functionaris geregistreerd is bij de Justitiële Informatiedienst (d.w.z. in het bezit is van een e-herkenningsmiddel, machtiging en hiervoor geautoriseerd is). |
||||||
het aanwijzen van wegen en weggedeelten waarvoor ontheffing kan worden verleend van de Regeling voertuigen en het Reglement verkeersregels en verkeerstekens |
||||||||
jo. Artikel 9.1. van de Regeling Voertuigen en artikel 87 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens |
||||||||
Het geven van voorafgaande toestemming voor het verlenen van een incidentele ontheffing van de Regeling voertuigen en het Reglement verkeersregels en verkeerstekens voor exceptionele transporten |
Voorafgaande toestemming is vereist in geval het om niet aangewezen weg- of weggedeelten betreft of het voertuig breder is dan 3,50 meter. |
|||||||
jo. Artikel 9.1. van de Regeling Voertuigen en artikel 87 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens in geval het voertuigen betreft met een breedte van 3,5 meter of breder |
||||||||
Het geven van voorafgaande toestemming voor het verlenen van een incidentele ontheffing van de Regeling voertuigen en het Reglement verkeersregels en verkeerstekens in het kader van de experimenteerwet |
||||||||
jo. Artikel 9.1. van de Regeling Voertuigen en artikel 87 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens |
||||||||
Het toekennen/verstrekken dan wel weigeren, intrekken, beëindigen en terugvorderen van (de geldwaarde van) individuele maatwerk-voorzieningen, zowel in nature als in de vorm van een Persoonsgebonden budget (pgb) waaronder mede begrepen de tegemoetkoming voor meerkosten. |
a. het mandaat van de team-manager GO-team is als volgt beperkt: |
|||||||
– maatwerk-voorziening Beschermd wonen en Begeleiding Plus: tot een bedrag van € 75.000,– |
||||||||
b. het onder-mandaat van de Procesregisseur, Trajectregisseur en Medewerker dienstverlening Wmo, is als volgt beperkt: |
||||||||
– maatwerkvoorzien-ingen Beschermd wonen en Begeleiding Plus: tot een bedrag van € 50.000,– |
||||||||
c. De bedragen zoals genoemd onder a. tot en met b. hebben zowel betrekking op eenmalige verstrekkingen als op periodieke verstrekkingen. Wat betreft periodieke verstrekkingen heeft te gelden dat de bedragen betrekking hebben op de kosten van de maatwerk-voorziening op jaarbasis. Dat de kosten van de maatwerk-voorziening over meerdere jaren, de hoogte van het maximum bedrag overschrijdt, is niet relevant voor de toebedeling van bevoegdheden in het kader van dit onder-mandaat. |
||||||||
d. De bevoegdheid betreffende het beslissen op toekenning van individuele maatwerk-voorzieningen omvat mede het verhaal van kosten als bedoeld in paragraaf 4 van hoofdstuk 2 van de Wmo 2015. |
||||||||
e. Het vaststellen en innen van een eventuele eigen bijdrage voor een individuele maatwerking valt niet onder het (onder)mandaat. Dat is voorbehouden aan externe instanties. |
||||||||
f. het mandaat geldt niet voor besluiten over toepassing van de hardheidsclausule |
||||||||
Het verlenen of weigeren van verzoeken tot indeling in de medische urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 3 onder b van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond of de sociale urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 5 van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond. |
||||||||
Het afwijzen van een herhaald verzoek tot indeling in de medische urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 3 onder b van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond of de sociale urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 5 van Huisvestingsverordening gemeente Helmond. |
Artikel 6 lid 10 Huisvestings-verordening gemeente Helmond artikel 4:6 Awb |
|||||||
Het intrekken van een beschikking tot indeling in de medische urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 3 onder b van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond of de sociale urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 5 van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond. |
||||||||
Het, al dan niet op verzoek, wegens gewijzigde omstandigheden verstrekken van een nieuwe beschikking tot indeling in de medische urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 3 onder b van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond of de sociale urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 5 van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond. |
||||||||
Het opvragen van inlichtingen bij de Justitiële informatiedienst of de politie ten behoeve van de verantwoordelijkheid die het college heeft op grond van artikel 2.1 en 2.4 eerste lid van de Jeugdwet |
Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens, Wet politiegegevens en Artikel 11c Besluit justitiële en strafvorderlijke gegevens en artikel 4:2 lid 1 onder i Besluit politiegegevens |
