Gemeenteblad van Sint Anthonis
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Sint Anthonis | Gemeenteblad 2019, 187974 | Beleidsregels |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Sint Anthonis | Gemeenteblad 2019, 187974 | Beleidsregels |
Werkijdenregeling (Sint Anthonis)
Werkijdenregeling (Sint Anthonis)
Deze regeling geldt voor de Gemeente Sint Anthonis.
Paragraaf 1 Algemene bepalingen
Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:
De werktijdenregeling is van toepassing op alle medewerkers. De regeling bestaat uit de standaard regeling.
De formele arbeidsduur per jaar, bepaald in artikel 1:1, lid 1 onder e en k van de CAR bedraagt ten hoogste 1836 uur. (= werkbare uren per jaar x 7.2 uur per dag)
Bij een deeltijd dienstverband is de formele arbeidsduur per week het aantal uren als in de aanstelling is vermeld. De formele arbeidsduur per jaar wordt naar rato berekend.
De feitelijke arbeidsduur kan afwijken van de formele arbeidsduur, met inachtneming van de artikelen uit hoofdstuk 4 van de CAR-UWO.
De werktijd bedraagt per dag maximaal 11 uren en ten hoogste 50 uren per week.
De medewerker die minimaal 5,5 uur, maar maximaal 8 uur per dag werkt, dient ten minste een half uur pauze te nemen. De pauzetijd kan ineens of in 2 delen worden opgenomen.
Wanneer een medewerker meer dan 10 uur per dag werkt, heeft hij ten minste recht op 45 minuten pauze. De pauzetijd moet minimaal in 2 delen worden opgenomen.
Artikel 5 Tijdschrijven (oftewel WBU)
De medewerkers schrijven tijd in WBU.
De bedrijfstijd is van maandag tot en met donderdag tussen 07:00 uur en 20:30 uur en op vrijdag tussen 07:00 uur en 18:00 uur.
Recepties of andere gelegenheden waarbij het personeel aanwezig is hebben een aanvangstijd vanaf 17.00 uur en vinden plaats in eigen tijd.
Doktersbezoek, tandartsbezoek, ziekenhuisbezoek, e.d. dienen in principe buiten werktijden plaats te vinden.
Paragraaf 2 De standaardregeling
Medewerkers kunnen werkzaamheden verrichten binnen het dagvenster van maandag tot en met vrijdag tussen 07.00 uur en 22.00 uur.
Artikel 9 Bezetting en werkafspraken
De leidinggevende is verantwoordelijk voor de bezetting van de afdeling.
Eenmaal per jaar worden basisafspraken gemaakt tussen de leidinggevende en de medewerker over de werktijden, verlof en werkplanning binnen het dagvenster. Deze afspraken worden besproken tijdens het startgesprek schriftelijk vastgelegd in het startgesprekformulier.
Uitgangspunt bij het maken van de basisafspraken over werktijden is een efficiënte en effectieve bedrijfsvoering, een goede procesgang van de werkzaamheden op de afdeling/binnen het team, bereikbaarheid voor interne en externe klanten en een optimale samenwerking op en tussen de afdelingen.
De volgende onderwerpen dienen in ieder geval te worden besproken:
Bijstelling van de afspraken (de basisafspraken over werktijden, verlof en werkplanning) kunnen in overleg plaatsvinden en maakt onderdeel uit van de gesprekkencyclus.
Wanneer de medewerker binnen het dagvenster werkzaamheden moet verrichten buiten de afgesproken werktijden, wordt de gewerkte tijd op een ander moment gecompenseerd. De leidinggevende en de medewerker maken samen afspraken om de tijd te compenseren. De uren die buiten het dagvenster gewerkt worden kunnen niet omgezet worden in vakantie uren. Conform artikel 3:12 Lid 1 CAR-UWO.
De medewerker kan de leidinggevende verzoeken om thuis te werken. Een dergelijk verzoek zal worden bekeken in het licht van de Thuiswerkbeleid/webmail gemeenten Boxmeer en Sint Anthonis.
Artikel 11 Buitendagvenstervergoeding
Indien de medewerker die valt onder de standaardregeling voor werktijden buiten het dagvenster werkzaamheden moet verrichten, komt hij in aanmerking voor de buitendagvenstervergoeding zoals beschreven in artikel 3:12 CAR-UWO.
De medewerker die bezoldigd wordt in functieschaal 11 of hoger heeft conform artikel 3:12 CAR-UWO geen recht op een buitendagvenstervergoeding.
Artikel 12 Onvoorziene gevallen
In gevallen waarin deze regeling niet of niet in redelijkheid voorziet, kan de werkgever een bijzondere voorziening treffen
Artikel 13 Citeertitel en inwerkingtreding
Deze regeling kan worden aangehaald als de “Werktijdenregeling gemeente Sint Anthonis” en treedt in werking met ingang van 1 december 2017.
Vanaf de inwerkingtredingdatum van deze regeling vervalt:
De werktijdenregeling gemeente Sint Anthonis met inwerkingstredingdatum 1 juni 2015.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-187974.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.