De inlichtingen kunnen alleen worden opgevraagd als de betreffende functionaris geregistreerd is bij de Justitiële Informatiedienst (d.w.z. in het bezit is van een e-herkenningsmiddel, machtiging en hiervoor geautoriseerd is). |
||||||
C. Bijzondere bijstand, Minimabeleid en Schulddienstverlening. |
||||||||
Het ondertekenen van voorstellen Schulddienstverlening ten behoeve van belastingdebiteuren |
Betreft uitsluitend aanslagbiljetten gemeentelijke belastingen met een totaal te vorderen bedrag van maximaal € 5.000,- |
|||||||
Het nemen van een besluit op een aanvraag tot inschrijving in het register kinderopvang. |
||||||||
Het opleggen van een last onder bestuursdwang of dwangsom in verband met een overtreding van de Wet kinderopvang |
Artikel 125 Gemeentewet jo. afdeling 5.3.1 en 5.3.2 Algemene wet bestuursrecht |
|||||||
Het verwijderen van een kindercentrum, de voorziening voor gastouder-opvang of het gastouderbureau uit het register |
Art. 1.46 lid 5 en 6, 1.47 derde en vierde lid, art. 1.47a eerste lid Wet kinderopvang juncto artikel 8 Besluit landelijk register kinderopvang, register buitenlandse kinderopvang en personenregister kinderopvang |
|||||||
Het wijzigen van de gegevens van een kindercentrum, de voorziening voor gastouder-opvang of het gastouderbureau in het register kinderopvang |
||||||||
Het nemen van een besluit tot het aangaan van- en het ondertekenen van een huurovereenkomst of gebruiksovereenkomst ten aanzien van gemeentelijke buitensportterreinen. |
||||||||
Het buiten behandeling laten van een aanvraag omdat die na 31 januari van het betreffende jaar is ingediend. |
||||||||
Het bieden van gelegenheid aan de aanvrager om de ontbrekende gegevens alsnog in te dienen en bij het niet voldoen, de aanvraag buiten behandeling te laten. |
||||||||
Het bieden van gelegenheid aan de aanvrager om het aantal leerlingen alsnog te registeren bij DUO en bij het niet voldoen de aanvraag buiten behandeling te laten. |
||||||||
Het verstrekken van een opgave aan de bevoegde gezagsorganen van ingediende aanvragen. |
Het overzicht vermeldt onder meer welke aanvragen met toepassing van artikel 6 en artikel 7, tweede en derde lid, buiten behandeling zijn gelaten. |
|||||||
Het voeren van overleg met de aanvrager over de ingediende aanvraag en kostenbegroting. |
||||||||
Het voeren van overleg met gezagsorganen over het concept programma en -overzicht. |
Correspondentie over een schriftelijke zienswijze-procedure kan in onder-mandaat worden gegeven. |
|||||||
a. Voeren van een mondelinge zienswijze-procedure over het concept (art. 10, lid 1-3); |
Het vaststellen van het verslag van de zienswijzen en de reactie daarop is voorbehouden aan het college. |
|||||||
b. Indienen van een verzoek om advies aan de Onderwijsraad (art. 10, lid 6); |
Het indienen van een verzoek om een advies bij de Onderwijsraad kan van gemeentewege alleen op basis van een besluit van het College. |
|||||||
d. Voeren van nader overleg over het advies van de Onderwijsraad en het opstellen van het verslag (art. 10, lid 7 en 8). |
Het voeren van nader overleg vindt alleen plaats indien de Onderwijsraad een advies heeft uitgebracht. |
|||||||
Het nemen van een beschikking op een aanvraag om een voorziening of een voorbereidingskrediet. |
De beschikking dient geheel in overeenstemming te zijn met het door het college vastgestelde bekostigings-plafond, programma en overzicht. |
|||||||
Het voeren van overleg en het maken van afspraken over de wijze waarop de voorziening wordt uitgevoerd, waaronder: |
In de beschikking is vastgelegd dat de aanvrager binnen vier weken na ontvangst van de beschikking in overleg treedt met het college over de wijze waarop de voorziening wordt uitgevoerd. De aspecten genoemd onder a tot en met f, komen daarbij ten minste aan de orde. |
|||||||
I. a. maken van afspraken over het bouwheerschap, tijdstip waarop bouwplan en begroting worden ingediend, wijze waarop het bouwplan en begroting worden getoetst controle op en het afleggen van verantwoording over het besteden van de beschikbaar te stellen middelen; |
De resultaten van het overleg worden vastgelegd in een verslag. |
|||||||
De vergoeding wordt toegekend onder voorwaarde van overeenstemming over de te maken afspraken. |
||||||||
II. vastleggen van de resultaten van het overleg in een verslag. |
||||||||
III. bepalen van het tijdstip aanvang bekostiging in geval er geen bouwplan en of begroting hoeft te worden ingediend. |
||||||||
Instemmen met bouwplannen en begroting en het op grond daarvan bepalen van het tijdstip van aanvang bekostiging. |
Met dit besluit wordt aangegeven dat voldaan is aan de voorwaarden van de toekenningsbeschikking waaronder de vergoeding wordt toegekend. |
|||||||
onder-mandaat medewerker Vastgoed is beperkt tot beoordelen bouwplan. |
||||||||
Op grond van artikel 15 van de verordening kunnen de toegekende gelden in termijn worden betaald. |
||||||||
Het nemen van beslissingen op een verzoek tot verlengen van de termijn ter voorkoming van het vervallen van de aanspraak op bekostiging. |
||||||||
Het vaststellen van een formulier voor aanvraag van een voorziening met een spoedeisend karakter. |
||||||||
Het bieden van gelegenheid aan de aanvrager om de ontbrekende gegevens alsnog binnen twee weken in te dienen en bij het niet voldoen, de aanvraag buiten behandeling te laten. |
De beslissing om de aanvraag buiten behandeling te laten is niet onder-gemandateerd. |
|||||||
Het voeren van overleg met de aanvrager over de wijze waarop de voorziening wordt uitgevoerd en het verrichten van (rechts)handelingen die daarmee gepaard gaan. |
De bevoegdheden komen overeen met die van een reguliere aanvraag zoals hiervoor opgenomen bij de artikelen 13, 14, 15 en 16. |
|||||||
Overleg over medegebruik in geval het college het voornemen heeft een gedeelte van een school te vorderen voor medegebruik voor onderwijs onderscheidenlijk voor maatschappelijke of recreatieve doeleinden. |
||||||||
Het opmaken van de staat van onderhoud bij het beëindigen van het gebruik van een gebouw of terrein, alsmede het voeren van overleg daarover met het bevoegde gezag. |
Het overleg vindt plaats nadat het college heeft vastgesteld dat sprake is van achterstallig onderhoud en heeft beslist of het opmaken van een staat van onderhoud nodig is. |
|||||||
Het bepalen van de wederzijdse vergoeding en wijze van uitvoeren van de herstel-werkzaamheden. |
onder-mandaat is beperkt tot het bepalen van de wijze van uitvoeren van de herstel-werkzaamheden. |
|||||||
Het vaststellen van de jaarlijkse klokurenvergoeding bewegingsonderwijs. |
||||||||
Het opvragen van inlichtingen bij de politie in het kader van de toepassing van de Participatiewet, Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers, Wet inkomensvoorziening ouders en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen en de wet arbeidsongeschiktheidsvoorziening jonggehandicapten |
Wet politiegegevens en Artikel 4:3 lid 8 onder e, j, l en m Besluit Politiegegevens |
De inlichtingen kunnen alleen worden opgevraagd als de betreffende functionaris geregistreerd is bij de Justitiële Informatiedienst (d.w.z. in het bezit is van een e-herkenningsmiddel, machtiging en hiervoor geautoriseerd is). |
||||||
Het opvragen van inlichtingen bij de Justitiële informatiedienst, als bedoeld in artikel 13a Besluit justitiële en strafvorderlijke gegevens, ten behoeve van het nemen van een besluit tot oplegging van een bestuurlijke boete. |
Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens en Artikel 13a, tweede lid aanhef onder f, l, m en n Besluit justitiële en strafvorderlijke gegevens |
De inlichtingen kunnen alleen worden opgevraagd als de betreffende functionaris geregistreerd is bij de Justitiële Informatiedienst (d.w.z. in het bezit is van een e-herkenningsmiddel, machtiging en hiervoor geautoriseerd is). |
||||||
Het nemen van een besluit op een aanvraag om ontheffing voor experimenten met motorvoertuigen op de openbare weg |
Artikel. 149a van de Wegenverkeers-wet juncto. artikel 2a van het Besluit ontheffingverlening exceptioneel vervoer en het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990. |
door Algemeen directeur aangewezen functionarissen van de RDW, die tevens zijn benoemd als onbezoldigd ambtenaar |
Mandaat heeft betrekking aanvragen voor testen met experimentele voertuigen op de openbare weg, die vallen onder de zogeheten “ experimenteerwet”. Hiervoor heeft de rijksoverheid een procedure afgesproken onder leiding van het RDW (de vroegere Rijksdienst voor het Wegverkeer). De fabrikant of belanghebbende van het voertuig vraagt daarvoor dan toestemming aan het RDW Rijksdienst. Het RDW organiseert dan overleg met belanghebbende instanties (OEM/fabrikant, wegbeheerder, SWOV(Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid), Verzekering, Politie, CROW (het vroegere Centrum voor Regelgeving en Onderzoek in de Grond-, Water- en Wegenbouw en de Verkeerstechniek). Na de gevolgde procedure volgt adviezen en op basis daarvan een ontheffing waarop de wegbeheerder toestemming kan verlenen. Wanneer procedure volwaardig is doorlopen en adviezen in ontheffing zijn opgenomen kan ontheffing worden verleend. |
|||||
Het opvragen van inlichtingen bij de Justitiële informatiedienst of de politie in het kader van de toepassing van de Wet maatschappelijke-ondersteuning 2015 |
Wet politiegegevens en artikel 4:2 lid 1 onder i Besluit politiegegevens |
Directeur en Directeur bedrijfsvoering Stichting Veilig Thuis Zuidoost-Brabant |
||||||
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-191006.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.